بدون نیاز به فر، یک کیک خوشمزه برای روز پدر درست کن + ویدئو

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر می‌خواهید برای روز مرد خودتان هنر به خرج داده و یک کیک زیبا آماده کنید، این مطلب را از دست ندهید.

کیک جزو عصرانه‌های مورد علاقه بسیاری از مردم است که در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند؛ رسپی‌های متفاوتی برای پخت یک کیک زبرا ساده خانگی وجود دارد و می‌توان در آن از انواع میوه‌ها، کاکائو و یا رنگ‌های خوراکی استفاده کرد؛ برای پخت یک کیک خانگی حتما نیاز به فر ندارید؛ در این مطلب از دلتامگ قصد داریم دستور پخت کیک اسفنجی را به شما آموزش دهیم که در آن نیاز به فر ندارید.

مواد لازم در طرز تهیه کیک زبرا برای 8 نفر

کیک زبرا

طرز تهیه کیک زبرا

کیک زبرا یک کیک خاص و خوشمزه است که برای درست کردن آن نیاز به مهارت خاصی ندارید، این کیک در مدت زمان کمی آماده می‌شود و ظاهر بسیار زیبایی دارد؛ برای پخت این کیک اگر فر دارید، قبل از شروع به کار آن را روشن کرده و اجازه دهید تا گرم شود؛ در صورتی هم که فر ندارید، یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و اجازه دهید تا درون آن مانند فر گرم شود.

مرحله اول

ابتدا درون یک کاسه مناسب 4 عدد تخم مرغ را شکسته و شکر را به آن اضافه کرده سپس با دور تند هم زن آن را مخلوط کنید؛ بعد از آنکه مواد کرمی و کشدار شد، شیر، وانیل و روغن را به آن اضافه کرده و مجدد هم بزنید.

مطلب پیشنهادی:  رقص سماع، زیباترین رقص معنوی دنیا را در قونیه ببینید!

کیک زبرا

مرحله دوم

بعد از مخلوط شدن همه مواد، آرد را الک کرده و در سه مرحله به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید بهتر است در این مرحله از هم زن استفاده نکنید چرا که باعث خوابیدن پف کیک می‌شود.

مرحله دوم پخت کیک زبرا بدون فر

بعد از آنکه بیکینگ پودر و آرد را مخلوط کردید، قالب مورد نظر را با کرده چرب کرده و در صورت تمایل از کنجد برای کف آن استفاده کنید؛ سپس نیمی از مواد را درون قالب ریخته و نیم دیگر آن را با کاکائو ترکیب کنید.

کیک زبرا

مرحله پایانی

قسمتی از مواد را که با پودر کاکائو ترکیب کرده‌اید را در مرکز کیک بریزید؛ در نهایت قالب را دو مرتبه به زمین کوبیده تا هوای آن خارج شود؛ سپس آن را درون فر یا قابلمه به مدت 45 دقیقه قرار دهید؛ در این مرحله توجه داشته باشید به هیچ عنوان در 20 دقیقه ابتدایی درب فر یا قابلمه را باز نکنید؛ چرا که پف کیک از بین می‌رود؛ بعد از گذشت این مدت زمان کیک زبرا شما آماده است و می‌توانید با پودر قند یا شکلات تزیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…