رپورتاژ آگهی

پروفیل در و پنجره و عوامل موثر بر قیمت این محصول

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پروفیل های آهن به واسطه تنوع در محصول از پر کاربردترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف خصوصا صنعت ساختمان سازی هستند و قیمت آن ها تاثیر بسزایی بر هزینه تمام شده یک محصول و چنانچه از انواع چارچوب فلزی باشد بر هزینه تمام شده ساختمان سازی می گذارد.
چهارچوب فلزی

در این مطلب ضمن معرفی چهارچوب های فلزی، عوامل موثر بر قیمت پروفیل در و پنجره را نیز بررسی و نحوه رصد آنلاین نرخ لحظه ای این دسته از محصولات را در اختیار شما قرار می دهیم.

پروفیل به طور کلی در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کاربردهای اصلی پروفیل صنعتی می توان به استفاده آن در صنایع خودرو سازی، نظامی و…  اشاره کرد.

کاربرد پروفیل در ساختمان نیز شامل مواردی مانند ساخت درب و پنجره، نرده راه پله، حفاظ تراس، نمای ساختمان، پوشش سقف، کرکره مغازه، لوازم ورزشی، ساخت پل و زیبایی سازی شهری است.

چهارچوب های فلزی، انواع و کاربرد آن ها

به محل اتصال درب و پنجره در ساختمان چهارچوب گفته می‌شود. چهارچوب محور اصلی نصب درب و پنجره در ساختمان است. در گذشته بیش تر از درب های چوبی استفاده می کردند اما با گذر زمان و به خاطر مشکلات درب های چوبی، درب های فلزی جایگزین آن ها شدند.

برای نصب درها در ساختمان و خانه‌ها لازم است از چهارچوب‌هایی به‌عنوان اساس و پایه استفاده کرد، درواقع به محلی که درب در آن قسمت تعبیه و نصب می‌شود، چهارچوب می‌گویند، رایج‌ترین نوع چهارچوب، جنس فلزی آن است. برای این‌که به طور جامع‌تری متوجه شوید که چهارچوب فلزی چیست و انواع آن را بررسی کنید، می‌توانید ما را تا انتها مقاله همراهی کنید تا اطلاعات کاملی به دست آورید.

چهارچوب‌ها به‌عنوان یکی از پروفیل‌های ضروری در ساختمان‌سازی و صنایع دیگر به کار می‌رود و نوع فلزی آن به دلیل جایگاه ویژه‌ای که دارد، بیشترین کاربرد را در ایران داشته و درواقع تمام ورودی ساختمان‌ها، حیات، پارکینگ و… همچنین بخش‌های داخلی بنا با استفاده از چهارچوب‌های فلزی پوشانده شده است، از این‌رو بیشترین کاربرد را در ساخت‌وساز دارد.

انواع چهارچوب فلزی

اساس و پایه نصب درب در خانه و ساختمان چهارچوب است که امروز به دلیل استحکام بالاتر چهارچوب فلزی ،استفاده از آن در خانه ها متداول تر شده است. چهارچوب های فلزی که بر روی آن درب های چوبی یا فلزی نصب می شود ، در انواع  گوناگون تولید می شود. چهار چوب های فلزی به چهار نوع

  • چهارچوب ساده
  • چهارچوب فرانسوی
  • چهارچوب مکزیکی
  • چهارچوب رومی

شاهین فلز سپاهان

شرکت دانش بنیان تولیدی بازرگانی شاهین فلز سپاهان (SFS) را می توان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده چهارچوب های فلزی در ایران دانست که علاوه بر تولید پروفیل درب و پنجره به صورت شاخه ای، انواع چارچوب فلزی را به صورت آماده و پیش ساخته در بازار آهن ایران عرضه می کند.

پروفیل در و پنجره

بر خلاف اکثر کارخانجات تولید کننده پروفیل که شرط خرید مستقیم از درب کارخانه را سفارش حداقل یک ظرفیت معادل 24 تن از محصولاتشان قرار داده اند، بخش بازرگانی شاهین فلز سپاهان، بدون در نظر گرفتن شرط، ضمن قبول سفارشات خرد، بار مشتریان را از یکی از 3 انبار این مجموعه که نزدیک ترین مسافت را به مشتری دارد، آماده سازی و ارسال می نماید.

از دیگر مزایای خرید چهارچوب های فلزی در و پنجره از این کارخانه، امکان رنگ آمیزی و پوشش دهی ضد خوردگی توسط پوشش زینک فلیک است که باعث افزایش عمر محصول خصوصا در منطق مرطوب خواهد شد.

چهارچوب فرانسوی از تخصصی ترین محصولات شاهین فلز است که چه از نظر قیمت و چه از نظر کیفیت دارای مزایای رقابتی می باشد.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل درب و پنجره

پروفیل ها محصولاتی تولید شده از انواع ورق آهن خصوصا ورق سیاه و روغنی با صخامت های متنوع هستند و قیمت آن ها همانند سایر مقاطع فولادی مانند میلگرد و تیرآهن، تحت تاثیر شاخص های بعضا مشترک دستخوش نوسان و تغییرات می گردند.

به طور کلی عوامل موثر بر قیمت پروفیل درب و پنجره را می توان در موارد زیر عنوان نمود:

  • قیمت تمام شده ی مواد اولیه
  • حجم عرضه و تقاضا در بازار
  • نوسانات شاخص بورس
  • سیاست گذاری های داخلی کشور
  • کارخانه ی سازنده ی پروفیل
  • هزینه های حمل و نقل کالا
  • تغییرات فصول
  • نوع پروفیل
مطلب پیشنهادی:  نظم اداری با 2 روش کاربردی

قیمت تمام شده مواد اولیه

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل درب و پنجره، قیمت تمام شده مواد اولیه از جمله نرخ قراضه و سنگ آهن و مهم تر از همه نرخ روز ورق سیاه در بازار است. در مرحله ابتدایی ساخت پروفیل، هزینه مواد اولیه مورد استفاده برای تولید این مقطع فولادی را از جمله عوامل بسیار مهمی می‌توان دانست که بر قیمت نهایی آن، تاثیر قابل توجهی دارند.

همان‌گونه که اشاره شد، از مواد اولیه‌ای همچون قراضه آهن، سنگ آهن و سایر مواد پایه مانند نیکل و کروم برای تهیه و ساخت انواع پروفیل استفاده خواهد شد. افزایش قیمت این مواد اولیه به هر دلیلی مانند کمیاب شدن و حتی کاهش عرضه، موجب تاثیرگذاری بر قیمت نهایی پروفیل ها می‌شود.

حجم عرضه و تقاضا

عامل دیگری که تأثیرگذار بر قیمت پروفیل است، حجم عرضه و تقاضا در بازار است. در هر بازار، این دو عامل به عنوان مهمترین عواملی که بر قیمت کالاها تأثیر می‌گذارند، در نظر گرفته می‌شوند. با افزایش تقاضا از سوی خریداران یا کاهش عرضه محصول به هر دلیلی، قیمت چهارچوب در و پنجره افزایش یا کاهش می‌یابد.

به عبارت دیگر، هنگامی که تقاضای خرید در بازار کاهش یابد و موجودی پروفیل به بیش از حد تقاضا افزایش یابد، قیمت‌ها کاهش می‌یابد و برعکس.

این اصول در بازار خرید و فروش چهارچوب های فلزی نیز به همین ترتیب کار می‌کند و حجم عرضه و تقاضا از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، حجم عرضه و تقاضا از عوامل تأثیرگذار بر قیمت پروفیل درب و پنجره به حساب می‌آید و با در نظر گرفتن این عوامل، تصمیمات خرید بهینه‌تری می‌توان انجام داد.

نوسانات شاخص بورس

بورس کالا از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع پروفیل و چارچوب فلزی که در داخل کشور که نقشی مهمی در قیمت گذاری این نوع مصالح دارد.

شاخص بورس به عنوان یکی از مشخصه های سطح عمومی قیمت سهام شرکت های فعال در هر بخش از صنعت به حساب می آید. از این رو، عرضه و ارائه سهام‌ به کارخانه‌های تولید‌ی و در نتیجه نوسانات در این شاخص روی قیمت نهایی پروفیل ها تاثیر به سزایی دارد.

عنوان سایر عوامل، خود گویای دلیل تاثیرگذاری شاخص مربوطه می باشد و نیازی به توضیحات بیشتر و تکمیلی در این زمینه نمی باشد. هدف آشنایی شما به صورت کلی با عوامل مطرح شده بوده.

بررسی آنلاین قیمت چهارچوب فلزی

در ایران شرکت های متعددی به عنوان شرکت بازرگانی آهن فروشی در تمامی شهرها مشغول به فعالیت هستند که اکثریت این شرکت ها از رسانه های آنلاین برای جذب مشتری بهره می گیرند.

برای رصد و بررسی آنلاین قیمت چهارچوب فلزی درب و پنجره و بطور کلی انواع قوطی و پروفیل فولادی می توانید از سایت هایی که در این زمینه مرجع هستند استفاده کنید.

تجربه خرید افراد از خرید خود و ارتباطشان با شرکت های بازرگانی فروش مقاطع فولادی مختلف است و نمی توان بک شزکت و سایت را به طور قاطع بعنوان مرجعی معتبر معرفی نمود. توصیه می کنیم در هنگام خرید با دقت عمل نمایید.

تعداد کلمات مطلب: 1139

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

امسال این کتونی‌ها مد هستند

آشنایی با کتونی های مد سال به شما کمک می‌کند تا برای خودتان یک استایل به روز و زیبا آماده …