طرز تهیه کوکو لوبیا سبز، ارزان و خوشمزه+ ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به دنبال یک کوکو سالم و مفید هستید که طعم خوبی هم داشته باشد، این رسپی را حتما امتحان کنید.

به طور کلی یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به غذاهای بدون برنج علاقه دارند، تنوع بالایی است که در این مدل غذاها وجود دارد؛ برای مثال کوکوها جزو غذاهایی هستند که شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود مواد اولیه آن را انتخاب کنید؛ از این میان کوکو لوبیا سبز، جزو یکی از کوکوهای ایرانی و خوشمزه است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود و بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تا به حال این غذای ایرانی خوشمزه را امتحان نکرده‌اید، در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا طرز تهیه کوکو لوبیا سبز را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم تهیه کوکو لوبیا سبز

کوکو لوبیا سبز

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز بدون گوشت

روش پخت این کوکو بسیار راحت است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ شما می‌توانید از این رسپی در مهمانی و تولد استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

مرحله اول کوکو لوبیا سبز مجلسی

در ابتدا لوبیاها را پاک کرده و در اندازه‌های دلخواه برش بزنید؛ هویج و سیب زمینی هم به صورت نگینی ریز خرد کنید و کنار بگذارید؛ سپس لوبیا به همراه آب و نمک را در قابلمه ریخته و به مدت 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم

بعد از گذشت این مدت زمان، هویج را به آن اضافه کرده و مجدد 10 دقیقه دیگر زمان می‌دهیم و در 5 دقیقه پایانی سیب زمینی‌ها را به آن اضافه می‌کنیم و بعد آن را داخل آبکش ریخته اجازه دهید تا سرد شود.

مطلب پیشنهادی:  این گیاهان اکسیژن تازه به ریه‌های شما می‌رسانند

مرحله سوم طرز تهیه کوکو لوبیا سبز

درون یک کاسه مناسب سه عدد تخم مرغ را شکسته و کمی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و بعد شیر را به همراه زعفران به آن اضافه کنید مجدد هم بزنید و بعد پیاز داغ، گردو نیم خرد شده، بیکینگ‌پودر و نمک را اضافه کرده و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

کوکو لوبیا سبز

مرحله چهارم

سبزیجات پخته شده را به کاسه اضافه کرده و بعد از مخلوط شدن، روی کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت 15 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا مزه به خرد مواد برود.

مرحله پایانی تهیه کوکو لوبیا سبز

یک تابه را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا داغ شود؛ سپس مایه کوکو را درون آن ریخته و سطح آن را صاف کنید؛ بعد از 15 دقیقه که یک طرف کوکو طلایی شد، آن را برگردانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید.

نکات پخت کوکوی لوبیا سبز

  • در تهیه این کوکو مقدار تخم مرغ بستگی به سایز آن و حجم مواد دارد، اگر تخم مرغ شما کوچک است می‌توانید بیشتر استفاده کنید.
  • مواد اولیه کوکو کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید از مرغ هم درون آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…