مریخ در جنوب ایران منتظر شماست!

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوه‌ها یکی از زیباترین بخش‌های سیاره ما هستند که انگار با بالا رفتن از آن‌ها می‌توانیم یک‌قدم به آسمان نزدیک‌تر شویم و آن را لمس کنیم! تصور کنید ایستادن بر نوک قله اورست چه حسی می‌تواند داشته باشد؟! حالا تصور کنید به‌جای اینکه شما به آسمان نزدیک شوید، هرچه آنچه در آسمان است را روی زمین ببینید!
کوه های مریخی

کوه های مریخی دقیقا همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید. یکی از بکرترین نقاط زمین که در آن مریخ را همان‌گونه که هست لمس خواهید کرد. دلتامگ این بار سفری هیجان‌انگیز به یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های ایران خواهد داشت، با ما همراه باشید.

کوه های مریخی ایران واقعی هستند؟

اولین سوالی که در مواجه با چنین پدیده‌ای به ذهن انسان خطور می‌کند این است آیا این پدیده واقعی است؟ چگونه چنین چیزی ممکن است؟ چگونه چنین چیزی روی زمین شکل گرفته است؟ در پاسخ باید بگوییم بله این کوه‌ها واقعا وجود دارند.

حقیقت این است که میلیون‌ها سال پیش دریا این منطقه را در بر گرفته بود؛ اما وقتی دریا عقب‌نشینی کرد و باد در این منطقه به جولان پرداخت، گونه‌های خاص رسوبی را با فرسایش عجیب خود چنان شکل داد که این صخره‌های منحصربه‌فرد شکل بگیرند. صخره‌هایی که حالت شباهت بی‌نظیری به کوه های سطح سیاره مریخ دارند.

کوه های مریخی ایران واقعی هستند؟ کوه های مریخی

کوه های مریخی در کدام استان است؟

برای دیدن این کوه‌ها باید به استان سیستان و بلوچستان و به شهر چابهار سفر کنید. فاصله این کوه‌ها از چابهار حدود پنجاه کیلومتر است. وقتی از چابهار خارج می‌شوید باید در مسیر گواتر به راه خود ادامه دهید تا پس نیم ساعت رانندگی در سمت چپ جاده نمای زیبای این کوه‌ها در مقابل چشمان شما گسترده شود. این کوه‌ها از 35 کیلومتری شرق چابهار شروع می‌شوند و تا ده‌ها کیلومتر ادامه می‌یابند.

کوه های مریخی در کدام استان است؟ دلتامگ

چرا باید به دیدن کوه های مریخی چابهار برویم؟

اینجا دنیای دیگری است. دنیایی که در کمتر جایی از زمین می‌توانید ببینید. انگار سیاره دیگری روی زمین فرود آمده است. شیارهای ریز و یکدستی روی کوه‌ها، باعث شده‌اند تا به این کوه‌ها، کوه های مینیاتوری هم بگویند که حقیقتا جلوه‌ای فرازمینی دارند. جالب است بدانید که این کوه‌ها در واقع ادامه رشته‌کوه‌های زاگرس هستند که تا پاکستان ادامه یافته‌اند و عمر آن‌ها حدود 5 میلیون سال تخمین زده شده است. این کوه‌های یکی از زیباترین و عجیب‌ترین جاهای دیدنی چابهار هستند.

مطلب پیشنهادی:  این ضدآفتاب طبیعی فوق‌العاده است

جنس کوه های مریخی سیستان و بلوچستان چیست؟

جنس اصلی این رسوبات عجیب، آهکی است که ماسه و خاک نیز به آن چسبیده و آن را محکم‌تر ساخته است. در میان این رسوبات بقایای جانداران دریایی مانند سخت‌پوستان و ماهی‌ها هم پیدا می‌شود. فرآیندهای تکتونیکی به دلیل فرورانش پوسته عمان به زیر مکران و فرسایش آبی و بادی از جمله مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری این کوه‌ها بوده‌اند.

بهترین زمان سفر به کوه های مینیاتوری چه موقع است؟ دلتامگ

بهترین زمان سفر به کوه های مینیاتوری چه موقع است؟

آب و هوای گرم و خشک مختص مناطق جنوب است. به این آب و هوا، گرد و غبار و وزش باد شدید هم اضافه کنید. پس قطعا تابستان فصل مناسبی برای سفر به این نقطه زیبای ایران نیست. اگر می‌خواهید تجربه سفر بهتری داشته باشید اواسط پاییز تا اواسط بهار بهترین زمان سفر به کوه های مریخی ایران است. دیدن این کوه‌ها درست در زمان طلوع و غروب خورشید تجربه عجیب سفر به مریخ را برای شما رقم می‌زند.

تعداد کلمات مطلب: 476

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    23 بهمن 1402 در 3:35 ب.ظ

    خیلی خوب وعالی است

    پاسخ

    • زینب پروانه

      24 بهمن 1402 در 9:19 ق.ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دریاچه عروس کجاست

    دریاچه عروس ایران کجاست؟

    دریاچه عروس کجاست؟ آیا اسم این دریاچه به گوش شما خورده است؟ شمال ایران بسیار زیبا است. به …
  • شهر هلو ایران

    شهر هلو ایران کجاست؟

    شهر هلو ایران کجاست؟ ایران یکی از معدود کشورهایی است که به علت اینکه آب و هوای خوب و خاک ح…
  • بهشت گمشده ایران

    بهشت گمشده ایران کجاست؟

    بهشت گمشده ایران را می‌شناسید؟ آبشارهای کوچکی که از روی صخره‌های سبز و باغ‌های پر از گل آب…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

جلوگیری از سفید شدن مو

یک خبر خوبی که ما برایتان داریم آن است که شما می‌توانید سیاه کردن موهای سفید و جلوگیری از …