طرز تهیه فیله سوخاری بدون نیاز به روغن

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید یک سوخاری با طعم بیرون داشته باشید بدون آنکه نیاز به روغن باشد، این مطلب را از دست ندهید.
طرز تهیه فیله سوخاری بدون روغن

به طور کلی بسیاری از افراد خصوصا بچه‌ها به غذاهای فست فودی علاقه دارند؛ به همین منظور بسیاری از ما دوست داریم که خودمان در خانه فست فود مورد علاقه خود را به سبک رستورانی تهیه کنیم؛ فیله سوخاری مرغ، جزو یکی از محبوب‌ترین فست فودهایی است که از طعم و مزه خاصی برخوردار است؛ طرز تهیه فیله سوخاری بسیار راحت است و نیاز به مهارت خاصی ندارد؛ تنها کافی است هنگام طبخ به چند نکته مهم که در این مطلب از دلتامگ گفته می‌شود توجه داشته باشید.

مواد لازم برای تهیه فیله سوخاری مرغ

طرز تهیه فیله سوخاری

طرز تهیه فیله سوخاری

برای تهیه فیله سوخاری از فیله مرغ استفاده می‌شود؛ فیله مرغ، زیر بافت سینه قرار دارد و نسبت به سینه مرغ، نرم‌تر است و سریع‌تر هم پخته می‌شود؛ با توجه به اینکه این غذا در روغن بسیار زیادی طبخ می‌شود، بسیاری از افراد با وجود آنکه علاقه زیادی به سوخاری دارند، اما سعی می‌کنند که از این غذا استفاده نکنند؛ اما ما در ادامه طرز تهیه فیله سوخاری فست فودی را به شما آموزش می‌دهیم که در آن برای طبخ نیاز به روغن ندارید.

مرحله اول

در ابتدا فیله‌ها را به صورت نواری و بلند برش بزنید؛ توجه داشته باشید که ضخامت فیله‌ها نباید خیلی نازک و یا خیلی ضخیم باشد؛ سپس فیله‌های خرد شده را درون ظرفی ریخته و ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.

مرحل دوم طرز تهیه فیله سوخاری

بعد از آنکه فیله‌ها را با ادویه مخلوط کردید، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت دو ساعت درون یخچال استراحت کند؛ در طول این مدت شما باقی مواد را آماده کنید.

مطلب پیشنهادی:  فناوری جدید ناسا برای امکان دستیابی به سیارات خیلی دور

طرز تهیه فیله سوخاری

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه فیله سوخاری خانگی، سه ظرف مناسب را آماده کرده و درون یک از آن‌ها را با تخم مرغ، دومی را با آرد سوخاری و ظرف سوم را با پودر سوخاری پر کرده و کنار بگذارید.

مرحله چهارم تهیه فیله سوخاری رستورانی

فیله‌ها را از یخچال بیرون آورده و هر تکه را ابتدا درون تخم مرغ، سپس درون آرد و در نهایت درون پودر سوخاری به خوبی بغلتانید تا همه قسمت‌های فیله به پودر آغشته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله، از فر به جای ماهیتابه استفاده کرده و فیله ها را درون فر می‌گذارید؛ برای این منظور ابتدا سینی فر را درآورده و با کاغذ روغنی بپوشانید؛ سپس اجازه دهید فر با دمای 180 درجه به خوبی گرم شود.

طرز تهیه فیله سوخاری

مرحله پایانی طرز تهیه فیله سوخاری

فیله‌ها را درون سینی قرار داده و آن‌ها را به مدت 20 دقیقه دروت فر از قبل گرم شده قرار دهید؛ توجه داشته باشید بعد از گذشت 10 دقیقه لازم است که فیله‌ها را برگردانید تا هر دو سمت آن به خوبی طلایی شود؛ در نهاین فیله سوخاری در فر آماده است؛ در  این روش شما می‌توانید لذت خوردن مرغ سوخاری بدون روغن را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…