دریاچه نمک بولیوی؛ بزرگترین آینه جهان با چشم‌اندازی بی‌انتها

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال نام بزرگ‌ترین آینه طبیعی جهان به گوش شما خورده است؟ تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که در گوشه‌ای از جهان، جایی وجود دارد که تصویر آسمان در آن با جزئیات کامل منعکس شده است؟
دریاچه نمک بولیوی

بزرگ‌ترین آینه جهان دریاچه نمک بولیوی است که تنها یک دریاچه طبیعی نیست؛ بلکه یکی از جادویی‌ترین مکان‌های روی زمین است. همراه دلتامگ با این سرزمین اسرارآمیز بیشتر آشنا شوید.

دریاچه نمک بولیوی، بزرگترین آینه جهان

زمین سفید بی‌انتهایی را تصور کنید که آسمان با تمام جزئیاتش در آن انعکاس یافته است! شاید اگر دریاچه‌ای پر آب این اتفاق آن‌قدرها هم عجیب به نظر نمی‌رسید؛ اما اینجا کویری مملو از نمک است. این منطقه با چشم‌انداز خیره‌کننده خود هرروزه مهمان عکاسان بسیاری است که می‌خواهند این شاهکار خلقت را به زیبایی هرچه تمام‌تر در قاب دوربین خود جا دهند. نام این شاهکار بی‌نظیر دریاچه نمک بولیوی یا سالار د یونی است.

دریاچه نمک بولیوی، بزرگترین آینه جهان

چه چیزی دریاچه نمک بولیوی را تا این حد منحصربه‌فرد کرده است؟

اینجا بزرگترین آینه طبیعی جهان است که هر چند در فصل تابستان به شوره‌زاری وسیع تبدیل می‌شود؛ اما در فصل‌های بارانی زیباترین شاهکار خلقت را به نمایش می‌گذارد. دریاچه‌ای به نام پوپو در نزدیکی این منطقه وجود دارد که با بارش باران آب آن به سمت کویر نمک بولیوی جریان می‌یابد و این‌گونه روی زمین سفیدرنگ آن را یک لایه آب فرامی‌گیرد.

این اتفاق باعث ایجاد یک منظره بسیار زیبا و شگفت‌انگیز می‌شود. در این زمان تصویر آسمان و ابرها به‌طور کامل در زمین منعکس شده، گویی که دو آسمان وجود دارد. به همین دلیل به آن بزرگترین آینه جهان می‌گویند. سرزمینی که تا چشم کار می‌کند هرچه بالای سرش هست را در خود منعکس می‌کند!

مطلب پیشنهادی:  به زندگی در مریخ نزدیک می‌شویم

چه چیزی دریاچه نمک بولیوی را تا این حد منحصربه‌فرد کرده است؟

ویژگی‌های سالار د یونی چیست؟

زیر سطح سالار د یونی در بولیوی، یک دریاچه آب‌شور با عمق ۲ تا ۲۰ متر واقع‌شده است. این دریاچه با یک پوشش نمکی سفت احاطه شده است و لایه‌های نمک آن از ۱۰ سانتیمتر تا چند متر متغیر است. در مرکز سالار، جزیره‌هایی قرار گرفته‌اند که در واقع این جزیره‌ها باقیمانده‌های آتش‌فشان‌های باستانی در این منطقه هستند.

کویر نمک بولیوی

این جزیره‌ها آدم را به یاد زمین‌های مرجانی و کف دریاها می‌اندازد که بافت تشکیل دهنده آن‌ها جلبک‌ها و فسیل‌ها هستند. این زمین نمکی بیشتر از ۵۴۰۰۰۰۰ تن نمک دارد یعنی در واقع 70 درصد لیتیوم دنیا در این منطقه قرار دارد.

فلامینگوهای جیمز، روباه آند، ویشاچا و غاز آندی از جمله حیوانات مخصوص این منطقه هستند که نظیر آن‌ها در جای دیگری وجود ندارد و همین زیبایی دریاچه نمک بولیوی را چند برابر کرده است.

سالار د یونی

سالار د یونی کجاست؟

سالار د یونی یا سالار دو یونی منطقه‌ای به وسعت 10582 کیلومتر در نزدیکی رشته‌کوه آند در جنوب غربی کشور بولیوی است. دریاچه نمک بولیوی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری جهان است که هرساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 422

اپلیکیشن مجله دلتا

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    23 دی 1402 در 8:46 ب.ظ

    عالی بودشششش

    پاسخ

    • زینب پروانه

      24 دی 1402 در 9:28 ق.ظ

      ممنون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • زیباترین جاده‌های ایران

    زیباترین جاده ایران کجاست؟

    شما زیباترین جاده‌های ایران را می‌شناسید؟ به نظر شما چه علتی دارد که یک جاده در کشور پهناو…
  • شهر سیب ایران

    شهر سیب ایران کجاست؟

    شاید برای شما جالب باشد که شهر سیب ایران کجاست. این شهر به علت تولیدات انبوه و با کیفیتی ک…
  • ساحل طلایی ایران

    ساحل طلایی ایران کجاست؟

    ساحل طلایی ایران را دیده‌اید؟ ایران سواحل زیبا و خاص زیادی دارد اما شن‌های طلایی، نرم و دا…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین جاده ایران کجاست؟

شما زیباترین جاده‌های ایران را می‌شناسید؟ به نظر شما چه علتی دارد که یک جاده در کشور پهناو…