طرز تهیه کیک روز مادر با 12 قاشق آرد

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید برای مناسبت‌هایی مانند روز مادر یا جشن سالگرد ازدواج، خودتان در خانه کیک درست کنید، این مطلب را از دست ندهید.
کیک روز مادر

کیک جزو آن دسته از شیرینی‌هایی است که بسیاری از افراد خصوصا کودکان به آن علاقه دارند؛ برای آنکه بتوانید یک کیک با مواد اولیه سالم برای عزیزانتان آماده کنید، بهتر است که یک دستور کیک ساده، مخصوص خود داشته باشید و از آن استفاده کنید؛ یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد هنگام درست کردن کیک خانگی با آن مواجه می‌شوند، اندازه‌گیری مواد اولیه است؛ برای حل این مشکل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم رسپی را به شما آموزش دهیم که تمام مواد اولیه کیک با قاشق اندازه‌گیری می‌شود؛ شما می‌توانید از این رسپی برای کیک روز مادر استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کیک روز مادر

کیک روز مادر

دستور پخت کیک روز مادر خانگی

برای درست کردن یک کیک اسفنجی بسیار خوشمزه، اندازه‌گیری مواد اهمیت بسیاری دارد و این موضوع برای افرادی که در خانه ترازو ندارند می‌تواند کمی مشکل باشد؛ اما در این دستور پخت کیک، مقدار مواد کاملا مشخص است؛ بنابراین اگر در شیرینی‌پزی مبتدی هستید، این دستور را حتما امتحان کنید.

مرحله اول

در ابتدا تمام مواد را بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند؛ سپس در یک ظرف مناسب تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن برقی یا دستی به خوبی مخلوط کنید تا رنگ مواد کرمی و بافت آن کشدار شود.

کیک روز مادر

مرحله دوم تهیه کیک روز مادر

بعد از ترکیب شدن مواد، 12 قاشق شیر و روغن را به آن اضافه کرده و مجدد هم بزنید؛ وقتی که مواد با یکدیگر ترکیب شدند، آرد و بیکینگ پودر را 3 بار الک کرده و به مواد اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  دیزی سلطانی، غذای محبوب و پرطرفدار ایرانی

مرحله سوم

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مرحله از پخت کیک روز مادر به آن توجه داشت، این است که برای هم زدن آرد به هیچ عنوان از همزن برقی استفاده نکنید؛ چرا که پف کیک را از بین می‌برد؛ بعد از آنکه مواد را با لیسک ترکیب کردید، قالب مناسبی را انتخاب کرده و درون آن کاغذ روغنی بیندازید.

کیک روز مادر

مرحله پایانی پخت کیک روز مادر

مواد کیک را درون قالب ریخته و چند مرتبه آن را به زمین بکوبید تا وای درون کیک خارج شود؛ سپس قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 40 دقیقه قرار دهید تا پخته شود؛ در صورتی که فر ندارید، می‌توانید قالب را درون قابلمه قرار داده و به مدت یک ساعت آن را روئی گاز با شعله کم قرار دهید. برای تزیین کیک روز مادر هم می‌توانید از سس شکلات، پودر قند، یا میوه استفاده کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    12 دی 1402 در 11:03 ب.ظ

    عااالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…