کیک بستنی بدون فر، بهترین ایده برای تزیین سفره شب یلدا

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در خانه فر ندارید و دوست دارید یک کیک فوق‌العاده برای دورهمی‌های شب یلدا آماده کنید، این مطلب را از دست ندهید.
کیک بستنی

شب چله جزو مراسماتی سنتی در ایران است که همه ما دوست داریم آن را به بهترین نحوه در کنار عزیزانمان سپری کنیم؛ به همین منظور تزیین سفره شب یلدا برای ما بسیار مهم است؛ اگر به دنبال یک خوراکی خوشمزه برای تزیین شب یلدا هستید، کیک بستنی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد؛ این کیک را می‌توان به چند روش متفاوت آماده کرد؛ در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه کیک بستنی با بیسکویت پتی بور را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی بدون فر در یخچال

برای تهیه این کیک شب یلدا خوشمزه به 1 کیلوگرم بستنی، ا بسته بیسکویت پتی بور، 1 قاشق غذاخوری ژلاتین، 200 گرم خامه، 200 گرم شکلات تخته‌ای و 1 قاشق غذاخوری خلال پسته نیاز دارید.

کیک بستنی

طرز تهیه کیک بستنی بدون فر به روش کافی شاپی

برای تهیه این کیک بستنی فوری، نیازی نیست که در خانه فر داشته باشید؛ لازم به ذکر است در صورتی که علاقه ندارید در تهیه این کیک از بیسکویت استفاده کنید، می‌توانید کیک‌های آماده را تهیه کرده و با استفاده از قالب‌های تک نفره کیک بستنی‌های کوچک آماده کنید؛ این روش برای دورهمی‌های شلوغ نیز بسیار موثر است.

مرحله اول

ابتدا در این مرحله از هر طعمی که دوست دارید می‌توانید بستنی دلخواه خود را تهیه کنید؛ سپس بستنی را در کاسه ریخته و با استفاده از همزن دستی یا برقی، آن را هم بزنید تا شل شود و بعد خلال پسته و شکلات چیپسی را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

ژلاتین را داخل یک کاسه ریخته و روی آن آب سرد بریزید و هم بزنید و صبر کنید تا اسفنجی شود؛ سپس یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید و هم بزنید تا ژلاتین شفاف و یکدست شود.

مطلب پیشنهادی:  ۷ راهکار برای رهایی از فلج خواب یا بختک

کیک بستنی

مرحله سوم

در این مرحله لازم است یک قالب به شکل دلخواه را انتخاب کرده و یک کیسه فریزر درون آن بیندازید؛ سپس بیسکویت را دور تا دور و کف قالب بچینید. حالا نیمی از مواد بستنی را داخل قالب بریزید و‌ یک لایه روی آن بیسکویت بچینید و دوباره روی بستنی را با بیسکویت یا کیک بپوشانید و قالب را به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا مواد سفت شود.

مرحله پایانی طرز تهیه کیک بستنی

در این فاصله تا کیک بستنی آماده می‌شود، خامه را در ظرفی ریخته و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا خامه اطراف ظرف شروع به جوشیدن کند؛ سپس شکلات‌ها را خرد کرده و درون خامه بریزید و هم بزنید تا شکلات آب شده و با خامه ترکیب شود؛ بعد از آماده شدن کلات زیر گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا از حرارت بیفتد؛ سپس کیک را از یخچال درآورده و شکلات را روی آن بریزید.

نکات مهم در تهیه کیک بستنی

نکات کلیدی در تهیه کیک بسنی بدون فر

  • می‌توانید بین هر لایه بیسکویت کاکائویی و ساده قرار دهید.
  •  به دلخواه از هر نوع میوه‌ای که دوست دارید، می‌توانید برای این کیک بستنی یخچالی استفاده کنید.
  • در این نوع کیک استفاده از شکلات و خامه اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبم…