سکونت در 2 سیاره دیگر به غیر از زمین ممکن شد! + ویدیو

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در جهان هستی سیاره‌های بسیاری وجود دارد که دانشمندان معتقدند امکان زندگی روی آن‌ها وجود دارد. در واقع آن‌ها سعی می‌کنند با فرستادن تلسکوپ‌های قول پیکر مانند کپلر این سیارات را کشف کنند.

سیاره فراخورشیدی در حقیقت سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی است که مانند زمین به دور یک ستاره همانند خورشید می‌گردد. نکته جالب درباره این سیاره‌ها آن است که ممکن است شرایط محیطی آن‌ها شبیه به زمین باشد و امکان سکونت روی آن‌ها وجود داشته باشد. دلتامگ در این مقاله به سراغ سیاراتی که تلسکوپ کپلر کشف کرده، خواهیم رفت، با ما همراه باشید.

K2-18B یک سیاره فراخورشیدی جنجالی!

یکی از سیاراتی که تلسکوپ کپلر کشف کرده K2-18B است. در سپتامبر 2019 دو گروه علمی به‌طور مستقل اعلام کردند که نشانه‌هایی از آب مایع در اتمسفر این سیاره پیدا کرده‌اند. سیاره K2-18B در فاصله 124 سال نوری از زمین قرار گرفته است؛ یعنی اگر با سرعت نور به سمت آن برویم بعد از 124 سال به آن خواهیم رسید! این سیاره 8 برابر سنگین‌تر و 3 برابر بزرگ‌تر از زمین است. این سیاره به دور یک ستاره کوتوله قرمز به نام K2-1 می‌چرخد!

ستاره‌های کوتوله قرمز و سیاره فراخورشیدی قابل سکونت!

ستاره‌های کوتوله قرمز و سیاره فراخورشیدی قابل سکونت!

ستاره کوتوله قرمز را با مشخصات کوچک‌ترین و خنک‌ترین ستاره می‌شناسند و جالب است بدانید که بیشترین نوع ستاره در کهکشان راه شیری است. این ستاره‌ها در کمربند خود بیشترین سیاره را شبیه به زمین دارند. اگر بتوان در این سیاره‌ها ردپای آب را پیدا کرد پس احتمال حضور فرازمینی‌ها در این سیارات افزایش می‌یابد. امروزه یک مطالعه جدید مشخص کرده که یک سیاره فراخورشیدی در فاصله 500 سال نوری از زمین می‌تواند جوی مانند زمین داشته باشد و حتی دچار تغییر فصل هم شود!

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش‌های درمان پوست چرب

سیاره KEPLER-1649C کشف جدید تلسکوپ کپلر!

این سیاره نیز یک سیاره فراخورشیدی دیگر است که در نیمه‌های سال 2020 کشف شد. در واقع این سیاره قبلا کشف شده بوده؛ اما کسی به آن توجه نکرده است! این سیاره شرایط بسیار مناسبی برای زندگی درست شبیه به زمین دارد. این سیاره 300 سال نوری با زمین فاصله دارد. دمای آن شباهت بسیاری به زمین دارد در حالی که اندازه آن حدود دو برابر زمین است. ستاره این سیاره نیز یک کوتوله قرمز است.

سیاره KEPLER-1649C کشف جدید تلسکوپ کپلر!

سخن پایانی

نکته مهمی که درباره سیارات مشابه زمین وجود دارد این است که از 2662 سیاره فراخورشیدی که کپلر کشف کرده تنها 16 عدد آن‌ها در کمربند حیاتی واقع شده‌اند؛ یعنی برای امکان زندگی روی سیارات دیگر تنها روی 16 سیاره می‌توانیم حساب کنیم.

تعداد کلمات مطلب: 377

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    7 اسفند 1402 در 1:28 ق.ظ

    یقینا روزی خواهد آمد که بشر در کائنات زندگی خواهد کرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

کاشت هل در خانه

شاید برایتان جالب باشد کاشت هل در خانه یک کار هیجان‌انگیز است. یادتان باشد گیاه هل استوایی…