طرز تهیه ضدآفتاب خانگی با بالاترین قدرت محافظت از پوست

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از کارهای واجبی که همه افراد باید انجام دهند استفاده از ضدآفتاب است. اشعه خورشید ضررهای بسیاری برای پوست ما دارد که استفاده از ضدآفتاب تا حد زیادی جلوی آن را خواهد گرفت.
طرز تهیه ضدآفتاب خانگی

طرز تهیه ضدآفتاب خانگی را در این مطلب از دلتامگ برایتان آماده کرده‌ایم تا شما عزیزانی که علاقه‌ای به استفاده از محصولات شیمیایی ندارید، از آن استفاده کرده و پوست خود را در مقابل اشعه خورشید محافظت کنید. خیالتان را باشد ساختن این کرم در خانه بسیار ساده و با مواد کاملاً در دسترس خواهد بود.

طرز تهیه ضدآفتاب خانگی

در این قسمت می‌خواهیم طرز تهیه ضدآفتاب خانگی با روغن نارگیل و روغن کنجد را برایتان بیان کنیم. این روش به مواد اولیه بسیار کم و همچنین در دسترسی نیاز دارد که شما می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کرده و یک ضدآفتاب خانگی تهیه کنید.

مواد موردنیاز:

  1. روغن آفتاب‌گردان ۲ قاشق غذاخوری
  2. روغن کنجد ۲ قاشق غذاخوری
  3. روغن نارگیل ۲ قاشق غذاخوری

روش تهیه:

طرز تهیه ضدآفتاب خانگی با این روش بسیار ساده است. شما تنها کافی است که در ابتدا این روغن‌ها را در یک ظرف ریخته و مخلوط کنید. حالا آن‌ها را روی حرارت غیرمستقیم یا بخار آب قرار داده تا روغن‌ها به‌خوبی باهم ترکیب شوند. سپس به این مخلوط اجازه دهید تا کاملاً خنک شود. بعد از انجام این مراحل ضدآفتاب خانگی شما آماده است.

روش دوم ساخت ضدآفتاب خانگی

روش دوم ساخت ضدآفتاب خانگی

طرز تهیه ضدآفتاب خانگی با ژل آلوئه‌ورا و روغن آفتاب‌گردان نیز بسیار ساده است. این کرم ضدآفتاب به دلیل داشتن روغن آفتاب‌گردان سرشار از ویتامین E  و آنتی‌اکسیدان بوده و به حفاظت پوست شما بسیار کمک می‌کند. همراهی روغن آفتاب‌گردان و ژل آلوئه‌ورا ترکیب بسیار عالی و جادویی است چرا که ژل آلوئه‌ورا درصد حفاظت بسیار بالایی در برابر نور آفتاب دارد.

مواد موردنیاز:

  1. ژل آلوئه‌ورا 1 قاشق غذاخوری
  2. روغن آفتاب‌گردان نصف قاشق غذاخوری
  3. آب یک‌چهارم لیوان
  4. اکسید روی 3 تا 4 قاشق غذا خوری

روش تهیه:

در مرحله اول از طرز تهیه ضدآفتاب خانگی باید ژل آلوئه‌ورا و روغن آفتاب‌گردان را به میزان معین باهم خوب مخلوط کنید. سپس اکسید روی را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. توجه داشته باشید که ضدآفتاب خانگی شما زمانی آمده است که مواد شما به‌خوبی باهم ترکیب شده ویک مخلوط یکدست به دست بیاورید.

مطلب پیشنهادی:  عطر‌هایی با رایحه‌های عجیب و غریب!

برای تهیه این کرم ضدآفتاب باید در ابتدا ژل آلوئه‌ورا و روغن آفتاب‌گردان را به میزان معین خوب مخلوط کنید. حالا اکسید روی را به مواد اضافه کرده و ترکیب کنید. توجه داشته باشید که ضدآفتاب خانگی شما زمانی آمده است که مواد شما به‌خوبی باهم ترکیب شده و یک مخلوط یکدست به دست بیاورید؛ بنابراین در این مورد بسیار تلاش کرده و اصلاً عجله نکنید.

مزایا و معایب ضدآفتاب خانگی

مزایا و معایب ضدآفتاب خانگی

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که استفاده از این ضدآفتاب‌های طبیعی مناسب نیست زیرا نمی‌توان میزان SPF آن را به‌صورت آزمایشگاهی اندازه گرفت و ممکن است خاصی ممانعتی در برابر اشعهٔ آفتاب نداشته باشد.

اما برخی دیگر معتقد هستند که استفاده از مواد آرایشی ارگانیک مانند همین ضدآفتاب خانگی می‌تواند بسیار پرسود باشد؛ زیرا از مواد شیمیایی کمی در آن استفاده شده است و به‌اصطلاح ارگانیک و سالم است.

ضد آفتاب‌های خانگی دارای میزان SPF  کمتری به نسبت نمونه‌های بازاری آن هستند؛ اما در نهایت ارگانیک بوده و دارای مواد شیمیایی کمتری هستند. نکته مهمی که باید پیرامون آن بدانید آن است که استفاده از ضدآفتاب برای تمام افراد حتی در روزهایی که خورشید کم‌رنگ‌تر است نیز توصیه شده است.

تعداد کلمات مطلب: 527

یک نظر

  1. ناشناس

    28 دی 1402 در 4:54 ب.ظ

    تشکرازخانم دکترشیشه گرمطلب خیلی مفیدی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …