پیراشکی مرغ و قارچ سوخاری با خمیر جادویی، طعمی که فراموش نمی‌کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال یک غذای متنوع هستید که همه اعضای خانواده به آن علاقه داشته باشند، پیراشکی مرغ می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
پیراشکی مرغ

به طور کلی غذاهای سوخاری و فست‌فودی جایگاه ویژه‌ای در خانه‌ها دارد خصوصا خانه‌هایی که فرزند کوچک دارند؛ اگر از غذاهای تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید خودتان در خانه یک غذای فست‌فودی سالم تهیه کنید، پیراشکی مرغ و قارچ سوخاری می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد؛ طرز تهیه این پیراشکی خانگی خوشمزه بسیار راحت است و در چند مرحله آماده می‌شود؛ اگر دوست دارید درست کردن پیراشکی و خمیر پیراشکی را خودتان در خانه یاد بگیرید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای درست کردن پیراشکی مرغ

پیراشکی مرغ

طرز تهیه پیراشکی مرغ

تهیه پیراشکی بسیار راحت است و شما می‌توانید این غذا را با خمیر پیراشکی فوری آماده کنید یا اینکه خودتان در خانه خمیر پیراشکی را آماده کنید؛ اگر وقت کافی داشته باشید، درست کردن خمیر خانگی بسیار بهتر است و مزه غذا را دو چندان می‌کند؛ تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول تهیه پیراشکی مرغ

در ابتدا شیر ولزم، شکر و خمیر مایه را درون ظرف مناسب ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید و به مدت 10 دقیقه در یک مکان تاریک استراحت دهید؛ وقتی سطح مایه حباب‎‌های ریزی ظاهر شد، به معنای آماده شدن خمیر مایه است.

مرحله دوم طرز تهیه خمیر پیراشکی

بعد از آماده شدن مایه خمیر، 1 عدد تخم‌مرغ، روغن و نمک را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید؛ این ترکیب باعث می‌شود خمیر شما هنگام پخت انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد.

پیراشکی مرغ

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی، آرد را به تدریج به خمیرمایه اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر در ظرف جمع شود؛ سپس روی سطح مورد نظر مقداری آرد بپاشید و خمیر را به خوبی ورز دهید. توجه داشته باشید این مرحله نیاز به کمی صبر دارد و خمیر باید به خوبی ورز داده شود.

مطلب پیشنهادی:  درمان وسواس با ۵ راهکار روانشناسی

مرحله چهارم طرز تهیه پیراشکی در منزل

یک کاسه مناسب را چرب کرده و خمیر آماده شده را درون آن قرار دهید؛ سپس ظرف را به مدت یک ساعت در جای گرم نگه دارید تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم

در این فاصله که خمیر پیراشکی مرغ آماده می‌شود، شما می‌توانید مواد میانی آن را آماده کنید؛ برای این منظور درون یک تابه مقداری روغن ریخته و پیازهای نگینی شده را سرخ کنید؛ بعد از نرم شدن پیاز، فلفل دلمه‌ای خرد شده، قارچ و پیازچه را اضافه و تفت دهید تا آب قارچ گرفته شود و مواد نرم شوند.

پیراشکی مرغ

مرحله ششم درست کردن پیراشکی مرغ

در این مرحله بعد از نرم شدن سبزیجات، سینه مرغ را به صورت مکعبی کوچک خرد کرده و به همراه نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا مرغ پخته شود.

مرحله هفتم آماده سازی پیراشکی

در این مرحله کمی با دست پف خمیر را بگیرید و از آن به اندازه یک نارنگی جدا کنید؛ خمیر را با دست باز کنید و از مواد آماده شده به همراه پنیر پیتزا  در وسط خمیر قرار داده و به صورت دلخواه شکل دهید.

مرحله پایانی تهیه پیراشکی مرغ

پیراشکی‌های آماده شده را ابتدا درون سفیده تخم‌مرغ و بعد درون پودر سوخاری زده و در روغن سرخ کنید؛ برای آنکه پیراشکی به طور یکنواخت سرخ شود، بهتر است که از یک ظرف کوچک برای سرخ کردن استفاده کنید تا روغن روی سطح پیراشکی‌ها را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

۳ راه برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر یکی از خواسته‌های افراد است که همواره با آن روبه‌رو می‌شوند. ای…