از بین بردن سلولیت با ماسک قهوه

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند سلولیت هست. این مشکل ربطی به چاقی و لاغری نداشته و هر فردی با هر اندامی ممکن است که این مشکل را داشته باشد.
از بین بردن سلولیت با ماسک قهوه

از بین بردن سلولیت با ماسک قهوه یک راهکار خانگی و طبیعی است که به شما کمک می‌کند این مشکل را در سریع‌ترین زمان حل کنید. سلولیت امکان دارد در هر نقطه‌ای از بدن رخ دهد؛ اما معمولاً تجمع سلولیت‌ها در ناحیه پشت ران‌ها و باسن است. حالا سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا اصلا اسکراب قهوه و ماسک قهوه برای درمان سلولیت تاثیری دارد؟ همراه دلتامگ باشید.

سلولیت چیست؟

در ابتدا و قبل از آنکه به شما آموزش از بین بردن سلولیت را با ماسک قهوه آموزش دهیم باید بگوییم که اصلاً سلولیت چیست؟

سلولیت یا به انگلیسی cellulite، به یک سری برآمدگی‌ها یا فرورفتگی‌ها روی پوست گفته می‌شود. البته در زبان عامیانه، سلولیت با نام‌های دیگری از قبیل پوست پرتقالی یا حفره‌های پنیری هم شناخته می‌شود.

در واقع زمانی که چربی‌ها و مواد زائد در زیر پوست شما جمع شوند، سلولیت به وجود خواهد آمد. به‌عبارت‌دیگر این عارضه می‌تواند نوعی مسمومیت بافت‌های ارتباطی بدن دانست که چیزی حدود 7-0 الی 80 درصد خانم‌ها در یک دوره زمانی خاص آن را تجربه می‌کنند.

نواحی بدن که بیشتر در معرض ایجاد سلولیت قرار می‌گیرند عبارت‌اند از:

  • کشاله ران و قسمت بیرونی آن
  • باسن و لگن
  • داخل و بیرون بازو
  • قسمت داخلی زانو
  • شکم و پهلو
  • اطراف مچ پا

سلولیت چیست؟

از بین بردن سلولیت ماسک قهوه

قهوه می‌تواند به از بین بردن سلولیت شما کمک کند. به نظر می‌رسد که محتوای عناصر کافئین قهوه در گشاد کردن سلولز از طریق گشاد کردن رگ‌های خونی زیر پوست و اصلاح و بهبود جریان خود یک موضوع کلیدی است.

به‌این‌ترتیب مواد موجود در قهوه می‌تواند به کاهش سلولیت‌های پوستی و بهبود ظاهر پوست از این نظر کمک کند. برای این منظور بهتر است از ماسک و اسکراب قهوه استفاده کنید تا اسکراب با لایه‌برداری پوست را صاف‌کرده و ظاهری یکدست و یکنواخت روی پوست ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی:  ذرت مکزیکی را با روش ساده درست کنید

طرز تهیه ماسک قهوه برای درمان سلولیت به این صورت است که در ابتدا قهوه آسیاب شده را با آب داغ مخلوط کنید. اسکراب و ماسک قهوه باید غلیظ باشد؛ بنابراین اگر احساس کردید به قهوه بیشتری نیاز دارید، به این ترکیب باز هم قهوه اضافه کنید.

اگر پوستتان خشک است مقداری از روغن نارگیل یا روغن‌زیتون به این ترکیب اضافه کنید.

نکته مهم که باید بیان کنیم آن است که حتماً باید از قهوه کافئین‌دار استفاده کنید نه قهوه بدون کافئین. اسکراب قهوه آماده شده را روی پوست تمیز خود بمالید و حالا آن را به‌آرامی ماساژ بدهید.

برای ماساژدادن از انگشتان دست، یک برس مخصوص پوست‌های خشک یا یک برس پارچه‌ای نرم استفاده کنید. بعد از چند دقیقه ماساژ محل موردنظر را با آب گرم بشورید. بهتر است این کار را در حمام و قبل از استحمام انجام دهید. برای نتیجه بهتر مانند سایر اسکراب‌ها و ماسک‌ها از این ماسک بهتر است هفته‌ای یک یا دو بار استفاده کنید.

ماسک قهوه و روغن‌زیتون

ماسک قهوه و روغن‌زیتون

برای اینکه بتوانید سلولیت‌های خود را از بین ببرید لازم است که در ابتدا اقدام به تهیه‌کردن این ماسک کرده و از آن به‌صورت مستمر استفاده کنید. قهوه و روغن‌زیتون دارای خواص بی‌شماری هستند که یکی از فواید آن از بین بردن سلولیت های قسمت پا و باسن است.

مواد لازم:

  • 4 قاشق غذاخوری قهوه
  • 2 قاشق غذا خوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه:

قهوه و ماست و روغن‌زیتون را با هم ترکیب کنید و روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید این ماسک نیم ساعت روی پوستتان باقی بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

یک نظر

  1. ناشناس

    23 بهمن 1402 در 5:52 ب.ظ

    خیلی مهّم است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب پوست شما

برای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب علاوه‌بر این‌که به مواد تشکیل دهنده آن باید دقت کنید، دانست…