هشدار! کمبود این ویتامین‌ها باعث کوتاهی قد کودکان می‌شود!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رشد قد کودکان همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی والدینی بوده که مشخصات فیزیکی کودکشان برایشان بسیار اهمیت دارد. هرچند باید این را بپذیریم که بلندی و کوتاهی قد تاثیر بسیاری بر بعد روانی افراد هم می‌گذارد.
قد کودکان

رشد قد کودکان موضوعی است که بسیاری از والدین از همان بدو تولد فرزندانشان، نگرانش هستند. این موضوع نه‌تنها در رشد فیزیکی کودکان بسیار اهمیت دارد؛ بلکه از نظر بار روانی هم ممکن است روی کودکان تاثیر بسیاری بگذارد. با یک مقاله علمی درباره رشد قد با دلتامگ همراه باشید.

تأثیر تغذیه مناسب در رشد قد کودکان چگونه است؟

رشد فیزیکی کودکان تحت تأثیر مجموعه‌ای از عوامل مختلف مانند عوامل ژنتیکی، تغذیه، سطح فعالیت بدنی و شرایط زیست‌محیطی است. همچنین تغذیه مناسب و سالم نیز نقش مهمی در رشد فیزیکی کودکان دارد؛ مواد غذایی مانند ماهی، مرغ، لبنیات، میوه‌ها و سبزی‌های تازه و مواد غذایی حاوی کلسیم، پروتئین و ویتامین D در سبد تغذیه‌ای کودکان می‌توانند عوامل تأثیرگذاری در رشد کودکان باشند. موز، پرتغال، هندوانه و سیب را با لقب میوه افزایش قد کودکان می‌شناسند.

تأثیر تغذیه مناسب در رشد قد کودکان چگونه است؟ دلتامگ

تخم‌مرغ یکی از سالم‌ترین و مغذی‌ترین غذاهایی است که می‌توانید باهدف افزایش قد در رژیم غذایی خود و کودکتان بگنجانید؛ بهترین صبحانه برای افزایش قد کودکان تخم مرغ است. تخم‌مرغ غنی از پروتئین است. به‌طوری که در یک عدد تخم‌مرغ بزرگ ۶ گرم پروتئین یافت می‌شود که یکی از مهم‌ترین عوامل در رشد فیزیکی کودکان است.

اهمیت ویتامین‌ها و مواد معدنی در رشد قد کودکان

یکی از ویتامین‌های حیاتی برای رشد قد ویتامین D است. این ویتامین در جذب کربنات کلسیم و فسفر که دو عنصر اساسی در ساخت استخوان‌های بدن هستند، تاثیر به سزایی دارد. برای تامین ویتامین D کودکان، می‌توانید از منابع طبیعی مانند ماهی چرب، تخم‌مرغ و محصولات لبنی استفاده کنید. با این حال اگر دنبال مکمل‌های ویتامین D هستید بهتر از به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اهمیت ویتامین‌ها و مواد معدنی در رشد قد کودکان دلتامگ

کلسیم و منیزیم از دیگر ویتامین‌های مهم و حیاتی برای رشد فیزیکی مناسب هستند. همچنین، کلسیم و منیزیم نیز از مواد معدنی حیاتی برای رشد قد هستند. کلسیم به‌عنوان سازنده استخوان شناخته می‌شود و منیزیم نقش کمک کننده در جذب کلسیم دارد. منابع غنی از کلسیم شامل شیر و محصولات لبنی، سبزی‌های تازه و ماهی سردآبی است. بادام و اکثر خوراکی‌های دانه‌ای مانند دانه کنجد، دانه آفتابگردان و دانه کتان، شیر، تخم کدو و حتی جو دو سر از جمله منابع حاوی منیزیم هستند. ویتامین A، ویتامین C، B کمپلکس، ویتامین K، زینک و بور نیز از دیگر ویتامین‌های مهم در رشد قد کودکان هستند.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه کیک مرغ تک نفره مجلسی

فعالیت بدنی مناسب بمب افزایش قد کودکان است! دلتامگ

فعالیت بدنی مناسب بمب افزایش قد کودکان است!

ورزش‌هایی مانند شنا، بسکتبال، والیبال و فوتبال از جمله ورزش‌هایی هستند که تاثیر بسزایی در رشد کودکان دارند. این ورزش‌ها به دلیل تاثیر مستقیم بر کشش استخوان‌ها و استحکام عضلات به رشد آن‌ها کمک می‌کنند. این در حالی است که در کنار فعالیت بدنی و ورزشی مناسب باید به خواب کودکان نیز توجه ویژه‌ای داشت.

خواب منظم و کافی یکی از عوامل موثر در رشد کودکان دلتامگ

خواب منظم و کافی یکی از عوامل موثر در رشد کودکان

از دیگر عوامل مهم در رشد قد کودکان خواب است. حداقل ۸ تا ۱۰ ساعت خواب در روز برای کودکان الزامی است. خواب منظم و آرام در محیطی با نور کم، صداهای ملایم و دمای مناسب به تقویت استخوان‌های کودکان کمک بسیاری می‌کند. پس اگر به تقویت و استحکام استخوان کودک خود اهمیت می‌دهید، از میزان و کیفیت خواب او غافل نشوید. همچنین از تاثیر منفی اینترنت و وسایل دیجیتال بر میزان و کیفیت خواب کودکتان هم غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…