با این نکات رشد فردی آسان تر می شود

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رشد و توسعه فردی به دلیل مشغله ای زندگی ممکن است نادیده گرفته شود که این موضوع در زندگی و موفقیت ما بسیار تاثیر گذار است.
رشد فردی

دنیای امروز پر از مشغله و پیچیدگی است. این پیچیدگی و مشغله به حدی است که انسان را از تفکر درباره شخصیت، رفتار، افکار و عقاید خود باز داشته است. موضوعات رشد فردی به ما کمک می کند تا به خود بیاییم و باور کنیم تا زمانی که خودمان را اصلاح نکنیم، چیزی تغییر نخواهد کرد. هدف دلتامگ از این مقاله بیان اهمیت رشد فردی است و با رعایت نکات گفته شده، شاهد پیشرفت هر روزه خود خواهیم بود.

نکات مهم رشد فردی

در این مقاله 7 عادت را با شما در میان می گذاریم که می تواند رشد فردی شما را متوقف کند. پس وقت آن است که خود را برای پیشرفت آماده کنید و آنها را کنار بگذارید.

 به تعویق انداختن کار

همه ما اهمال کاری داریم. ما تعلل می کنیم، تصمیم گیری ها را به تعویق می اندازیم و به طور کلی از انجام کارهایی که باید انجام شوند، اجتناب می کنیم. این عادتی است که بسیاری از ما از سنین پایین داریم. با بزرگتر شدن، زمان با ارزش تر می شود و هر لحظه به تأخیر افتادن، لحظه ای است که برای همیشه از دست می رود.

اگر می خواهید با افزایش سن به فرد بهتری تبدیل شوید، وقت آن است که با ذهنیت «بعدا انجامش می دهم» خداحافظی کنید. بلافاصله شروع به تعیین اهداف، برنامه ریزی و اقدام کنید تا بتوانید زندگی پربارتر و رضایت بخش تری داشته باشید.

منفی نگری مداوم

اگر اغلب در ذهنیت منفی گیر کرده اید، وقت آن رسیده که این عادت را ترک کنید. مثبت اندیشی را در آغوش بگیرید و ببینید چگونه زندگی شما را برای بهتر شدن تغییر می دهد.

رشد فردی

 زندگی در گذشته

آیا می دانستید که مغز ما برای به خاطر سپردن تجربیات منفی بیشتر از تجربیات مثبت طراحی شده است؟ این یک مکانیسم بقا است که به ما کمک می کند از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کنیم. اما همچنین به این معنی است که ما گاهی اوقات در حوادث گذشته، درد دوباره یا ناامیدی گرفتار می شویم. این عادت نه تنها می تواند شما را از لذت بردن از لحظه حال باز دارد، بلکه می تواند از رشد فردی شما نیز جلوگیری کند. رها کردن گذشته به معنای نادیده گرفتن و یا فراموش کردن آنچه اتفاق افتاده، نیست بلکه یعنی پذیرفتن و در گرفتن از آن تجربیات و در ادامه حرکت رو به جلو.

 بی توجهی به مراقبت از خود

ما اغلب فراموش می کنیم که از خود مراقبت کنیم زیرا در زندگی مشغله های زیادی داریم. ما وعده های غذایی را حذف می کنیم و سیگنال هایی را که بدنمان برای ما ارسال می کند، نادیده می گیریم. اما بی توجهی به مراقبت از خود عادتی است که می تواند به طور جدی بر رشد فردی شما تأثیر بگذارد. می تواند منجر به فرسودگی شغلی، استرس و حتی مشکلات سلامتی شود. بنابراین اگر می خواهید با افزایش سن به فرد بهتری تبدیل شوید، مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. این تنها به معنای مراقبت از سلامت جسمی نیست، بلکه به معنای سلامت روان نیز است.

مطلب پیشنهادی:  درمان ریشه دندان و مراقبت‌های لازم از نگاه دندانپزشک + ویدیو

رشد فردی

ترس از ریسک کردن

بیایید با آن روبرو شویم، بیرون آمدن از منطقه راحتی ما می تواند ترسناک باشد. خواه تغییر شغل، نقل مکان به شهر جدید یا حتی شروع یک سرگرمی جدید و ریسک کردن می تواند ترسناک باشد. این نکته در مورد ریسک کردن وجود دارد که همواره همراه با فرصت است. درهایی را به روی امکانات و تجربیات جدیدی باز می کند که می تواند منجر به رشد فردی شود.  رشد اغلب خارج از منطقه راحتی ما اتفاق می افتد. اجازه ندهید ترس از ریسک کردن شما را از تبدیل شدن به بهترین نسخه خود باز دارد.

رشد فردی

مقایسه خود با دیگران

در دنیای امروزی رسانه های اجتماعی، به راحتی در دام مقایسه خود با دیگران افتاده ایم. اما مقایسه بازی خطرناکی است که منجر به احساس بی ارزشی، بی کفایتی و نارضایتی می گردد. پس اگر مدام خود را با دیگران مقایسه می کنید، وقت آن رسیده که این عادت را ترک کنید. در عوض، روی پیشرفت خود تمرکز کنید و فراموش نکنید که برای دستاوردهای خود حتی کوچک جشن بگیرید.

مسیر زندگی هر فرد منحصر به فرد است. تنها کسی که باید خود را با او مقایسه کنید، همان کسی است که دیروز بودید.  هر روز باید تلاش کنید که بهتر از دیروز خود باشید تا افزایش سن در مسیر تبدیل شدن به نسخه بهتری از خودتان قرار بگیرید.

عدم پذیرش تغییر

تغییر بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. تغییر باعث رشد و توسعه فردی می گردد. اما بسیاری از ما به دلیل ترس یا عدم اطمینان مقاومت بسیاری در مقابل آن داریم. اما ماندن در حالت های قبلی منجر به رکود می شود. اگر می‌خواهید با افزایش سن، انسان بهتری شوید، یاد بگیرید که تغییرات را در آغوش بگیرید و از تجربیات جدید استقبال کنید.

تعداد کلمات مطلب: 792

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

۳ فاکتور ساده در سلامت تیروئید؛ سفری به دنیای هورمون‌ها

تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل در گردن شماست که هورمون‌های تیروکسین (T4) و تری یدوتیرونین (T…