خانه ژولیت، جاذبه‌ای مملو از عشق در ورونای ایتالیا

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا کسی هم در دنیا وجود دارد که افسانه عشق دو عاشق ایتالیایی؛ یعنی رومئو و ژولیت را نشنیده باشد؟ آیا می‌دانید این دو دلداده با قصه عشق پرفراز و نشیبشان ساکن کجا بودند؟
خانه ژولیت

در شهر ورونای ایتالیا خانه‌ای قدیمی و زیبا وجود دارد که به خانه ژولیت معروف است و تراس این خانه همان‌جایی است که قصه عشق آتشین و پرخون دو دلداده ایتالیایی شروع شده است. همراه دلتامگ سفری جذاب به شهر عشق ایتالیا داشته باشید. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید دیدن جاهای دیدنی میلان نیز شما را به وجد خواهد آورد.

خانه ژولیت، خانه عشق ایتالیا

ورونا یکی از زیباترین شهرهای ایتالیاست که علی‌رغم داشتن جاذبه‌های بسیار به خاطر وجود خانه ژولیت به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های ایتالیا تبدیل شده است. هرساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا تنها برای دیدن تراس معروف این خانه راهی شهر ورونا می‌شوند. جالب است بدانید که پس از مشهور شدن داستان این عشق افسانه‌ای شهر ورونا به شهر ایتالیا معروف شده است.

خانه ژولیت، خانه عشق ایتالیا

آیا داستان عشق رومئو و ژولیت حقیقت دارد؟

جالب است بدانید که داستان این عشق افسانه‌ای که تنها سه روز طول کشید؛ ولی باعث مرگ انسان‌های بسیار و ریختن خون‌های فراوان شد تنها یک داستان تخیلی است و اصلا واقعیت ندارد! بااین‌حال بسیاری از مردم از سراسر دنیا راهی خانه ژولیت می‌شوند که به یاد این عشق افسانه‌ای رسیدن به معشوق خود را در تراس خانه طلب کنند! جالب است بدانید که حتی این خانه معروف نیز بازهم هیچ ربطی به این داستان مشهور و پرآوازه ندارد.

آیا داستان عشق رومئو و ژولیت حقیقت دارد؟

قصه عشق معروف رومئو و ژولیت از کجا شروع شد؟

در سال 1597 نمایش‌نامه‌ای به چاپ رسید که قصه عشق پرسوز و گداز را روایت می‌کرد و نام آن رومئو و ژولیت بود. در این داستان دو جوان در حالی به هم علاقه‌مند می‌شوند که خانواده‌های آن‌ها دشمنی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند. به همین دلیل عشق مخفی‌ بین آن‌ها شکل می‌گیرد که توانایی علنی کردن آن را ندارند و همین هم باعث مرگ هردوی آن‌ها می‌شود. این داستان پرسوز و گداز را نویسنده معروف ایتالیایی؛ یعنی جناب شکسپیر نوشته‌ است. شاعر و داستان‌سرایی که بیشتر قصه‌هایش ساختگی است و مرز بین تخیل و واقعیت را در هم تنیده است.

مطلب پیشنهادی:  ۷ راز موفقیت در کار از نظر روانشناسان

شکسپیر نمایش غم‌انگیز رومئو و ژولیت را از یکی از آثار آرتور بروک الهام گرفته که در سال 1562 به رشته تحریر درآمده بود. جالب است بدانید که برخلاف سیر تخیلی داستان در ایتالیا واقعا دو خانواده مونتگیو و کاپولت وجود داشته‌اند و حتی دانته هم در اثر «کمدی الهی» و در بخش برزخ آن، به نام آن‌ها اشاره کرده است.

قصه عشق معروف رومئو و ژولیت از کجا شروع شد؟

با تاریخچه خانه ژولیت آشنا شوید

قدمت خانه‌ای که در مورد آن صحبت می‌کنیم به قرن 13 میلادی برمی‌گردد و زمانی خانواده‌ی کاپلو (Cappello) در آن زندگی می‌کردند که به نام ایتالیایی کاپولت شباهت بسیاری دارد و همین موضوع باعث شده بود تا مردم فکر کنند ژولیت و خانواده‌اش واقعا در این خانه سکونت داشته‌اند. در اوایل قرن 20 میلادی، خانه ژولیت به مکانی متروکه تبدیل شد و شهر ورونا تصمیم گرفت آن را در سال 1905 از خانواده‌ کاپلو خریداری و به سبک معماری گوتیک قرون‌وسطی بازسازی کند. امروزه این خانه به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر ورونا تبدیل شده است که البته بالکن معروف آن، یعنی همان بالکنی که رومئو در آن به عشقش به ژولیت اعتراف کرد، بخشی از ساختمان اصلی نبوده و در قرن 20 به خانه اضافه شده است.

تعداد کلمات مطلب: 519

2 دیدگاه

  1. همراه با شما

    18 فروردین 1403 در 6:38 ب.ظ

    موضوع جالب است

    پاسخ

  2. ناشناس

    20 فروردین 1403 در 3:16 ب.ظ

    چه خونه زیبایی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…