تاثیر زعفران برای پریود شدن چیست؟

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زعفران به دلیل خاصیت عالی در درمان اختلالات قاعدگی و افسردگی بسیار مؤثر است. با آگاهی از فواید زعفران در دوران پریود میتوانید بسیار با آرامش این دوران را بگذرانید.
زعفران برای پریود شدن

زعفران برای پریود شدن بسیار موثر است. اکثر مردم زعفران را به عنوان یک ادویه گرانبها در غذاهای خاورمیانه، هندی یا مدیترانه ای مانند برنج زعفرانی می شناسند و شاید ندانید که این رشته های قرمز زیبا می توانند تاثیر فوق العاده ای بر سلامت قاعدگی داشته باشند. در واقع زعفران برخی از رایج ترین مشکلات پریود را تسکین می دهد. در این مقاله به فواید اثبات شده علمی زعفران برای پریود شدن می پردازیم و به برخی از رایج ترین سوالات در این زمینه پاسخ می دهیم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب تاثیر زعفران برای پریود شدن، با دلتامگ همراه باشید.

زعفران برای پریود شدن چه تاثیری دارد؟

زعفران یکی از بهترین گزینه ها برای خانم هایی است که پریودهای نامنظم دارند زیرا زعفران فوق العاده قاعده آور و نیروبخش است و علاوه بر تنظیم قاعدگی می تواند خواب شما را نیز تنظیم کند.

 زعفران چه تاثیری بر درد پریود دارد؟

همانطور که خوردن زعفران برای قاعدگی مفید است، برای تکسین درد هم می تواند بسیار مفید باشد. بدون شک کمردرد و دل درد ناشی از قاعدگی برای همه خانم ها عذاب آوراست و احساس خستگی و کلافگی در این دوران یکی از عوارض شایع پریود است. زعفران به دلیل طبع گرم خود می تواند این دردها را کاهش داده و تا حدودی تسکین دهد. پیشنهاد می کنیم در این مدت از پودر زعفران در نوشیدنی های گرم استفاده کنید.

 

چند روز بعد از خوردن زعفران پریود می شویم؟

البته واکنش بدن هر فرد به مصرف زعفران متفاوت است و نمی توان زمان یا روز دقیق قاعدگی را بعد از خوردن زعفران مشخص کرد. ممکن است فردی درهمان ساعات اولیه و فرد دیگری بعد از یک یا دو روز بعد از آن پریود شود اما توصیه می شود 10 تا 12 روز قبل از موعد آن  روزی 3 بار از دمنوش زعفران استفاده کنید.

زعفران برای پریود شدن

طرز تهیه زعفران برای پریود شدن

زعفران را میتوان به صورت دمنوش و یا به صورت شربت تهیه کرد و در دوران قاعدگی از آن استفاده کرد. در ادامه چند مورد از موارد استفاده زعفران بیان شده است:

مورد اول تهیه چای زعفران

  1. ابتدا مقداری زعفران را آسیاب کرده تا کاملا پودر شود و در آب جوش حل کنید.
  2. مخلوط را به مدت 10-12 دقیقه روی سماور یا کتری قرار دهید و صبر کنید تا دم بکشد.
  3. در آخر می توانید مقداری عسل برای خوش طعم و خوشبو شدن آن اضافه کنید و بخورید.

مورد دوم تهیه چای زعفران و زنجبیل

یک قاشق غذاخوری پودر زعفران را با کمی زنجبیل و دارچین مخلوط کنید.

دو لیوان آب به مخلوط اضافه کنید.

مثل روش قبل مخلوط را به مدت 10-12 دقیقه روی سماور و کتری قرار دهید و بعد از خنک شدن بنوشید.

مورد سوم تهیه دمنوش زعفران و گلاب

زعفران را آسیاب کرده و پودر زعفران را در ظرف کوچکی بریزید. سپس مقداری گلاب به آن اضافه کنید. ظرف را روی اجاق بگذارید و بعد از 10 دقیقه که جوشید، آن را  از روی حرارت بردارید. بعد از خنک شدن می توانید یک قاشق عسل اضافه کنید و چای زعفران و گلاب بنوشید.

مورد چهارم تهیه شربت زعفران

برای تهیه شربت زعفران، ابتدا آن را آسیاب کرده و سپس مقداری آب جوش به آن اضافه کنید، بعد از 10 دقیقه روی حرارت غیر مستقیم، دم میکشد. بعد از دم کشیدن، زعفران را با یک لیوان آب ترکیب کنید و بگذارید خنک شود. حالا شربت زعفران شما آماده است و می توانید از آن لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی:  آیا به بام ایران سفر کرده‌اید؟

 زعفران برای پریود شدن

فواید زعفران برای دوران قاعدگی

یکی از خواص مهم زعفران برای پریود شدن است. تغییرات بدنی در طول پریود با تغییرات خلقی همراه است و در این شرایط زعفران به زنان کمک می کند. در زیر به برخی از فواید زعفران در دوران قاعدگی اشاره شده است:

زعفران برای بهبود افسردگی و سندرم پیش از قاعدگی

تغییرات هورمونی زیاد در پریود و قبل از آن باعث اختلالات خلقی و رفتاری می شود. از فواید زعفران برای پریود می توان به کاهش اختلالات مربوط به سندرم پیش از قاعدگی اشاره کرد. در واقع علاوه بر اصلاح پریودهای نامنظم با زعفران، می توانید از این گیاه جادویی برای درمان حالات مختلف روحی و روانی دوران قبل از قاعدگی نیز استفاده کنید. زیرا زعفران حاوی ترکیبات گیاهی خاصی است که به طور طبیعی شیمی مغز را تغییر داده و خلق و خو را بهبود می بخشد.

زعفران برای کاهش اشتها در دوران پریود

تاثیر مصرف زعفران بر افرادی که سعی در کنترل اشتهای خود دارند، بررسی شده و نشان داده است که اشتهای مصرف زیاد غذا را کنترل می کند. این گیاه باعث می شود، زنان در این دوره کمتر تنقلات بخورند، برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند و حتی وزن هم کم کنند.

زعفران برای افزایش متابولیسم در دوران پریود

از دیگر فواید زعفران برای پریود شدن می توان از آن برای رفع ناراحتی های گوارشی مربوط به این دوران مانند نفخ یا یبوست نام برد. در واقع زعفران باعث افزایش متابولیسم بدن و بهبود هضم و جذب غذا می شود.

 زعفران برای پریود شدن

تسکین درد با زعفران در دوره پریود

زعفران بر روی عضلات صاف رحم اثر آرام بخش دارد. از آنجایی که گرفتگی قاعدگی زمانی رخ می دهد که ماهیچه های رحم منقبض می شوند، زعفران با شل کردن این ماهیچه ها از درد پریود جلوگیری می کند. از طرفی این ادویه جادویی با افزایش جریان اکسیژن به رحم دردهای پریود را تسکین می دهد. همچنین زعفران سرعت جریان اکسیژن در سراسر بدن را افزایش می دهد و کمک می کند مقدار بیشتری از آن سریعتر به رحم شما برسد.

افزایش آهن با زعفران در طول دوره پریود

در دوران پریود، خونریزی شدید باعث کمبود خون و آهن در بدن زنان می شود. یکی از مهمترین منابع آهن زعفران است که می تواند این آهن از دست رفته را برای بدن خانم ها تامین و جبران کند. کروسین ماده ای است که به عنوان زعفران به غذای ما رنگ و طعم می دهد. امروزه این ماده به عنوان درمان افسردگی و دردهای ناشی از پریود محسوب می شود و در خانم ها باعث پریود منظم می گردد.

سخن پایانی

خوردن دمنوش زعفران برای پریود شدن خوب است. وقت آن است که تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا در ایران دوران، درد کمتری را تحمل کنید. حتما از باردار نبودن خود مطمئن باشید زیرا دمنوش زعفران برای جنین بسیار خطرناک است و با ایجاد انقباضات رحمی باعث سقط جنین می شود.

 

تعداد کلمات مطلب: 1055

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

این 5 علت مانع ازدواج کردن پسران است

علت ازدواج نکردن پسران از نظر شما چیست؟ درست است که علل زیادی وجود دارد که ممکن است مردان …