با برنامه ریزی به روش بولت ژورنال به اهدافت برس

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتمالا با فرا رسیدن سال جدید به دنبال یک روش موثر برای رسیدن به اهداف و ارتقا بهینه سطح عملکردتان هستید،اگر ترجیح می‌دهید به جای اپلیکیشن های برنامه ریزی، برنامه شخصی خود را داشته باشید با ما همراه شوید.

برنامه ریزی یک فرایند سازماندهی شده تنظیم وقت و انرژی است که به شما کمک می‌کند سریع تر به اهدافتان برسید و بهره وری خود را بالا ببرید. برنامه ریزی یک مجموعه مراحل هدفمندی است که شامل تعیین اهداف،تحلیل وضعیت،اجرا و بازبینی می‌باشد.برنامه ریزی در همه ابعاد زندگی شخصی،تحصیلی،شغلی به شما کمک می‌کند تا به بهترین نحو و زمان بندی مناسبی به اهداف خود دست پیدا کنید. برنامه ریزی به روش بولت ژورنال یکی از موثر ترین روش های برنامه ریزی است.با دلتا همراه باشید تا با روش برنامه ریزی بولت ژورنال آشنا شوید  و سال جدیدت را با برنامه آغاز کنید.

بولت ژورنال چیست؟

بولت ژورنال یک دفترچه شخصی برنامه ریزی نظام‌مند است که اهدافتان را به شکلی که علاقه دارید، به صورت منظم در خود جای داده است. در واقع جذابیت برنامه ریزی به روش بولت ژورنال این است که شما یک دفتر با توجه به سلیقه و نیاز شخصی خود آن را آماده کنید. پس برنامه ریزی به روش بولت ژورنال شما به یک دفتر ساده نیاز دارید تا خودتان آن را طراحی کنید. بولت ژورنال بله شما کمک می‌کند تا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعیین کنید و با زمان بندی مناسب و پیگیری صحیح به اهدافتان برسید. محبوبیت برنامه ریزی به روش بولت ژورنال به دلیل انعطاف پذیری و سازگاری با شرایط شخصی افراد است.

برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

برتری برنامه ریزی به روش بولت ژورنال نسبت به سایر روش‌ها

_ شخص سازی شده با نیاز های فردی شماست.

_ پیگیری اهداف را آسان می‌کند.

_ به دلیل انسجام همه اطلاعات مورد نیاز شما را در خود جای می‌دهد.

_ باعث افزایش انگیزه و بهره وری شما می‌شود.

برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

چظور برای خودم بولت ژورنال درست کنم؟

با اینکه بولت ژورنال با توجه به نیاز های شما شخصی سازی می‌شود اما در اینجا به تعدادی از مهمترین صفحات در برنامه ریزی به روش بولت ژورنال می‌پردازیم.

فهرست: در صفحه اول برای دسترسی آسان تر به محتوا است. عناوین صفحات  شماره صفحه مربوطه رابنویسید.

کلید:در صفحه دوم کلید ها را برای خود یادداشت کنید. بهتر است برای هر وظیفه یک کلید اختصاصی و مورد علاقه خود را بگانتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  اگر زمین تخت بود!

آینده نگار: مهمترین وقایع 6ماه آینده را بنویسید. مثلا زمان تحویل پروژه ها، امتحان ها؛ قرار های کاری مهم و …

سال نگار: شما به هر ماه از فروردین تا اسفند یک صفحه اختصاص می‌دهید و وظایف و وقایع و اهداف مربوطه را در آن وارد می‌کنبد.

ماه نگار:این صفحه هم مانند آینده نگار است تنها با این تفاوت که در صفحه ماه نگار شما می‌توانید جزیی تر وقایع مهم ماه آتی را بنویسید. به یاد داشته باشید که در برنامه ریزی به روش بولت ژورنال از نوشتن با تمام جزییات بپرهیزید.

اطلاعات هفتگی یا هفته نگار:در هفته نگار شما رویداد های هفتگی را به تفکیک روزهای هفته می‌توانید بنویسید.

روزنگار: شما در این قسمت با ثبت وظایف روزانه خود یک چک لیست روزانه تهیهکرده و به انجام وظایف خود سرعت می‌بخشید و عملکردتان را بالا می‌برید.

اهداف: در این صفحه شما اهداف سال جاری را می‌نویسید.

ردیاب عادت: شما با توجه به نیاز شخصی خود می‌توانید عاداتی را که می‌خواهید به زندگی روزمره خود اضافه کنید بنوسید و با پیگیری روزانه آن ها عادات خود را بسازید.همچنین شما میتوانید با توجه به علاقه و نیاز شخصی خود صفحات دیگری را به بولت ژورنال خود اضافه کنید. مانند شکرگزاری،روتین روزانه، مراقبت پوستی،ورزش و…

برنامه ریزی به روش بولت ژورنال

سخن پایانی

شما می‌توانید با برنامه ریزی به روش بولت ژورنال به راحتی به همه اهدافتان دست یابید و سطح عملکردتان بهبود ببخشید. وسواس به خرج ندهید و با سلیقه و علاقه شخصی خودتان بولت ژورنالتان راطراحی کنید. سعی کنید در آخر هر ماه دفترتان را بازبینی کنید تا از نتایج تلاش هایتان مطلع شوید.

تعداد کلمات مطلب: 608

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

۳ فاکتور ساده در سلامت تیروئید؛ سفری به دنیای هورمون‌ها

تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل در گردن شماست که هورمون‌های تیروکسین (T4) و تری یدوتیرونین (T…