اگر این 10 رفتار را ترک کنید، دوست داشتنی تر خواهید شد

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برخی اوقات رفتارها و عادت هایی داریم که نمیگذارند با دیگران ارتباط صمیمانه تر بگیریم و این افراد ما را دوست داشته باشند.
دوست داشتنی تر

آیا می خواهید دوست داشتنی تر باشید؟ این موضوع، آنقدرها هم که فکر می کنید، سخت نیست. گاهی اوقات می توانید با کنار گذاشتن برخی رفتارها، دوست داشتنی تر شوید. اگر میخواهید این رفتارها را بدانید، پس با دلتامگ همراه باشید.

دوست داشتنی تر شدن

با خلاص شدن از شر 10 عادت زیر، می توانید تأثیر بهتری بر دیگران بگذارید و دیگران بیشتر از قبل شما را دوست داشته باشند.

کمتر شکایت کنید

هیچ کس از شکایت کردن، خوشش نمی آید. اگر دائماً احساسات و افکار منفی دارید و راجب چیزهای منفی صحبت می کنید، می توانید بر درک دیگران تأثیر منفی بگذارید.

همه ما گاهی اوقات روزهای سختی را می گذرانیم، اما اجازه ندهید که شکایت و ناله به مکالمات شما سرایت کند. در عوض، سعی کنید در مورد چیزهای مثبت صحبت کنید یا حتی بیشتر گوش دهید.

دوست داشتنی تر

برداشت شخصی ممنوع

در واقع، همه چیز به شما مربوط نیست. داشتن چنین ذهنیتی می تواند شما را خود محور و بی علاقه به دیگران نشان دهد.

اگر میخواهید روابط شما عمیق تر و معنادارتر شود حتما گوش دادن و تمرکز بر افکار و احساسات طرف مقابل را بلد باشید زیرا این موضوع بسیار مهم است.

سعی نکنید باهوش ترین فرد در میان جمع باشید

بدانید که همیشه لازم نیست باهوش ترین فرد در میان جمع باشید. در واقع تلاش مداوم برای به رخ کشیدن اطلاعات و دانش خود، می تواند تاثیر منفی بر افراد بگذارد.

بسیار خوب است که باهوش باشید و آنچه را که می دانید به اشتراک بگذارید. اما آماده باشید که از دیگران یاد بگیرید و بپذیرید که پاسخ همه سوالات را نمی دانید.

لازم نیست همیشه از تعارض پرهیز کرد

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما همیشه لازم نیست از اختلاف نظر اجتناب کنید.

اغلب به ما می گویند که موافقت و اجتناب از اختلافات راهی برای دوست داشتنی شدن است. اما اجتناب از درگیری گاهی به این معنی است که شما صادق نیستید.

اختلافات سالم و محترمانه بخشی از زندگی است و می تواند به رشد و درک بیشتر کمک کند.

دوست داشتنی تر

وقتی با دیگران هستید، موبایل خود را کنار بگذارید

آیا تا به حال شده که وسط مکالمه باشید و طرف مقابل نتواند از خیره شدن به تلفن همراه خود دست بردارد؟ حس خوبی نداره، نه؟ بنابراین، وقتی در کنار کسی هستید، تمام توجه خود را به او اختصاص دهید و تلفن همراه خود را کنار بگذارید.

از نادیده گرفتن نیازهای خود دست بردارید

نادیده گرفتن مداوم نیازهای خود به خاطر دیگران، شما را دوست داشتنی تر نمی کند. اما می تواند منجر به فرسودگی و رنجش شود. با عدم تعیین حد و مرز، احساس پوچی خواهید کرد. باید بدانید و آگاه باشید که مراقبت از خودتان هرگز خودخواهانه نیست. وقتی سالم و شاد باشید، در موقعیت بسیار بهتری قرار دارید تا یک دوست، همکار یا شریک خوب باشید.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین لباس مجلسی را بخرید

شایعه پراکنی نکنید

شایعه پراکنی و غیبت می تواند وسوسه انگیز باشد. اما در واقعیت، شایعه پراکنی می تواند به مردم آسیب برساند و اغلب نتیجه معکوس دارد.

وقتی پشت سر دیگران صحبت می کنید، دیگران فکر می کنند که در غیاب آنها در مورد آنها صحبت می کنید. به همین دلیل، آنها اعتماد خود را به شما از دست خواهند داد.

دوست داشتنی تر

از منفی گرایی بیش از حد خودداری کنید

منفی نگری بیش از حد می تواند برای اطرافیان شما مضر باشد. برای حل این مشکل، تمرکز خود را بر یافتن حداقل یک چیز مثبت در هر موقعیتی، هر چند کوچک، آغاز کنید. این تغییر نظر به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید و همچنین دیگران از بودن در کنار شما لذت بیشتری خواهند برد.

از تلاش برای جلب رضایت همه دست بردارید

یادتان باشد، شما هرگز نمی توانید همه را راضی کنید و این موضوع کاملا طبیعی است و اشکالی ندارد. وقتی سعی می کنید، همه را راضی کنید، اغلب در نهایت بخشی از خود را از دست می دهید. به علاوه، مردم معمولاً می‌توانند تشخیص دهند که شما واقعی نیستید.

روی مهربانی و صادق بودن با خودتان تمرکز کنید. افراد از شما برای آنچه واقعا هستید، قدردانی می کنند.

 کنترل مداوم را کنار بگذارید

شاید باور داشته باشید که اگر بتوانید تمام جزئیات را مدیریت کنید، همه چیز عالی خواهد بود. اما زندگی بر اساس این قاعده ذهنی پیش نمی رود. تلاش برای کنترل همه چیز ممکن است، گیج کننده باشد. داشتن این ویژگی برای شما و اطرافیانتان خسته کننده، خواهد بود. با رها کردن، اعتماد به دیگران و پذیرش اینکه برخی چیزها از کنترل شما خارج است، می توانید اولین قدم را برای حل این مشکل بردارید.

تعداد کلمات مطلب: 750

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

جاهای دیدنی تخت سلیمان ایران

جاهای دیدنی تخت سلیمان یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های تاریخی ایران است که در استان…