6 غذای مقوی بدون برنج که شما را تا افطار سیر نگه می‌دارد

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دوست دارید در وعده‌های غذایی خود تنوع ایجاد کنید، این مطلب را از دست ندهید.
غذای ساده و ارزان برای شام

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که خانم‌ها هنگام آشپزی با آن مواجه هستند، درست کردن غذایی است که در عین سادگی، مقوی و کم هزینه باشد؛ از طرفی دیگر بسیاری از ما در این ماه به دنبال آن هستیم که تنوعی در برنامه غذایی خود ایجاد کنیم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم غذای ساده و ارزان برای شام را به شما معرفی کنیم تا بتوانید آن را در وعده‌های افطار و سحر درست کرده و لذت ببرید؛ بنابراین اگر به دنبال غذاهای بدون برنج هستید، با ما همراه باشید.

انواع غذای ساده و ارزان برای شام

غذاهای ایرانی بدون برنج بسیار هستند، اما انتخاب غذایی که درست کردن آن زمان زیادی از ما نگیرد و در عین حال مقوی باشد که بتواند زمان زیادی ما را سیر نگه دارد کمی مشکل است؛ به همین منظور در ادامه چند مورد از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

 شامی پوک

اگر بخواهیم یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای گیلانی را به شما معرفی کنیم که  دون برنج باشد، شامی پوک انتخاب بسیار مناسبی است؛ این غذای ساده با کمترین مواد آماده می‌شود و طعم بسیار خوبی دارد؛ برای گرفتن نفخ حبوبات قبل از تهیه شامی پوک گیلانی یا شامی رشتی،بهتر است که لپه‌ها را خیس کنید  و بعد از چند ساعت خیس خوردن آن‌ها را بپزید؛ سپس سیب زمینی، پیاز و گوشت پخته شده را به همراه لپه‌ها درون چرخ گوشت ریخته و به خوبی مخلوط کنید؛ بعد از زدن نمک، فلفل و زردچوبه اگر مایه شما شل بود می‌توانید کمی آرد نخودچی به آن اضافه کرده و بعد آن را سرخ کنید.

غذای ساده و ارزان برای شام

آش شله قلمکار، غذای ساده و ارزان برای شام

بسیاری از ما ایرانی‌ها، با انواع روش تهیه آش‌ها آشنا هستیم و از آن برای وعده‌های افطار درست می‌کنیم؛ آش شله قلمکار، می‌تواند یک ایده شام مهمانی بدون برنج باشد که از خواص بسیار زیادی برخوردار است و شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه می‌دارد.

برای تهیه این غذای ساده و سریع، در ابتدا لازم است گندم، نخود و لوبیا را به همراه آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته شود؛ در این فاصله هم گوشت را به همراه پیاز و آب روی حرارت قرا دهید تا پخته شود؛ و بعد ریش ریش می‌کنیم؛ در نهایت حبوبات پخته شده را به همراه برنج و گوشت ریش شده به آب گوشت اضافه کرده و. بعد از اضافه کردن سبزیجات، اجازه دهید تا آش به غلظت لازم برسد. در نهایت به همراه پیازداغ و کشک نوش‌جان کنید.

مطلب پیشنهادی:  تفاوت آمبره و بالیاژ کردن مو چیست؟

آبگوشت

آبگوشت جزو غذای ساده و بی دردسر اصیل ایرانی است که بسیاری از ما به آن علاقه داریم؛ برای درست کردن آبگوشت باید نخود و لوبیاها را از شب قبل خیس کنید و بعد به همراه گوشت و سیب زمینی و دنبه در ظرف مناسب ریخته روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا بپزد و اصلا راز خوشمزگی آبگوشت همین پختن روی شعله بسیار ملایم گاز است.

غذای ساده و ارزان برای شام

عدسی

اگر از غذاهای تکراری خسته شده‌اید و  به دنبال غذای ساده و ارزان برای شام هستید که مقوی باشد و بتواند ویتامین بدن شما را تامین کند، عدسی انتخاب بسیار مناسبی است؛ این غذای ساده با سیب زمینی طعم و مزه بسیار خوبی دارد و به دلیل داشتن فیبر بالا، می‌تواند در وعده‌های سحر شما را سیر نگه دارد.

غذای ساده و ارزان برای شام

 تاس کباب، غذای ساده و ارزان برای شام

این غذای اصیل ایرانی را می‌توان با توجه به ذائقه خود متفاوت آماده کرد؛ برای مثال بسیاری دوست دارند از گوشت در این غذا استفاده نمی‌کنند؛ در حالی که عده‌ای دیگر تاس کباب را یک غذای ساده با مرغ می‌دانند؛ در تهیه این غذا می‌توانید از گوشت، پیاز، سیب زمینی، هویج و فلفل دلمه استفاده کنید.

غذای ساده و ارزان برای شام

 کوفته تبریزی، غذای ساده و ارزان برای شام

کوفته تبریزی یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج است که از ترکیب گوشت چرخ‌کرده و سبزی کوفته درست می‌شود؛ در طرز تهیه این غذای ساده می‌توان برای مواد میانی از آلو برغانی، زرشک، گردو و پیاز داغ و در صورت تمایل تخم مرغ استفاده کرد؛ به این صورت که برای درست کردن کوفته تبریزی در ابتدا باید گوشت را با پیاز،  لپه و برنج نیم پخته و آبکش شده چرخ کنید و بعد از آنکه مواد را به خوبی ورز دادید و به انسجام کافی رسید، از آ«که به اندازه یک گالوله برداشته شکل دهید و آلو و تخم مرغ را میان آن قرار داده مجدد کوفته‌ها را گرد کرده و در قابلمه حاوی سس بگذارید تا پخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…