جنگل دالخانی، بهشت 40 میلیون ساله ایران

1
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنگل‌ها همیشه مکان‌هایی برای آرامش آدمی بوده‌اند. موجودی که در این دنیای مدرن و شلوغ، بی‌قرارتر از همیشه به این‌سو و آن‌سو می‌دود تا بتواند راهی برای ادامه حیات خویش پیدا کند!
جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یکی از زیباترین جنگل‌های هیرکانی ایران و یکی از جاهای دیدنی رامسر است که طبیعت بی‌نظیر و ماورایی‌اش هرکسی را جادو می‌کند. همراه دلتامگ سفری به این جنگل حیرت‌انگیز چند میلیون ساله داشته باشید.

جنگل دالخانی کجاست؟

در 30 کیلومتری جنوب شرق رامسر و در جاده رامسر به تنکابن جنگلی افسانه‌‎ای با وسعت 600 هزار مترمربع وجود دارد که به نام جنگل دالخانی رامسر مشهور است. جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم- هریس جایی است که جنگل شروع می‌شود تا در روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر به پایان برسد.

جنگل دالخانی کجاست؟

ویژگی جذاب جنگل دالخانی چیست؟

این جنگل سحرآمیز که با درختان انبوه، دالان‌های سبز شگفت‌انگیز و فضای بکر و دست نخورده خود به یکی از عجایب ایران تبدلی شده است، بخشی از جنگل‌های هیرکانی ایران است که قدمتی بالغ‌بر 40 میلیون سال دارد. جالب است بدانید که منبع اصلی تامین اکسیژن و ایجاد هوای پاک در ایران همین جنگل‌های هیرکانی شمال هستند. هخامنشیان نام این جنگل‌‌ها را ورکان گذاشته بودند. از طرفی این جنگل نسبت به سایر جنگل‌های ایران کمتر مورد هجوم انسان‌ها قرار گرفته و زباله و زشتی کمتری در آن خواهید دید.

جاذبه‌های جنگل دالخانی چیست؟

پارک جنگلی دالخانی، دریاچه سد میجران، روستاهای گرسماسر و جنت رودبار، آبشار سیاسرت، قلعه مارکوه و پیچ هفت شهدا و یادبود شهدای ترور از جمله جاذبه‌های این جنگل محسوب می‌شوند.

تفریحات جنگل دالخانی رامسر چه چیزهایی هستند؟

تفریحات جنگل دالخانی رامسر چه چیزهایی هستند؟

قبل از هر چیز قدم زدن در میان جنگل انبوهی که گذشته زمین را به شما یادآوری می‌کند، با آن فضای سحرآمیز بکرش بدون شک روح تازه‌ای به کالبد خسته شما می‌بخشد. علاوه بر این عکاسی در بکرترین جنگل ایران، پیک‌نیک، کمپ زدن در دل جنگل، کوهنوردی و جنگل نوردی از جمله تفریحات دالخانی هستند. همچنین شما می‌توانید در طی مسیر از دکه‌های چوبی مسیر انواع غذاهای محلی خوشمزه، ماهی‌های پرورشی، عسل، میوه‌های محلی، چای تازه‌دم و یک کاسه آش داغ تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی:  چندش آور ترین غذاهای دنیا!

فاصله رامسر تا جنگل دالخانی چقدر است؟

از شهر رامسر تا این جنگل راه زیادی در پیش ندارید و تنها با سی دقیقه رانندگی در جاده رامسر به تنکابن به این جنگل زیبا خواهید رسید. با این حال مراقب باشید که فضای بکر آن را آلوده نکنید تا این میراث گران‌بها برای آیندگان ما نیز به یادگار بماند.

اجاره کلبه در جنگل دالخانی امکان‌پذیر است؟

بله! در اطراف و حتی میان این جنگل کلبه‌های چوبی و ویلاهای ییلاقی بسیاری ساخته شده که می‌توانید برای یک شب یا بیشتر آن‌ها را اجاره کنید. معمولا اجاره این کلبه‌ها بسته به مکانشان از شبی یک میلیون تومان آغاز می‌شود.

اجاره کلبه در جنگل دالخانی امکان‌پذیر است؟

با حیوانات جنگل دالخانی دوست شوید!

گونه‌های متفاوت و متنوعی از حیات‌وحش را در این جنگل خواهید دید. از شغال گرفته تا خرس و هر جانور دیگری در این جنگل وجود دارد پس اگر قصد کمپ زدن در دل جنگل را دارید حتما تجهیزات کاملی با خود داشته باشید.

بهترین زمان سفر به جنگل دالخانی چه موقع است؟

این جنگل در تمام فصل‌ها زیباست. هوای بهاری آن روح شما را تازه می‌کند و در هوای تابستانی‌اش می‌توانید شب‌ها در دل جنگل کمپ برپا کنید. پاییز بر چهره این جنگل همچون بوم نقاشی رنگ می‌پاشد و زمستان سکوت و آرامش آن شما را مجذوب خواهد کرد.

تعداد کلمات مطلب: 523

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    1 اسفند 1402 در 0:44 ق.ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

رشد انفجاری گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدم (Alocasia spp) یک گیاه آپارتمانی محبوب است که به خاطر برگ‌های بزرگ و تزئینی‌…