تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر با قطار در مسیر تهران-کرمان

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دوست دارید تجربه سفری بی‌نظیر با قطار را داشته باشید، بهتر است از قبل تهیه بلیط انواع قطارها را بشناسید.
سفر با قطار

تهران پایتخت کشور است و کرمان مهم‌ترین شهر جنوب‌شرقی به‌شمار می‌رود. باتوجه به این موضوع، طبیعی است که رفت‌وآمد زیادی بین این دو شهر وجود داشته باشد. یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای تردد بین تهران و کرمان، خرید بلیط قطار تهران کرمان و استفاده از خطوط ریلی است؛ چراکه سفر با قطار مزایای زیادی را به‌همراه دارد و بسیاری از مسافران این روش را ترجیح می‌دهند.

فاصله تهران و کرمان

تهران و کرمان حدود ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله دارند. برای طی کردن این فاصله با استفاده از قطار، به حدود ۱۴ ساعت زمان نیاز خواهد بود. غالب مسیر، کویری بوده و برخلاف خطوط ریلی شمال کشور، جاذبه‌های چندانی در مسیر وجود ندارند؛ همین موضوع، یکی از دلایلی است که سفر با قطار نسبت به وسایل نقلیه دیگر مانند خودرو شخصی برتری دارد؛ چراکه در طول سفر می‌توانید با امکانات و خدماتی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت سرگرم شوید. درصورتی‌که اگر بخواهید با خودروی شخصی این مسیر را طی کنید، سفری کسل‌کننده را در پیش خواهید داشت.
علاوه‌بر این، سفر کردن با قطار خستگی چندانی را در پی نخواهد داشت. شما می‌توانید روی تخت‌هایی که تعبیه شده‌اند استراحت کنید تا به مقصد برسید. درصورتی‌که سفر با خودروی شخصی به‌خصوص در مسیرهای طولانی مانند تهران-کرمان، خستگی زیادی را در پی داشته و مجبور هستید تا پس از رسیدن به مقصد، چندین ساعت را به استراحت بپردازید.

انواع قطارهای مسیر تهران-کرمان

باتوجه به این‌که انتظارات هر مسافر از میزان خدمات و امکانات سفر متفاوت است، قطارهای متنوعی نیز برای مسیر تهران-کرمان در نظر گرفته شده‌اند. هرکدام از این قطارها نقاط قوت و ضعف مختص به خودشان را دارند و می‌توانید باتوجه به شرایط شخصی خود، بلیط هر یک از آن‌ها را خریداری کنید.

قطار کویر

اقتصادی‌ترین قطاری که در مسیر تهران-کرمان فعالیت می‌کند، قطار کویر است. کوپه‌های این قطار ۶نفره هستند و طبیعی است که چندان راحت نباشند؛ اما همان‌طور که گفته شد، قطار کویر جزو قطارهای اقتصادی به‌شمار می‌رود و نیازی به پرداخت هزینه چندانی برای تهیه بلیط آن وجود ندارد.

تمامی کوپه‌های قطار کویر از سیستم سرمایشی و گرمایشی برخوردار هستند و در تمامی فصول دمای محیط را در بهترین حالت ممکن نگه می‌دارند. در بدو ورود، به هرکدام از مهمانان یک بسته پذیرایی داده می‌شود. به‌علاوه، مواردی مانند تنقلات، آب آشامیدنی، آب‌جوش و… نیز در بوفه قطار موجود هستند.

سفر با قطار

قطار ارگ

اگر قصد خرید بلیط قطار تهران کرمان را دارید و می‌خواهید سفری راحت را در پیش داشته باشید، قطار ارگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قطار ارگ از سال ۱۳۹۹ تاکنون در خطوط ریلی کشور مشغول‌به‌کار بوده و توانسته با ارائه خدماتی درجه‌یک، به قطاری محبوب تبدیل شود. کلاس کاری این قطار در دسته قطارهای چهارستاره قرار می‌گیرد و به‌عنوان قطاری نیمه‌لوکس شناخته می‌شود.
هنگام ورود، کارکنان قطار، مسافران را به‌سمت کوپه‌هایشان راهنمایی کرده و در طول سفر با استفاده از نوشیدنی‌های مختلف ازجمله چای و نسکافه از ایشان پذیرایی می‌کنند. تمامی کوپه‌ها ۴نفره هستند و از سیستم تهویه مطبوع و سیستم سرمایشی و گرمایشی بهره می‌برند. علاوه‌بر این، دو مانیتور هوشمند نیز در کوپه‌ها وجود دارند و مسافران می‌توانند به تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی مشغول شوند.
از نکات جالب دیگری که درمورد قطار ارگ وجود دارد، این است که در کنار پذیرایی‌های معمول، یک سرویس خواب نیز به مسافران داده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  آیا کلسترول برای بدن ضرر دارد؟

قطار البرز

قطار البرز یکی‌دیگر از قطارهای سه‌ستاره‌ای است که در مسیر تهران-کرمان تردد می‌کند. قطار البرز برخلاف قطار سه‌ستاره کویر که ۶ تخت در هر کوپه دارد، ۴ تخت داشته و از این لحاظ نسبت به قطار کویر برتری دارد.

قطار البرز نیز امکانات و خدمات خوبی ازجمله پذیرایی در طول مسیر، قابلیت خرید وعده‌های غذایی، قابلیت استفاده از کتابخانه و… را برای مسافران فراهم کرده است. یکی از نکات مثبتی که در مورد این قطار وجود دارد، امکانات آن برای سالمندان است. در هر یک از واگن‌های این قطار به‌غیر از سرویس بهداشتی ایرانی، سرویس بهداشتی فرنگی نیز برای راحتی بیشتر سالمندان در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر این، امکان درخواست ویلچر نیز امکان‌پذیر است.

سفر با قطار

قطار غزال

برای داشتن سفری آسوده و پر از امکانات، خرید بلیط قطار غزال انتخاب خوبی خواهد بود. قطار غزال جزو قطارهای چهارستاره محسوب می‌شود که امروزه در مسیر تهران-کرمان نیز تردد دارد. از امکاناتی که در کوپه‌های قطار غزال وجود دارند، می‌توان به سیستم تهویه مطبوع، سیستم سرمایشی و گرمایشی، مانیتورهای دیجیتال جهت پخش موسیقی و فیلم، میزهای تاشو و… اشاره کرد.
یکی از نکات قابل توجه در مورد قطار غزال، این است که چندین نمونه از این قطار وجود داشته و هرکدام‌شان زیر نظر یکی از شرکت‌های ریلی فعالیت می‌کنند؛ البته تفاوت چندانی ندارند. تنها اختلافی که بین آن‌ها وجود دارد، در رابطه با کیفیت پذیرایی است؛ چراکه پذیرایی ارتباطی با قطار نداشته و توسط شرکت ریلی انجام می‌شود. البته باتوجه به اینکه قطارهای غزال در دسته قطارهای نیمه‌لوکس قرار می‌گیرند، تمامی شرکت‌ها پذیرایی مناسبی را نیز از مهمانان خود انجام می‌دهند.

تهیه بلیط قطار و سفر از تهران به کرمان

امروزه بسیاری از خدمات به‌صورت آنلاین ارائه می‌شوند. در مورد خرید بلیط قطار نیز به‌همین‌صورت بوده و اگر قصد تهیه بلیط قطار تهران کرمان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا با مراجعه به وبسایت فلای تودی، بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید. فلای تودی یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی آنلاین بوده و بسیار از گردشگران از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند.
قابلیت‌های فراوان دیگری نیز توسط قلای تودی فراهم شده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امکان خرید بلیط هواپیماهای داخلی و خارجی، رزرو هتل داخلی و خارجی، درخواست اخذ ویزا و تهیه بیمه مسافرتی اشاره کرد. علاوه‌بر این، تورهای مختلفی نیز توسط فلای تودی برگزار می‌شوند و اگر می‌خواهید تا برنامه‌ریزی سفرتان به بهترین شیوه ممکن انجام شده و همراه با یک تورلیدر مجرب سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در یکی از این تورها ثبت‌نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…