این عطر مناسب عید نوروز است

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای هر مناسبتی یک نوع عطر و رایجه وجود دارد. از رایجه انواع گل گرفته تا رایحه چوب و وانیل. این تنوع اگرچه بسیار بالا است اما انتخاب را برای ما بسیار سخت می‌کند.
عطر مناسب عید نوروز

عطر مناسب عید نوروز را اگر بشناسید می‌توانید با تهیه‌کردن آن در مهمانی‌ها و دیدو‌بازدیدهای عید رایحه بسیار خوبی را از خود به جا بگذارید. همراه دلتامگ باشید تا شما را با این رایحه‌ها آشنا کنیم.

عطر مناسب عید نوروز

عطرهای برندهای مشهور به دلیل داشتن طراحی لوکس و سازنده معروف، عموماً هزینه تمام شده بسیار بالایی دارند. به همین دلیل تهیه‌کردن آن برای اکثر افراد شاید سخت باشد. شرکت‌های معتبری وجود دارند که با خرید اسانس‌های ساخته شده توسط شرکت‌های اروپایی، اقدام به تولید عطرهایی با رایحه مشابه برندها لوکس می‌کنند. این شرکت‌ها به دلیل تبلیغات کم‌تر و… هزینه تمام‌شده کم‌تری دارند.

عطر مناسب عید نوروز باید ویژگی‌هایی داشته باشد که با این مناسبت هم‌خوانی داشته باشد. برخی از ویژگی‌هایی که در یک عطر مناسب برای دیدوبازدید عید نوروز وجود دارد، عبارت‌اند از:

  • تازگی: در این فصل به دلیل تازگی و طراوت طبیعت، سعی کنید از عطرهای با بوی تازه یا به‌اصطلاح Fresh استفاده نمایید؛ بوی تازه و خنک، باعث می‌شود که حس تازگی و نوبهاری ایجاد شود.
  •  استفاده از رایحه بهاری: استفاده از عطرهایی که رایحه شیرین و گلی برای بانوان و استفاده از رایحه‌های چوبی، تند و تلخ برای آقایان، بهترین انتخاب برای فصل بهار هستند که همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.
  •  توجه به فصل: عطرها دارای طبع مختلفی بوده و بهتر است که از رایحه خنک در فصول گرم سال مثل بهار و تابستان استفاده شود. با این کار بازدهی عطر شما به بیشترین حد ممکن خواهد رسید.
  • دقت به ماندگاری و پخش بو: سعی کنید عطرهایی با غلظت ادوپرفیوم و یا ادوتویلت خریداری کنید. این عطرها ماندگاری و پخش بوی بسیار خوبی داشته و گزینه خوبی برای خرید هستند. به‌عنوان‌مثال عطرهای با غلظت پرفیوم دارای غلظت زیادی هستند و ماندگاری بسیار بالایی نیز دارند؛ اما پخش بوی کمی دارند و حتی ممکن است برای شما و یا اطرافیانتان آزاردهنده باشد.

نکات ضروری برای خرید عطر مناسب عید نوروز ۱۴۰۳

نکات ضروری برای خرید عطر مناسب عید نوروز ۱۴۰۳

قبل از خرید عطر باید چند نکته کلیدی را حتماً رعایت کنید:

مطلب پیشنهادی:  مشکی پوشان چه شخصیتی دارند؟

تست عطر

اگر عطر را از فروشگاه‌های فیزیکی می‌خرید، قبل از خرید حتماً آن را تست کنید. برای درک بهتر رو رایحه‌ها، تنها لازم است مقدار کمی از عطر را روی مچ دست خود اسپری کرده، چند ثانیه صبر کنید تا با پوست شما واکنش دهد و سپس آن را استشمام کنید.

نکته مهمی که باید بدانید آن است که مطمئن شوید که عطر را حتی در گذر زمان و هنگام خشک‌شدن روی پوست و تغییر نت‌ها هم دوست دارید. یادتان باشد اگر عطری را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنید، نت‌های بالایی، میانی و پایه عطر را به طور کامل بررسی کرده تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

هنگام خرید عطر مناسب عید نوروز باید به عناصر سازنده توجه کنید

ترکیبات مختلفی در هر عطر وجود داشته و سازنده آن عطر هستند که روی رایحه عطر و همچنین پوست شما تأثیر می‌گذارند. اگر پوست شما حساس است، باید از هرگونه عطر‌های دارای بنزآلدئید یا بنزیل استات دوری کنید.

عناصر سازنده یک عطر همچنین بر اساس تمایلات مختلفی ترکیب می‌شوند. اگر عاشق عطر‌های ملایم هستید، باید عطر خود را از میان روایح گلی، مرکباتی یا روایح سبز انتخاب کنید.

اما اگر عاشق استفاده از عطر‌های شیرین هستید، روایحی که دارای نت کاراملی، عسل یا میوه‌های آبدار هستند بهترین انتخاب‌اند.

غلظت و ماندگاری

غلظت و ماندگاری

عطرها در غلظت‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر غلظت ماندگاری متفاوتی ارائه می‌دهد. همچنین با افزایش ماندگاری و غلظت عطر، هزینه آن هم بالاتر خواهد شد. قبل از خرید عطر باید از تصمیم خود مطمئن باشید که عطر را برای چه زمانی می‌خواهید استفاده کنید و چه بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

برای درمان قطعی میگرن این 3 ویتامین‌ را بخورید

درمان قطعی میگرن به شما کمک می‌کند تا با خلاص شدن از سردردهای عذاب آور به زندگی عادی خود ب…