4 تاثیر شگفت انگیز آجیل بر سلامت بدن

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال مواد غذایی هستید که در عین حال که خوشمزه هستند برای سلامتی شما نیز تاثیر مثبتی داشته باشد، این مطلب را از دست ندهید.
بهترین آجیل برای لاغری

بهترین آجیل برای کم خونی چیست؟ اگر برای سلامت بدن و انرژی بخشیدن به خود نیاز به یک مواد غذایی بسیار مقوی دارید، آجیل بهترین گزینه برای شما است. آجیل  مخلوطی شامل مغزیجات، دانه ها و یک سری میوه های خشک می‌شود. ترکیبات آجیل با توجه به اقوام مختلف و سلایق می‌تواند متفاوت باشد. آجیل ها مواد معدنی بسیاری دارد. از پروتئین، چربی های سالم، فیبر و ویتامین ها ی موجود در آجیل غافل نشوید. اگر می‌خواهید فواید و تاثیرات شگفت‌انگیز آجیل را بر بدن انسان بدانید، با دلتامگ همراه شوید.

بهترین آجیل برای کم‌ خونی

بهترین آجیل برای کم خونی مفید هستند، پسته، بادام درختی، کشمش، بادام هندی و گردو می‌باشد. آجیل ها به دلیل اینکه بسیار خون‌ساز هستند و مواد معدنی و پروتئینی بسیار بالایی دارند. کم خونی زمانی که گلبول‌های قرمز یک فرد به حدی کم باشد که نتواند اکسیزن مورد نیاز بدن را جابه جا کند. کم خونی می‌تواند هم اکتسابی و هم ارثی باشد. کم خونی انواع مختلفی دارد که می‌تواند ناشی از فقر آهن، ویتامین یا تالاسمی باشد. آجیل هایی که حاوی مقادیری ویتامین b12 است، بسیار برای کم خونی مناسب هستند.

بهترین آجیل برای کم خونی

خوردن پسته برای کم خونی مفید است

پسته بهترین آجیل برای کم خونی است. پسته به دلیل چربی هایی که اشباع نمی‌شود  فیبر، آهن، ویتامین B1، B3، E، پتاسیم، کلسیم و فسفر می باشد. پسته به گردش خونشما کمک زیادی می‌کند و هموگلوبین خون را افزایش می‌دهد. به دلیل پروتئین بالایی که دارد برای افرادی که گیاه‌خوار هستند بسیار گزینه مناسبی است زیرا آن‌ها نمی‌تواند با مصرف گوشت و مرغ که پروتئین زیادی دارد استفاده کنند و ممکن است در معرض کم خونی قرار بگیرند. مصرف روزانه حداقل 35 عدد پسته برای هر فرد بسیار مناسب است و می‌تواند انرژی زیادی به او ببخشد.

بهترین آجیل برای کم خونی

با خوردن آجیل حافظه خود را افزایش دهید

مغزیجاتی مانند انواع بادام و پسته تاثیرات بسیار زیادی بر مغز دارند. این آجیل ها باعث می‌شوند تا حافظه شما ارتقا پیدا کند و بهتر شود. شایدبرای شما جالب باشد که بدانید این آجیل‌ها انقدری بر حافظه شما اثر مثبت می‌گذارد و آن راتقویت می‌کند که حتی از بیماری آلزایمر هم که ضعف حافظه و فراموشکاری است جلوگیری می‌کند. بهتر است در زمان درس خوادن و مواقعی که بهانرژی زیادی نیاز دارید و از ذهن خودا ستفاده زیادی می‌کنید، به عنوان میانوعده آجیل مصرف کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۵ گام مهم برای سلامت گیاهان آپارتمانی

 

آجیل سیستم قلب و عروق شما را سالم می‌کند

درست است که مغزیجات به عنوان بهترین آجیل برای کم خونی شناخته شده اند اما از فواید کشمش، انواع بادام و فندوق برای سلامتی قلب خود هرگز غافل نشوید. این آجیل ها از حمله های قلبی و سکته قلبی جلوگیری می‌کنند و برای عروق قلب شما نیز فواید بسیار زیادی دارند. آجیل ها به علت اینکه با چربی های اشباع شده و مضر در بدن مبارزه می‌کنند، بهترین مواد خوراکی برای کاهش چربی هستند.

بهترین آجیل برای کم خونی

با خوردن آجیل لاغر شوید

آجیل یکی از خواص بسیار مهمی که در بدن انسان دارد، تاثیر آن بر کاهش وزن است. به دلیل اینکه بسیار سیر کننده است و کالری به نسبت کمی دارد، برای استفاده در هنگام رژیم یک گزینه بسیار مناسب است. چربی موجود در آجیل بسیار سالم است و اگر آن را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود استفاده کنید‌، تاثیر بسیار خوبی در روند لاغری شما خواهد داشت.اگر برای شروع رژیم لاغری خود به دنبال یک رژیم یا برنامه غذایی عالی هستید که در کوتاه‌ترین زمان بهترین تاثیر را بر روند کاهش وزن شماداشته باشد، این مطلب رژیم شوک سه روزه برای لاغری را از دست ندهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…