با این ۱۱ پارچه خنک بهاری لباس‌های شیک بدوزید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این نوشته کاربردی با ۱۱ نوع پارچه خنک بهاری آشنا می‌شویم.
پارچه خنک

نزدیک عید است و بسیاری از خانم‌ها به دنبال خرید پارچه خنک بهاره برای تهیه لباس‌های زیبای مناسب برای فصل گرم هستند. در این مطلب از دلتامگ انواع پارچه برای دوخت لباس‌های شیک را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

پارچه ژاکارد

این پارچه جزء پارچه‌های باکیفیت و گران محسوب می‌شود و مورد علاقه بسیاری از خانم‌ها است. از این نوع پارچه خنک بیشتر برای دوخت کت و مانتو استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید در عید امسال ظاهری شیک و مرتب داشته باشید از این نوع مخصوصا پارچه ژاکارد مانتویی و پارچه ژاکارد مجلسی غافل نشوید.

پارچه سوزن دوزی

یکی از پارچه‌هایی که در سالهای اخیر بسیار ترند شده، پارچه سوزن دوزی است. این پارچه با توجه به طرح و پترن‌های متنوعی که دارد، به شما این امکان را می‌دهد که استایلی منحصربفرد و چشمگیر داشته باشید. یکی از پرطرفدارترین لباس‌هایی که با این نوع پارچه دوخته می‌شوند، کت‌های سوزن دوزی هستند.

پارچه مخمل

پارچه مخمل

مخمل یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین پارچه‌ها به‌شمار می‌رود که در قدیم توسط اشراف و طبقه‌های اجتماعی بالا استفاده می‌شد. شما می‌توانید از این پارچه مجلسی زیبا برای دوخت لباس‌هایی شیک و منحصربفرد استفاده کنید.

پارچه کرپ

کرپ یکی از کاربردی‌ترین و پرمصرف‌ترین پارچه‌هاست و محبوبیت زیادی بین بانوان دارد. شما می‌توانید از انواع پارچه کرپ مانند پارچه کرپ حریر، ژرژت، پارچه کرپ مازراتی، کرپ باربی و کرپ کش برای دوخت کت، پیراهن، شلوار و شومیز استفاده کنید.

پارچه ساتن

ساتن یکی دیگر از پارچه‌های مرغوب و باکیفیت و همچنین پرکاربرد است که مخصوصا برای دوخت لباس مجلسی استفاده می‌شود. در سال گذشته و امسال از این پارچه لباس مجلسی به وفور در بازار مشاهده می‌شود و مخصوصا شومیز ساتن این روزها جزء ترندی‌ترین آیتم‌ها محسوب می‌شود. پارچه ساتن آمریکایی یکی از معروف‌ترین انواع این پارچه خنک است.

پارچه لنین

پارچه لنین (پارچه لینن)

این پارچه خنک بادوام که در برابر نور خورشید بسیار مقاوم است، مانع جذب گرما می‌شود و به همین دلیل انتخابی عالی برای دوخت انواع مدل مانتو تابستانی به‌شمار می‌رود. اگر به دنبال پارچه مانتو برای این فصل هستید، لنین مانتویی بهترین انتخاب است.

مطلب پیشنهادی:  علت زرد شدن برگ زاموفیلیا در زمستان و راه‌های درمان آن

پارچه حریر

اگر به دنبال پارچه‌ای سبک و لطیف هستید، از حریر غافل نشوید. از این نوع پارچه خنک در دنیای مد استفاده‌های فراوانی می‌شود و یکی از مناسب ترین پارچه‌ها برای دوخت انواع لباس مجلسی شیک به‌شمار می‌رود.

پارچه وال

یکی دیگر از پارچه‌هایی که به خوبی از جذب گرما جلوگیری می‌کند، پارچه وال است. این نوع پارچه در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود و لطافت و خنکی بسیار بالایی دارد. پارچه وال طبیعی که از پنبه تولید می‌شود برای کسانی که پوست حساس دارند، بهترین انتخاب است.

پارچه ابریشم

پارچه ابریشم

ابریشم یکی از انواع پارچه‌های معروف و مشهور در دنیا است. از این نوع پارچه به‌دلیل سبک، لطیف و فاخر بودن در تابستان و بهار بسیار استفاده می‌شود. یک شال یا روسری ابریشمی ظاهری بسیار لوکس و درخشنده به شما می‌بخشد.

پارچه ریون

این پارچه با استفاده از الیاف غیرطبیعی تولید می‌شود و کشسانی و لطافت بالایی دارد. طرح‌های متنوع و سبک بودن این پارچه خنک، آن را به انتخابی مناسب برای فصل بهار و تابستان تبدیل کرده است.

پارچه پنبه‌ای

این نوع پارچه که از دانه‌های پنبه تولید می‌شود، هیچ‌گونه الیاف مصنوعی ندارد و از قدیم بسیار کاربردی و پرمصرف بوده است. با توجه به دارا بودن الیاف طبیعی، این پارچه سازگاری بالایی با پوست و همچنین محیط زیست دارد و برای روزهای گرم سال نیز انتخابی عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…