با این ترفند، جوجه کباب سیزده بدر خوشمزه‌تر کن!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر از طعم جوجه‌های تکراری خسته شده‌اید، با ما همراه باشید تا خوشمزه‌ترین روش مزه‌دار کردن جوجه کباب را به شما آموزش دهیم.
طرز تهیه جوجه کباب خانگی

جوجه کباب یکی از غذاهای خوشمزه محبوب ایرانی‌ها است که بسیاری آن را دوست دارند؛ یکی از دلایل محبوبیت این است که می‌توانید آن را با رسپی‌های مختلفی آماده کنید؛ جوجه کباب لاری یکی از انواع جوجه کباب رستورانی است که طعمم و مزه بسیار خوبی دارد؛ اگر دوست دارید برای تعطیلات یک جوجه کباب متفاوت را امتحان کنید، در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه جوجه کباب خانگی با ماست را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه جوجه کباب خانگی

طرز تهیه جوجه کباب خانگی

دستور پخت جوجه کباب ماستی

برخلاف بسیاری از جوجه کباب‌ها که از زعفران یا رب گوجه برای رنگ دادن به آن استفاده می‌شود، در این روش تهیه جوجه کباب با توجه به اینکه از ماست در آن استفاده شده، رنگ جوجه‌ها سفید است و در عوض بافت بسیار ترد و خوشمزه‌ای دارد که روش پخت آن به شیوه زیر است:

مرحله اول طرز تهیه جوجه کباب خانگی

در طرز تهیه چنجه مرغ ماستی، ابتدا مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و در ظرف مناسب بریزید؛ سپس پیاز را به صورت خلالی برش داده و به آن اضافه کنید؛ در این مرحله کمی مرغ را با پیاز ورز دهید تا بوی زهم آن از بین برود.

مرحله دوم

در ادامه روغن مایع و ماست چکیده را به مواد اضافه کرده و مجدد با دست کمی آن را مخلوط کنید و در نهاین آبلیمو را به همراه ادویه‌های گفت شده به مرغ اضافه کنید. لازم به ذکر است که استفاده از ماست چکیده پرچرب، مزه مرغ را بهتر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  با کلاس‌ها با این روش لباس‌های خود را ست می‌کنند

طرز تهیه جوجه کباب خانگی

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه جوجه کباب خانگی، بعد از آنکه همه مواد را با یکدیگی ترکیب کردید روی ظرف را با سلفون بپوشانیدو آ را به مدت 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی طعم‌دار شود.

مرحله چهارم

بعد از گذشت این مدت زمان گوشت را از یخچال خارج کرده و آن را به سیخ بکشید؛ برای طعم بهتر می‌توانید بین هر تکه گوشت فلفل دلمه و پیاز بزنید.

طرز تهیه جوجه کباب خانگی

مرحله پایانی طرز تهیه جوجه کباب خانگی

بعد از آنکه تمام جوجه‌ها را به سیخ کشیدید، منقل را آماده کنید و جوجه‌ها را روی آن بگذارید؛ در این مرحله باید جوجه‌ها را به طور مداوم بچرخانید تا به طور یکدست پخته شود؛ لازم به ذکر است با توجه به اینکه از ماست در مواد جوجه کباب استفاده شده، به سرعت می‌سوزد؛ در نهایت کره را ذوب کرده و در 5 دقیقه پایانی پخت، آن را با فرچه روی جوجه‌ها بزنید و بعد نوش‌جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

5 بمب کلسیم که لبنیات نیستند!

منابع غذایی سرشار از کلسیم برای بدن بسیار مفید هستند. احتمالا می‌دانید که بدن انسان برای ر…