دیدنی های بندرعباس از قلعه فین تا محله باستانی سورو

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در آخرین روزهای سرد و برفی سال دلتان می‌خواهد به کجا سفر کنید؟ دوست دارید آخرین روزهای سال 1402 برایتان چگونه تمام شود؟ دلتان نمی‌خواهد یک مسافرت جذاب به جنوب کشور با آن آب‌وهوای فوق‌العاده‌اش داشته باشید؟
دیدنی های بندرعباس

دیدنی‌ های بندرعباس در این آخرین روزهای سال بیشتر از هر زمان دیگری مشتاقانه منتظر حضور گرم گردشگران هستند. جاهای دیدنی بندرعباس همیشه جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جنوب ایران به‌خصوص در فصل‌های سرد سال و تعطیلات نوروز هستند. با دلتامگ همراه باشید.

حمام گله داری تنها حمام تاریخی بندرعباس

یکی از دیدنی های بندرعباس حمام گله داری است که قدمت آن به قرن سیزدهم برمی‌گردد و زمانی یک حمام عمومی بوده؛ ولی حالا به موزه مردم‌شناسی بندرعباس تبدیل شده است. در ساخت این حمام از سنگ‌های دریایی، اسفنجی و ساروج محلی و گچ دستکوب استفاده شده است؛ اما چیزی که این حمام را خاص کرده معماری آن با پنج گنبد بزرگ و کوچک است. فضای بینه، سربینه، گرمخانه و خزینه نیز مانند سایر حمام‌های مناطق کویری در این حمام دیده می‌شوند.

حمام گله داری از جاهای دیدنی بندرعباس دلتامگ

قلعه فین یکی از تاریخی‌ترین دیدنی های بندرعباس

قلعه فین یکی از دژهای نظامی و تاریخی ایران است که در فاصله 95 کیلومتری بندرعباس واقع شده است. این دژ حتی تا چند سال پیش هم کاربرد داشت؛ ولی حالا تنها یک دیواره از آن باقی مانده است. معماری اسرارآمیز این بنا به دوره ایلخانی و تیموریان برمی‌گردد. اینجا یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های جنوب کشور است که در سال‌های اخیر گردشگران کنجکاو بسیاری را به خود جذب کرده است.

قلعه فین بندرعباس

محله باستانی سورو یکی از بهترین جاهای دیدنی بندرعباس

یکی از دیدنی های بندرعباس محله باستانی سورو است که نام آن در کنار نام بندر گمبرون بسیار دیده می‌شود. در گذشته این منطقه محلی زیبا مملو از نخلستان‌های سرسبز و درختان بی‌شمار کنار، کرت، کهور، گز و خرگ بوده است. همچنین گنج‌های بسیاری نیز در ویرانه‌های این محل پیدا شده که بیشتر آن‌ها حالا در موزه بندرعباس نگهداری می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  بهشتی رویایی در دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس

عمارت کلاه فرنگی یکی از زیباترین دیدنی های بندرعباس

یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های بندرعباس که در سفر به این شهر حتما باید از آن دیدن کنید عمارت کلاه فرنگی است. جایی که در زمان صفویان محل تجارت داخلی و خارجی بوده است. از آنجایی که معماری این بنا مطابق با معماری اروپایی است به عمارت کلاه فرنگی مشهور شده است. برای دیدن این بنا باید به بلوار طالقانی بندرعباس و به نزدیکی اسکله قدیمی این شهر بروید.

عمارت کلاه فرنگی بندرعباس دلتامگ

سخن پایانی

دیدنی های بندرعباس در سال‌های گذشته بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. تا همین چند سال پیش خیلی از مردم تصورشان این بود که تنها شهرهای شمالی کشور برای مسافرت مناسب هستند؛ اما حالا به لطف فضای مجازی خیلی از مردم با زیبایی‌های جنوب کشور هم آشنا شده و بسیاری از آن‌ها سفر به جنوب را به سفر شمال ترجیح می‌دهند. هرچند جاهای دیدنی بندرعباس بسیار بیشتر از مواردی است که ما ذکر کرده‌ایم. این روزها که هوای اکثر شهرها سرد شده، با سفر به بندرعباس می‌توانید خود را مهمان یک سفر عالی و تجربه بی‌نظیر کنید.

تعداد کلمات مطلب: 454

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    24 بهمن 1402 در 1:44 ق.ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • زینب پروانه

      24 بهمن 1402 در 8:54 ق.ظ

      ممنون از دیدگاهتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر آووکادو ایران کجاست؟

شهر آووکادو ایران را می‌شناسید؟ ایران نیز در سال‌های اخیر قادر به کشت و تولید آووکادو شده …