لیست افطاری و سحری ساده و مقوی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در ماه رمضان یکی از دغدغه های همه مردم این است که چه غذاهایی برای وعده افطار یا سحر مناسب است. این مطلب به شما در این زمینه کمک می‌کند.
لیست افطاری و سحری

لیست افطاری و سحری مقوی که می‌تواند به انرژی شما برای روزه گرفتن در ماه مهمانی خدا به شما کمک کند. بدن انسان برای اینکه چندین ساعت در طول روز، روزه بگیرد نیاز به انرژی زیادی دارد. شما باید غذاهایی را برای افطار و سحر انتخاب کنید که برای سلامتی شما مفید باشند. ترجیحا از غذاهای فراوری شده استفاده نکنید زیرا مضر هستند. با دلتامگ همراه باشید تا با لیست افطاری و سحری که در عین سادگی مقوی است،آشنا شوید.

لیست افطاری و سحری که به شما انرژی زیادی می‌دهد

غذاهایی که در سحر میل می‌کنید بهتر است نمک کمتری داشته باشد زیرا نمک باعث تشنگی زیادی در طول روز برای شما می‌شود. در مصرف غذاهای بسیار شیرین هم افراط نکنید. بهتر است وعده سحری خود را سبک میل نمایید. سعی کنید به جای استفاده از روغن های جامد، از روغن زیتون وکنجد استفاده کنید زیرا در عین حال که سبک و سالم هستند، برای بدن شما نیز مفید تر می‌باشند.

لیست افطاری و سحری

لیست بهترین غذاها برای سحری

بهتر است برای وعده سحری از غذاهایی ساده اما سالم و با انرژی بالا مانند پنیر و سبزی خوردن، سوپ های ساده، فرنی، شیر برنج، کاچی، شله زرد، شیر گرم،خرما و چای استفاده کنید.مغزیجات مانند پسته، گردو و انواع بادام  به شما کمک می‌کند تا در طول روز بیشتر احساس سیری کنید و به دلیل اینکه مقوی هستند از ضعیف شدن بدن شما جلوگیری حواهد کرد.سعی کنید از چای کمرنگ استفاده کنید. چای زعفران یک گزینه عالی از لیست غذا برای افطاری و سحری است زیرا زعفران انرژی زیادی به شما می‌دهدو شادی آور است. از این رو شما با خوردن چای زعفران در وعده سحر در طول روز احساس سرزندگی بیشتری خواهید کرد و با مصرف این چای پس از افطار انرژی ای که در طول روز از دست داده بودید،به شما باز خواهد گشت.

مطلب پیشنهادی:  2 روش تهیه خورشت قیمه بدون گوشت + ویدئو

 

لیست افطاری و سحری

لیست بهترین غذاهای برای افطاری

سعی کنید برای باز کردن افطار خود، از غذاهای سبک استفاده کنید زیرا معده شما چندین ساعت خالی بوده و اگر یک دفعه حجم زیادی از غذا را دریافت کند باعث سوزش و درد معده شما خواهد شد. بهتر است روزه خود را با کمی شیر گرم باز کنید زیرا شیر یکی دیپر از بهترین گزینه ها برای شماست تا آن را در لیست افطاری و سحری خود قرار دهید. شیر گرم به دلیل اینکه آسان تر هضم می‌شود برای معده شما که ساعت ها خالی بوده گزینه مناسب تری است. شیر گرم باعث می‌شود تا شما از شر نفخ خلاص شوید. بهتر است در شیر خودمقداری دارچین استفاده کنید تا سموم بدن شمارا از بینببرید و به تقویت ایمنی بدن شمابپردازد.  اگر در ماه رمضان به دلیل گرفتن روزه نفخ کرده اید، از خوردن شیر گرم غافل نشوید. اکیدا به هنگام باز کردن روزهخود از نوشنیدنی های سرد، دارای و گاز دار استفاده نکنید زیرا ضرر زیادی برای معده شما دارد.

لیست افطاری و سحری

استفاده از آش و سوپ های مختلف نیز بسیار مفید هستند. به دلیل اینکه مواد مغذی زیادی دارند. در کل غذاهایی آبکی و گرم برای وعده افطار مناسب‌تر هستند زیرا معده شما پس از ساعت ها گرسنگی تحمل یک غذای سنگین را ندارد. پس بهتر است که برای وعده شام از غذاهایی مانند پلو و خورشت استفاده نمایید. فقط به یاد داشته باشید برای تهیه آش و یا سوپ هایی که حبوبات دارند بهتر است نفخ آن ها را بگیرید تا دچار دل‌درد نشوید.

 

تعداد کلمات مطلب: 555

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو خانگی با 9 ماده خوراکی

برای بسیاری از ما پیش آماده که هنگام شانه کردن مو یا هنگامی که مشغول دوش گرفتن هستیم، مقدا…