چند مدل لباس مجلسی شیک که برازنده شماست

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها که باید در کمد هر خانمی وجود داشته باشد، لباس مجلسی است که انتخاب آن شاید برای اکثر افراد کار سختی باشد.
لباس مجلسی

خرید یک لباس مجلسی شیک باعث جذابیت هر چه بیشتر استایل شما در مهمانی می‌شود. هنگام خرید این نوع لباس باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید. همراه دلتامگ باشید تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

نکات مهم هنگام خرید یک لباس مجلسی شیک

در ادامه برایتان چند نکته مهم را آورده که از آن‌ها استفاده کنید و لباس مناسب با قد، هیکل، مراسم و… خودتان را انتخاب کنید.

انتخاب لباس مجلسی بر اساس فرم بدن

یکی از اصلی‌ترین عوامل که هنگام پیداکردن لباس مجلسی شیک بسیار مهم است، توجه به فرم بدن است. لباسی مناسب شما است که ویژگی‌های اندام شما را به‌خوبی برجسته کند و همچنین نواقص شما را بپوشاند.

  • اندام سیبی: در این مدل اندام، شانه، سینه و به‌طورکلی بالاتنه، بزرگ‌تر و حجیم‌تر از قسمت باسن و پا است.
  • اندام گلابی: در مدل اندام گلابی نیمه‌ پایینی بدن بزرگ‌تر از نیمه‌ بالایی است و قسمت باسن و پا، بزرگ‌تر و برجسته‌تر است.
  • اندام ساعت شنی: اندامی که نیمه‌ بالایی و پایینی بدن کاملاً با یکدیگر متناسب هستند و با یک کمرباریک از هم جدا می‌شوند. این مدل یکی از جذاب‌ترین اندام‌ها است.
  • اندام مستطیلی: در این اندام فریم اصلی بدن باریک بوده و انحنای زیادی ندارد. سرشانه‌ها صاف و در یک راستا با کمر و باسن هستند.

انتخاب بهترین پارچه برای لباس مجلسی

نکتهٔ دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر پارچه‌ای به یک شکلی روی بدن می‌نشیند و بسته به مدلی که می‌خواهید، انتخاب پارچه اهمیت زیادی دارد.

نکته دوم هنگام خرید لباس مجلسی شیک توجه به نوع پارچه است. پارچه لوکس و شیک یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب مدل لباس مجلسی زنانه است. برای خرید آنلاین حتماً توجه داشته باشید که پارچه لباستان مناسب و مجلسی است.

پارچه دانتل، کرپ، گیپور، ژورژت، ژاکارد، ساتن، ابریشم، لمه، تافته، مخمل و پارچهٔ توری اورگانزا بهترین پارچه‌ها برای دوخت لباس مجلسی هستند.

لباس مجلسی شیک

چند مدل لباس مجلسی شیک

لباس‌های مجلسی زنانه بسیار متنوع بوده و معیارهای مختلفی برای دسته‌بندی نوع لباس مجلسی زنانه وجود دارد. ما در ادامه چند مورد از بهترین لباس‌های مجلسی را آورده‌ایم تا باتوجه‌به سلیقه خودتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  گردنه عشاق، جایی که حتما عاشق طبیعت آن خواهید شد

 پیراهن‌های دکولته

اولین مورد از لباس مجلسی شیک پیراهن‌های مجلسی دکولته است که سال‌های سال است که از چرخه مد خارج نشده است. پیراهن‌های دکولته در واقع یقه ندارند و بخش بالایی آن‌ها ممکن است مدل صاف یا قلبی داشته باشد. این مدل‌ پیراهن‌های مجلسی ممکن است کوتاه، میدی و بلند باشند.

 پیراهن مجلسی مدل دامن پفی 

پیراهن مدل پفی یک سبک کلاسیک بوده که در قسمت بالاتنه چسبان و در قسمت پایین‌تنه یک دامن پفی پر چین دارد. پیراهن پفی ممکن است بلند، میدی یا بالای زانو باشد. پیراهن‌های پفی کوتاه و‌ میدی به‌عنوان پیراهن عروسکی هم شناخته می‌شوند. این پیراهن‌ها ممکن است آستین‌های پفی داشته باشند یا بدون آستین و دکولته باشند.

 پیراهن‌های نامتقارن

پیراهن‌های مدل asymmetrical یا نامتقارن، پیراهن‌هایی هستند که دارای الگویی نامتقارن هستند و سمت چپ و راست لباس در قسمت دامن، یقه یا آستین با یکدیگر تفاوت دارند.

پیراهن‌هایی که یقه‌ رومی دارند و وان شولدر یا تک آستین هستند هم نوعی پیراهن نامتقارن طبقه‌بندی می‌شوند. این نوع پیراهن‌ها بسیار مدرن‌تر نسبت به پیراهن‌های کلاسیک مجلسی هستند و می‌توانند جلوه‌ خاص‌تری به استایل شما بدهند.

 پیراهن‌های نامتقارن

پیراهن‌های مجلسی ماکسی

پیراهن‌های ماکسی پیراهن‌های بلندی هستند که طولشان بلندتر از قوزک پا است. پیراهن ماکسی می‌تواند یک مدل پیراهن پشت‌باز، بندی، یقه‌هفت و چپ و راستی یا یک پیراهن ساده با چاک بغل‌پا باشد همچنین ممکن است پیراهن ماکسی کمر‌دار یا بدون کمر طراحی شود.

پیراهن‌های مجلسی بلند برای مجالس رسمی مانند عروسی انتخاب مناسبی هستند همچنین اگر دنبال یک مدل لباس مجلسی زنانه پوشیده می‌گردید ماکسی‌های آستین‌بلند می‌توانند گزینه‌ خوبی برای شما باشند.

این مدل لباس مجلسی شیک برای همه افراد مناسب بوده و در همه حال انتخابی عالی و شیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…