12درس از کتاب عادت های اتمی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر برای موفقیت و رسیدن به اهدافتان نیاز مند عادت هایی هستید که این مسیر را برای شما هموار سازد، این مطلب برای شما است.
عادت های اتمی

عادت های اتمی به زندگی شما نظم می‌بخشند. امروزه برای پیشبرد زندگی به نحوی موفق، نیازمند ایجاد قوانین و یا عادت هایی موثر و متناسب با زندگی شخصی و حرفه ای خود هستید. کتاب عادت های اتمی به ایجاد این عادت ها پرداخته است که چه عادت هایی برای موفقیت بیشتر زندگی کمک کننده است از این رو دلتامگ برای شما12درس از کتاب عادت های اتمی به اختصار آورده تا اگر زمان کافی برای مطالعه این کتاب را ندارید، بتوانید از آن بهره ببرید.

عادت های اتمی چه هستند؟

عادت های اتمی به عاداتی گفته می‌شوند که اهمیت بسیار بالایی دارند و  می‌توان با آن عادت ها به بهبود کیفیت زندگی  افزایش توانمندی های فردی برای موفقی بیشتر در زندگی شخصی و حرفه ای کمک کرد. عادت های اتمی به صورت روزانه باید انجام شوند و باید به صورت مداوم باشد و با پیوستگی در انجام آن ها بکوشید. نتایج این عادات را به تدریج می‌توانید در زندگی خود ببینید.

12درس عادت های اتمی

درس اول، شما باید این را بپذیرید که شکل گیری یک عادت و انجام آن به صورت مستمر و دست یابی به نتایج آن یک پروسه ی طولانی مدت است. پس با انجام سه هفتگی عادات، انتظار تغییرات خیلی بزرگ و چشمگیر نداشته باشید.

درس دوم، این مسیر با چالش و دشواری همراه است از این رو شما باید با استمرار از آن عبور کنید. در نظر داشته باشید که استمرار عادت های اتمی کلی موفقیت شماست. زیرا هر عادتی را اگر بدون استمرا ردنبال کنید، نتیجه ثمربخشی برای شما نخواهد داشت.

عادت های اتمی

درس سوم، افرادی که برنده یا بازنده می‌شوند، اهداف یکسانی دارند اما مسیر های متفاوتی را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید با استمرار در عادات مفید خود، برنده باشید.

درس چهارم، شما در این مسیر دستاورد هایی که بدست می‌آورید، نشانه ای از به ثمر نشستن عادات مثبت در شما هستند. هرگاه برای مدت زمان زیادی عاداتی را بطور مستمر انجام دادید اما نتایجی در پی نداشت، به ارزیابی خود بپردازید، احتمالا قستمی از مسیر را اشتباه می‌روید.

درس پنجم، شما ابتدا باید عاداتی را انتخاب کنید و آن ها را در زنگی خود بسازید، سپس آن عادات از شما یک فرد هدفمند، موفق و بهتر خواهد ساخت.

مطلب پیشنهادی:  3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

درس ششم، حرف زدن ارزش زیادی ندارد در واقع شما باید عمل کنید. اعمال شما هستند که اهدافتان را می‌سازند نه حرف هایتان. پس بیشتر به اعمال خود تمرکز کنید.

درس هفتم، هیچگاه پیشرفت های خود هر چند کوچک یا از نظر شما بی اهمیت هستند را کم نشمارید. همین پیشرفت های کوپیک مسیر موفقیت را برای شما هموار می‌سازند. بابت موفقیت های کوچک خود از خودتان تشکر کنید. به خودتان و تلاش هایتان افتخار کنید زیرا مسیر شما آسان نیست.

عادت های اتمی

درس هشتم، از مسیر و جزئیات کار و عادت های خود  لذت ببرید، زیرا شما همواره در مسیر خواهید بود و اگر از آن لذت نبرید شما را پس از مدتی دلزده خواهد کرد. هر چقدر هم انگیزه کافی برای ادامه مسیر و تلاش داشته باشید، بدون لذت بردن از مسیر، تنها خود را خسته کرده اید و به نتایج دلخواهتان هم نخواهید رسید.

درس نهم، موفقیت های بزرگ از پیشرفت ها و موفقیت های کوچک حاصل می‌آید. شما با پرداختن به عادات خود هر روز یک قدم در مسیرتان برداشته اید و این می‌تواند باعث پیشرفت شما شود.

درس دهم، اطرافیان خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید زیرا تاثیرات بسیار زیادی را روی شما خواهند گذاشت. شخصیت شما از حاصل ارتباط 5 نفر از نزدیک ترین اطرافیانتان است پس در انتخابشان دقت کنید.

درس یازدهم، یک دوست با هدف مشترک و مسئولیت پذیر برای خود انتخاب کنید. این شخص می‌تواند باعث افزایش انگیزه در شما شود. و انجام برخی فعالیت ها بصورت گروهی یا دو نفره هم برای شما لذت بخش تر است هم موثر تر. پس از انتخاب یک دوست متناسب با هدف خود، غافل نشوید.

عادت های اتمی

درس دوازدهم، برای شروع مسیر عادت ها وسواس به خرج ندهید و بدون حساسیت شروع کنید. مهم است که شما وارد مسیر منتهی به هدفتان شوید. چگونگی شروع مهم نیست.

تعداد کلمات مطلب: 663

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

راز خوشمزگی سالاد ماکارونی به سبک رستورانی

سالاد ماکارونی جزو یکی از خوشمزه‌ترین سالادهایی است که متعلق به ایتالیا بوده و به دلیل محب…