سفر دل‌چسب یک روزه به جاده هراز

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جاده هراز یکی از زیباترین جاده‌های شمال کشور است که بی‌شباهت به بهشت نیست. زیبایی‌های این جاده هر گردشگری را که به آن وارد می‌شود، مدهوش و متحیر می‌کند.
جاده هراز

جاده هراز بعد از جاده چالوس زیباترین جاده ایران است؛ اما نکته جالب این جاده آنجاست که نزدیک‌ترین مسیر به قله دماوند محسوب می‌شود. در امتداد این جاده زیبا جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید در یک روز تمام آن‌ها را ببینید. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند مورد از آن‌ها پرداخته است، با ما همراه باشید.

دریاچه ماملو از جاهای دیدنی جاده هراز

یکی دیگر از زیباترین سدهایی که در مسیر جاده هراز روی رودخانه جاجرود بنا شده، سد ماملو است. در پشت این سد دریاچه‌ای زیبا و دیدنی شکل گرفته که زیبایی هوس‌انگیز و دلربایی دارد. برای رسیدن به این سد و دریاچه زیبایش باید چیزی حدود یک ساعت و بیست دقیقه را در مسیر باشید. جالب است بدانید که سد ماملو حدود 3000 متر طول و 800 متر عرض دارد که همین سبب شده ابهت و شکوه خاصی داشته باشد.

دریاچه ماملو از جاهای دیدنی جاده هراز

آبشار کمرد از دیدنی‌های جاده هراز

در مسیر جاده آبعلی روستایی به نام کمرد با آب و هوایی معتدل و کوهستانی واقع شده است که یک آبشار زیبا و بی‌نظیر را در دل خود پنهان کرده است. آبشار کمرد در انتهای یک دره قرار گرفته و اطراف آن پوشیده از درختان نارون، چنار و زرشک کوهی است. از آنجایی که این آبشار تنها در فصل بهار آب دارد، بهترین زمان دیدن آن فصل بهار است. روستای کمرد فاصله زیادی از تهران ندارد و در روزهای بدون ترافیک تنها 50 دقیقه زمان برای رسیدن به آن نیاز است.

مطلب پیشنهادی:  رژیم کتوژنیک : مزایا و معایب

آبشار کمرد از دیدنی‌های جاده هراز

سد لتیان یکی از جاذبه‌های جاده هراز

سد لتیان خود به‌تنهایی یک جاذبه منحصربه‌فرد است که در جنوب لواسان و در ابتدای جاده هراز از سمت تهران واقع شده و از حیث معماری و بنا یکی از زیباترین سدهای ایران محسوب می‌شود. این سد که روی رودخانه جاجرود بنا شده محیطی سرسبز و شگرف را خلق کرده که به یکی از بهترین و دل‌چسب‌ترین تفرجگاه‌های اطراف تهران تبدیل شده است.

دژ گل خندان از جاذبه‌های تاریخی جاده هراز

تنها طبیعت این جاده زیبا و استثنایی نیست که مردم را به خود جذب می‌کند؛ بلکه در دل این جاده جاذبه‌های تاریخی بی‌شماری نیز پنهان شده است. یکی از جاذبه‌های تاریخی فوق‌العاده‌ای که در این جاده می‌توانید ببینید دژ باستانی گل خندان است. نام دیگر این قلعه باستانی دژ ساسانی هفت‌دختر بومهن است و در روستای گل خندان واقع شده است. فاصله روستای پل خندان تا تهران تنها یک ساعت و ده دقیقه است.

دژ گل خندان از جاذبه‌های تاریخی جاده هراز

سخن پایانی

جاده هراز نه‌تنها یکی از زیباترین جاده‌های تاریخی ایران است؛ بلکه یکی از مهم‌ترین جاده‌های کشور است که محور اصلی ارتباطی بین تهران و مازندران محسوب می‌شود. نام این جاده در متون جغرافیایی جاده 77 است که در سال 1342 در دره هراز به بهره‌برداری رسید.

2 دیدگاه

  1. پرنیان

    15 اسفند 1402 در 9:31 ب.ظ

    خسته نباشید عالی بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    16 اسفند 1402 در 1:44 ق.ظ

    باوجود زیباییهایش جاده خطرناک و پرتلفاتی است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این 3 مدل کیف جدید را هر خانمی باید داشته باشد + عکس

کیف‌های کاربردی برای خانم‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر شرایط و استایلی کیف مناسب را انت…