شفای کودک درون

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیش از نیمی از احساساتی که انسان ها در بزرگسالی تجربه می‌کنند، از کودکیشان نشات گرفته است. اگر می‌خواهید ارتباز بهتری با درون خود داشته و شادتر زندگی کنید، این مطلب برای شما است.
کودک درون

کودک درون مفهومی روانشناختی است که به نگرش ها و تمایلات عاطفی و روانی افراد در دوران کودکی اش می‌پردازد. مفهوم کودک درون معمولا به تجربیات کسب شده، احساسات و نیاز هایی که افراد در دوران کودکی تجربه نموده اند، اشاره دارد. این مفهوم نشان دهنده قسمتی از افراد می‌باشد که در بزرگسالی نیز همچنان فعال است و بر رفتار و تصمیمات افراد تاثیر می‌گذارد. برای اینکه زخم های کودک درونتان را بشناسید و با آگاهی به آن کودک درون خود را شفا بخشید با دلتامگ همراه باشید.

کودک درون چیست؟

کودک درون به نگرش ها و تمایلات عاطفی و روانی افراد در کودکیشان گفته می‌شود و کودک درون شما  با تجربه های دوران کودکیتان شکل گرفته است و اگر نیاز های شما به خوبی بر طرف نشده باشد یا احساساتتان نادیده گرفته شده باشد، در بزرگسالی نیز بر شخصیتتان اثر خواهد گذاشت. شما کودک درون سالمی ندارید و ابتدا باید زخم های کودک درون خود را شناسایی و سپس به درمان آن بپردازید.

زخم های کودک درون

زخم طرد شدن که می‌تواند شامل حس کنار گذاشته شدن، تنفر از تنهایی، شخصیتی وابسته، تهدید به ترک کردن دیگران و جذب افرادی می‌شود که از نظر عاطفی در دسترس او نیستند و به او ضربه میزند. شخصی که این خصوصیات را دارد در کودکی از جانب والدین یا اطرافیانش طرد شده است و در بزرگسالی نیز با همان ترس های کودکی به زندگی اش ادامه می‌دهد. آن فرد در کودکی به دلیل هراسی که از طرد شدن در دلش به جای مانده، در آینده و بزرگسالی نیز به آسانی نخواهد توانست آن ترس ها را کنار بگذارد مگر اینکه با آن ها رو به رو شده و با راه کار هایی درست، کودک درون خویش را درمان نماید.

کودک درون

زخم دیده نشدن که شامل این موارد می‌شود: برای وجود خود ارزشی قائل نیست. نمی‌تواند افراد یا شرایط را رها کند، در نه گفتن و رد کردن درخواست های دیگران مشکل دارد. از انتقاد شدن می‌هراسد و جذب افرادی می‌شود که او را نادیده می‌گیرند. معمولا این افراد در کودکی توسط والدین خود نادیده گرفته شده اند. مثلا کودکی که نقاشی کشیده و می‌خواهد والدینش او را بابت نقاشی، تشویق کنند اما والدین هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و به او بی توجهی می‌کنند. معمولا افرادی که در خانواده هایی که سرد و بی ذوق هستند یا در برابر هر موفقیت یا تلاشی، عکس العملی ندارند، فرزندانی با این ویژگی های شخصیتی تربیت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  7 نکته کلیدی در اعتماد سازی و جلب مشتری

کودک درونت را شفا بده

شما می‌توانبد برای درمان زخم های کودک درون خود و ارتباطی بهتر و عمیق تر با آن، از راهکار های ساده ای که به شما آموزش می‌دهم استفاده کنید.

تمرینات مدیتیشن

شما با انجام تمرینات مدیتیشن می‌توانید با آرامش بخشیدن به ذهنتان و کاهش اضطرراب و آشفتگی های درونی خود، به شناخت بهتری از خود برسیئ و اولین گام را برای شفای کودک درون خود بردارید. می‌توانید با مراقبه های کوتاه و 10دقیقه ای آغاز کنید و حتی ثاثیر مدیتیشن را بر دیگر بخش های زندگی خود ببنید.

کودک درون

نوشتن

برای کودک درون خود بنویسید. نوشتن می‌تواند برای تخلیه هیجانات شما بسیار موثر باشد. همچنین نوشتن به شما کمک می‌کند تا با شناخت بهتر نیاز هایتان بتوانید آگاهانه تر در این مسیر گام بردارید.

کودک درون

صحبت کردن با کودک درون

با صحبت کردن با کودک درون خود، و با شناخت بهتری از خود و نیاز هایتان، می‌توانید اهمیت دادن و ارزش قائل شدن برای کودک درون، را به او نشان بدهید و ارتباط موثر تری با او برقرار نمایید.

تصویرسازی

با تصویرسازی خود در دوران کودکیتان و صحبت کردن، بازی کردن یا تشویق کردن کوردک درون خود می‌توانید به بهبود او کمک نمایید.

تمرینات خودآگاهی

شما برای ارتباطی موثر با کودک درون خود، ابتدا باید او را به درستی بشناسید و بدانید که چه عواملی باعث رنجش و زخم او شده است و سپس با آگاهی از زخم های روانتان، به درمان و ارتباطی مناسب و همدلانه بپردازید.

به کودک درون خود افتخار کنید

سعی کنید بابت تمام تلاش ها، مموفقیت و دستاتورد های خود، آزادانه شادی و به خود افتخار کنید.

کودک درون

سخن پایانی

از نشان دادن همه ابعاد وجودی خود نهراسید و سعی کنید مانند یک کودک سالم، از زندگی لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …