ترفندهای ساده برای تعمیر مبل در منزل

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعمیر مبل در خانه کار سختی است؟ در این مطلب با راهکارهای ساده برای تعمیر مبلمان قدیمی آشنا می‌شوید.
ترفندهای ساده تعمیر مبل در خانه

قیمت‌های بالای مبلمان منزل، باعث شده است که بیشتر از پیش به فکر تعمیر مبلمان قدیمی باشیم. اما تعمیر کردن آن توسط خود ما لذت بیشتری دارد و می‌توانیم جزئیات دلخواه خود را نیز به مبلمان اضافه کنیم. در ادامه این مطلب از دلتامگ با ترفندهای ساده تعمیر مبل در منزل آشنا می‌شوید.

تعمیر مبل در خانه چطور انجام می‌شود؟

برای تعمیر مبل در خانه باید ابزار و لوازم مورد نیاز را داشته باشید. همچنین لازم است با دقت مطلب را دنبال کنید تا اشتباهی در کار شما ایجاد نشود و ایمنی را رعایت کنید.

ترفندهای ساده تعمیر مبل در منزل

اقدامات اولیه تعمیر مبلمان

مهم‌ترین اصلی که هنگام تعمیر مبل در منزل در خانه باید در نظر بگیرید، رعایت ایمنی کار است. در اینجا لازم است با ابزار مناسب کار را شروع کنید. همچنین لازم است به خوبی با ایرادات مبل قدیمی خود آشنا شوید تا راهکارهای بهتری را برای تعمیر آن بیابید.

تعمیر مبل شکسته و خراشیده شده

مبل راحتی چوبی یا استیل، ممکن است پایه‌های شکسته داشته باشند و یا روی سطح چوبی آن‌ها، خراشیدگی دیده شود. می‌توانید قسمت‌های خراشیده را با رنگ یا مواد پرکننده مانند خمیر و بتونه پر کنید و روی آن را رنگ‌آمیزی کنید.

ترفندهای ساده تعمیر مبل در منزل

برای خراشیدگی‌های سطحی چه کار کنیم؟

بهترین گزینه برای برطرف کردن خراشیدگی‌های سطحی چوب، استفاده از پولیش واکس چوب است. این پولیش‌ها چوب را براق کرده و به آن حالت نو و تازه‌ای می‌بخشند. پولیش، خط و خش سطحی مبلمان را محو می‌کند و از این نظر گزینه بسیار خوبی است.

برای خراش‌های بزرگ چه کار کنیم؟

برای برطرف کردن برخی از خراشیدگی‌های عمیق، شاید لازم باشد قطعه را تعویض کنید. می‌توانید پایه‌های مبل را با پایه‌های جدید جایگزین کرده و به این ترتیب آن را مجدداً زنده و سرپا کنید.

تعمیر پارگی یا سوختگی پارچه مبل

برای تعمیر مبل با پارچه پاره یا سوخته، راحت‌ترین گزینه، تعویض کل پارچه مبلمان است که البته می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. اما ما پیشنهاد می‌کنیم که پارگی یا سوختگی مبل را بپوشانید. چطور این کار را انجام دهیم؟

مطلب پیشنهادی:  4 روش برای مذاکرات ملکی موفق

ترفندهای ساده تعمیر مبل در منزل

برای از بین بردن پارگی و سوختگی کوچک، می‌توانید روی آن را گلدوزی کنید و یا با کوک زدن و افزودن کمی پارچه هم‌رنگ با مبلمان، آن را از دید پنهان سازید. اما برای پارگی‌های زیاد، بهتر است پارچه مبل را عوض کنید. هر چند امکان گلدوزی در مقیاس بزرگ هم وجود دارد. بستگی دارد که پارگی در کدام قسمت مبل شما باشد.

تعمیر مبل؛ جلا بخشیدن به مبلمان چوبی

مبلمان چوبی قدیمی اغلب رنگ‌پریده و بی‌حال به نظر می‌رسند. در این شرایط می‌توانید با رنگ‌آمیزی، آن‌ها را از این حالت نجات دهید. برای رنگ‌آمیزی مبل به ابزار زیر نیاز دارید:

  • قلمو
  • اسپری یا قوطی رنگ
  • سمباده
  • چسب کاغذی
  • واکس مخصوص مبلمان چوبی

برای رنگ‌آمیزی مبل، باید در ابتدا رنگ را در مقداری آب حل کنید تا رقیق شود. در مرحله بعد، رنگ رقیق را با قلمو روی سطوح رنگ‌پریده پخش کنید. با چسب کاغذی می‌توانید قسمت‌هایی را که به رنگ‌آمیزی نیاز ندارد، بپوشانید. در پایان کار، با واکس مخصوص، مبلمان را جلا بدهید تا جلوه زیباتری پیدا کند. برای رنگ‌آمیزی پارچه مبل نیز می‌توانید از رنگ پارچه استفاده کنید.

ترفندهای ساده تعمیر مبل در منزل

سخن پایانی

از آنجا که هزینه خرید مبلمان بسیار بالا رفته است، بهتر است به جای تعویض، به فکر تعمیر مبل قدیمی خود باشید. این کار علاوه بر اقتصادی بودن، برای دوری از مصرف‌گرایی و تولید زباله، اقدام بسیار مثبتی است. با این کار عمر تازه‌ای به مبلمان قدیمی خود می‌بخشید و می‌توانید تا سالیان سال از آن استفاده کنید.‌

تعداد کلمات مطلب: 571

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…