نکات طلایی سرخ کردن ماهی به روش رستورانی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به ماهی سرخ کرده علاقه دارید، با این روش خودتان در خانه مانند یک سرآشپز ماهر، ماهی را آماده کنید.
سرخ کردن ماهی

ماهی جزو غذاهایی که هنگام سرخ کردن آن معمولا با مشکل مواجه می‌شویم؛ گاهی برای ما پیش آمده که هنگام سرخ کردن ماهی، پوست آن به ماهی تابه چسبیده و درون ماهیتابه پخش شده و دیگر زیبایی اولیه را ندارد به همین دلیل است که معمولا در مهمانی و دورهمی‌های خود سعی داریم از ماهی سرخ کرده استفاده نکنیم؛ بسیاری به دنبال راه‌حلی هستند تا بدانند که چگونه ماهی را سرخ کنیم که له نشود؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم فوت و فن سرخ کردن ماهی را به شما آموزش دهیم.

سرخ کردن ماهی به روش ساده

شما می‌توانید ماهی را به روش‌های مختلف مطابق با ذائقه عزیزانتان به شکل سرخ کرده، سوخاری، کبابی یا شکم‌پر درست کنید؛ اما این نکته را به یاد داشته باشید که نوع طبخ فرقی ندارد، آنچه که اهمیت بسیاری دارد، نوع ماهی انتخابی است؛ چرا که بعضی از ماهی‌ها فقط مناسب سرخ کرده و بعضی دیگر مناسب کبابی هستند؛ نکات کاربردی در پخت انواع ماهی عبارتند از:

نحوه تمیز کردن ماهی

اگر با پاک کردن ماهی مشکلی ندارید، برای راحتی کار هنگام پاک کردن بهتر است در ابتدا مقداری نمک روی تخته کار ریخته و بعد ماهی را روی آن قرار دهید تا از لیز خوردن ماهی جلوگیری کند.

نکته مهم دیگری که بهتر است هنگام پاک کردن ماهی رعایت کنید، روشی است که بتوانید از پخش شدن پولک‌ها جلوگیری کنید؛ در این روش تنها کافی است ماهی را درون ظرف آب قرار داده و در همان ظرف پولک‌ها را جدا کنید؛ در نهایت برای از بین بردن بوی ماهی از دست، می‌توانید دست‌ها را با محلول آب و سرکه بشویید.

سرخ کردن ماهی

مزه دار کردن ماهی

این مرحله در  سرخ کردن ماهی و عطر و طعم آن نقش بسیار مهمی دارد؛ معمولا برای مزه دار کردن ماهی از ادویه‌های معطری مانند سیر، زردچوبه و پودر گشنیز استفاده می‌شود؛ لازم به ذکر است که برای حذف بوی بد ماهی حتما لازم است که ماهی‌ها به مدت 30 دقیقه در مواد باقی بماند. همچنین مزه دار کردن ماهی با رب انار می‌تواند بسیار مناسب باشد.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه دلمه فلفل با مرغ

ادویه ماهی سرخ کرده

پودر زردچوبه، پودر سیر، فلفل سیاه و نمک از ادویه‌های رایجی هستند که برای پخت ماهی مورد استفاده قرار می گیرند. البته جنوبی‌ها برای طعم دار کردن ماهی‌ها از ادویه کاری هم استفاده می‌کنند. استفاده از زعفران غلیظ دم کرده هم به خوشمزه شدن ماهی بسیار کمک می‌کند.

سرخ کردن ماهی

نکات طلایی طرز سرخ کردن ماهی

نکاتی که در ادامه مطلب به شما معرفی می‌کنیم معمولا رایج نیستند، اما به شما کمک می‌کند تا بعد از پخت، ماهی لذیذتری داشته باشید؛ برای مثال برخی از این نکات عبارتند از

  • اگر نمی‌توانید از ادویه‌‎های مختلف به عنوان طعم دهنده برای ماهی استفاده کنید، تنها کافی است ماهی را قبل از سرخ کردن به مدت 2 ساعت درون شیر قرار دهید و بعد سرخ کنید.
  • اگر قصد دارید که ماهی سوخاری طبخ کنید، ماهی را در مخلوط تمامی ادویه‌ها به همراه آرد سوخاری قرار بدهید و سپس در روغن داغ فراوان سرخ کنید.
  • برای آنکه ماهی سرخ کرده طعم بهتری بگیرد، می‌توانید چند ورق زنجبیل به روغن اضافه کنید.
  • اگر می‌خواهید هنگام سرخ کردن پوست ماهی از آن جدا نشود، اجازه دهید تا یخ ماهی در دمای اتاق آرام آرام آب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…