طرز تهیه بورک اسفناج، دشمن کم خونی

2
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید با کم‌ترین مواد یک غذای بسیار خوشمزه و مقوی آماده کنید، این مطلب را از دست ندهید.
بورک اسفناج

بورک اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای نانی است که بدون گوشت و با گوشت طبخ می‌شود و طرز تهیه آن در فرهنگ‌های مختلف، متفاوت است؛ نحوه طبخ بورک اسفناج با خمیر هزارلا بسیار راحت است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ بنابراین اگر دوست دارید یک غذای خاص برای دورهمی یا تولدهای خود آماده کنید، تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بورک اسفناج و پنیر

بورک اسفناج

طرز تهیه بورک اسفناج

برای تهیه این بورک خوشمزه حتما نیاز نیست که از فر استفاده کند؛ شما می‌توانید بورک اسفناج در تابه را به ساده‌ترین شکل ممکن آماده کنید و از آن لذت ببرید؛ در صورتی هم که می‌خواهید از فر استفاده کنید، قبل از شروع به کار فر یا توستر را روشن کرده و آن را روی دمای 180 درجه بگذارید تا گرم شود.

بورک اسفناج

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه بورک اسفناج و پنیر با خمیر یوفکا، درون یک تابه مناسب مقداری کره ریخته و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا ذوب شود؛ سپس سینه مرغ را نگینی خرد کرده و به آن اضافه کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم

بعد از آنکه مرغ تغییر رنگ داد، ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کنید و مواد ا با یکدیگر تفت دهید تا بوی ادویه‌ها آزاد شود؛ سپس  اسفناج خرد شده را به مواد اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  زمستان کجا بریم؟ بهترین جاهای دیدنی ایران در زمستان

مرحله سوم تهیه بورک مرغ و اسفناج

در این مرحله بعد از آنکه آب اسفناج‌ها کشیده شد، پنیر خامه‌ای را به آن اضافه کنید و مجدد مواد را با هم تفت دهید؛ در نهایت بعد از گذشت چند دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید.

بورک اسفناج

مرحله چهارم

در این مرحله روی یک سطح صاف خمیر یوفکا را پهن کرده و تمام سطح آن را با کره چرب کنید؛ سپس از مواد بورکی که آماده رده‌اید درون آن ریخته و خمیر را به آرامی رول کنید.

مرحله پایانی تهیه بورک با خمیر یوفکا

درون ظرف مورد نظر را به خوبی چرب کنید و خمیرهای شکل داده شده را درون آن بچینید؛ سپس ظرف را درون فر از قبل گرم شده به مدت 20 دقیقه قرار دهید؛ در آخر هم برای آنکه روی بورک‌ها طلایی شود، چند دقیقه آخر گریل فر را روشن کنید؛ اکنون بورک اسفناج شما آماده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    14 بهمن 1402 در 10:35 ب.ظ

    عالی بود🤗🤗

    پاسخ

  2. ناشناس

    30 بهمن 1402 در 11:48 ب.ظ

    خیلی عالی است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

ترسناک ترین مراسم تدفین در این کشورها برگزار می‌شود!

مردم سراسر دنیا، رسوم عجیبی در تدفین مرده‌ها دارند، که هر کدام از باورهای مذهبی و تاریخ آن…