10 نشانه برای این که تغییر شغلتان ضروری است

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تغییر شغل یک تغییر بسیار بزرگ است و قبل از ان نشانه هایی به وجود می اید که نشان می دهد، این تغییر ضروری است.
تغییر شغل

شغل هرکس بخشی از هویت و موقعیت اجتماعی او را تشکیل می دهد. بنابراین تغییر شغل برای بسیاری تصمیم آسانی نیست، زیرا یک تغییر مهم و تاثیرگذار است. با این حال، هر ساله تعدادی از افراد شاغل در کشور ما تصمیم می گیرند، شغل خود را تغییر دهند یا به یک سازمان جدید بروند. در این مقاله ابتدا به بررسی ۱۰ نشانه ای می پردازیم که باید به تغییر شغل فکر کنید، پس با دلتامگ همراه باشید.

10 نشانه که می‌گویند زمان تغییر شغل فرا رسیده است

اگر از جمله افرادی هستید که قصد دارید در سال جدید شغل خود را تغییر دهید، در اینجا 10 نشانه وجود دارد که میتواند به شما کمک کند:

رشد شما در شغلتان متوقف شده است

زمانی که احساس می کنید، شغل فعلی تان دیگر به رشد شما کمک نمی کند، وقت آن است که تغییری ایجاد کنید. البته نباید فوراً سراغ تغییر شغل بروید. همانطور که گفته شد، چنین تغییری، بزرگ است و نیاز به تأمل دارد. بهتر است ابتدا سعی کنید در شغل فعلی خود تغییراتی ایجاد کنید. برای مثال، شاید جابه‌جایی از یک بخش به بخش دیگر چیزی باشد که به آن نیاز دارید. اما اگر همه این راه ها را رفته اید و همچنان احساس می کنید در شغل فعلی تان جایی برای رشد شما وجود ندارد، باید به فکر تغییر شغل خود باشید.

در شغل فعلی خود به همه چیز رسیده اید

گاهی اوقات ما به تمام اهداف شغلی که برای خودمان در نظر گرفته ایم، می رسیم. به عنوان مثال، فوتبالیستی را در نظر بگیرید که در دوران حرفه ای خود به تمام دستاوردهای ممکن دست یافته است. شاید الان زمان بازنشستگی او باشد و وارد عرصه دیگری مثل مربیگری شود. اگر در چنین شرایطی هستید، به فکر تغییر شغل خود باشید.

تغییر شغل

اشتیاق خود را نسبت به شغل خود از دست داده اید

آیا مدتی است که به تعویق انداخته اید و به دنبال بهانه ای برای فرار از کار هستید؟ ممکن است بی میلی شما دلایل مختلفی داشته باشد، اما هر چه که باشد، دیگر دلتان با این کار نیست. ما باید به حرفه خود علاقه داشته باشیم وگرنه عملکرد خوبی نخواهیم داشت. بنابراین، اگر این اشتیاق در شما گم شد، وقت آن رسیده که شغل خود را تغییر دهید.

اغلب روزهای کاری را خسته می گذرانید

اگر همیشه با بی حالی و خستگی سر کار بروید، حتما مشکلی وجود دارد. در این صورت، اگر منشأ این کسالت و فرسودگی شغلی چیزی خارج از محیط کار نیست، وقت آن است که به فکر تغییر شغل باشید.

شغل شما عادت های بدی را در شما ایجاد می کند

حرفه هر فردی باید شخصیت او را تقویت کند و ویژگی های مثبت را به آن بیافزاید. شغل شما بخش مهمی از هویت شما را تشکیل می دهد. پس اگر در محیطی کار می کنید که فرهنگ سازمانی سمی دارد، یعنی عادات و رفتارهای نامناسبی را در شما پرورش داده است، بهتر است به دنبال تغییر آن باشید.

مطلب پیشنهادی:  کیک بستنی بدون فر، بهترین ایده برای تزیین سفره شب یلدا

تغییر شغل

شغل شما به سلامتی شما آسیب می رساند

محیط کاری که در آن همکاران یا مدیران مرتباً سر شما فریاد می زنند یا شما را تحقیر می کنند، یک محیط آسیب زا برای سلامت روان شما است. محیطی که باید سخت کار کنید، جایی نیست که بخواهید در آن بمانید. اگر چه هر شغلی سطح مشخصی از سختی دارد که در حقوق و مزایای آن منعکس می شود، اما باید خودتان را بسنجید و ببینید آیا می توانید با سختی های شغل خود کنار بیایید یا نه. اگر نه، پس به دنبال شغل دیگری باشید.

ایده های شما نادیده گرفته می شود و از کار شما قدردانی نمی شود

اگر تمام تلاش خود را می کنید و همیشه به دنبال بهبود اوضاع هستید، اما هیچکس از شما قدردانی نمی کند و به ایده های شما توجهی نمی شود، باید به فکر تغییر وضعیت باشید.

تغییر شغل

خانواده و دوستان مدام به شما یادآوری می کنند که باید شغل خود را تغییر دهید

خانواده و دوستان ما اغلب چیزهای زیادی در مورد ما می دانند. اگر مدام به ما می گویند که به دنبال تغییر شغل باشید، شاید باید به توصیه های آنها توجه کنیم. حداقل می توانیم دلایل این توصیه را با آنها در میان بگذاریم. شاید آنها چیزی را ببینند که ما نمی بینیم.

شما حقوق کافی دریافت نمی کنید

اگر حقوق و مزایای شغل شما برای تامین نیازهای اولیه شما کافی نیست، در صورت امکان باید شغلی با درآمد بالاتر پیدا کنید.

در مورد تغییر شغل به رویاپردازی ادامه می دهید

اگر دائماً در مورد داشتن شغل دیگری خیال پردازی می کنید، شاید وقت آن رسیده که به دنبال رویاهای خود بروید.

سخن پایانی

تغییر شغل یک تصمیم مهم است که پیامدهای کوتاه مدت و بلندمدت جدی دارد. پس از بررسی منطقی گزینه ها و تجزیه و تحلیل شرایط، اگر به این نتیجه رسیدید که باید شغل خود را تغییر دهید، رزومه خود را به روز کنید و به دنبال شغل جدید باشید.

تعداد کلمات مطلب: 811

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

شهر سیب ایران کجاست؟

شاید برای شما جالب باشد که شهر سیب ایران کجاست. این شهر به علت تولیدات انبوه و با کیفیتی ک…