موزه عبرت تهران؛ ترسناک‌ترین جاذبه پایتخت!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موزه عبرت یکی از مکان‌های گردشگری سیاه در تهران است. موزه‌ای ترسناک که برای سال‌ها محل شکنجه 8 هزار انسان بی‌گناه بوده است.
موزه عبرت تهران

موزه عبرت تهران یکی از مخوف‌ترین جاذبه‌های تهران است که یادآور تاریک‌ترین سال‌های زندگی انسان‌های بی‌شماری است. موزه‌ای ترسناک و کثیف که انجام وحشتناک‌ترین شکنجه‌های تاریخ، مخصوصا شکنجه‌های جنسی در آن رایج بوده است. همراه دلتامگ با این موزه ترسناک آشنا شوید.

موزه عبرت تهران، محل انجام کثیف‌ترین شکنجه‌های تاریخ ایران

موزه عبرت یکی از مکان‌های گردشگری سیاه تهران است که به محض ورود به آن آثار خون و شکنجه‌های زجر‌آور بر در و دیوار آن پیداست. موزه‌ای دلهره‌آور که نظیر آن در کمتر جایی از جهان وجود دارد.

آپولو یکی از دردناک‌ترین شکنجه‌های موزه عبرت

آپولو یکی از دردناک‌ترین شکنجه‌های موزه عبرت

آپولو شما را یاد چه می‌اندازد؟ سفینه فضایی و لباس‌های فضانوردی؟ درست حدس زدید، در این شکنجه یک کلاه آهنی بر سر زندانی می‌گذاشتند و به پاهایش شلاق می‌زدند. پس از چندی زندانی شلاق را در فرق سرش حس می‌کرد درحالی‌که پاهای او شلاق می‌خورد!

کشیدن ناخن از بدترین شکنجه‌های ساواک

ناخن یکی از اعضای مرده بدن است؛ اما همین عضو مرده وقتی از پوست جدا می‌شود، دردناک‌ترین حالت برای انسان رخ می‌دهد. کشیدن ناخن دست و پای زندانیان با گازانبر یک شکنجه قرون‌وسطی دردناک بود که در این زندان هم انجام می‌شد.

کشیدن ناخن از بدترین شکنجه‌های ساواک

اتاق تمشیت یک شکنجه دردناک در موزه عبرت

در اتاق تمشیت یا اتاق زیر هشت، از شوک برقی برای شکنجه استفاده می‌شد که این ابزار را به نقاط حساس بدن نظیر شقیقه، زبان و لب، سینه و تمام اندام تحتانی وصل می‌کردند. علاوه بر این برای برخی افراد، سوند الکترونیکی به کار می‌بردند که با واردکردن آن به مجرای ادراری، عذاب جانکاهی را برای او به وجود می‌آورند.

قفس داغ، شکنجه‌ای برای سوزاندن زندانی

قفسی 80 سانتی با نیم متر عرض و ارتفاع را تصور کنید که از لوله‌های فلزی ساخته شده است. زندانی با بدنی برهنه در این قفس قرار می‌گرفت و کم‌کم زیر پای او گرم می‌شد تا جایی که بوی گوشت سوخته به مشام می‌رسید!

مطلب پیشنهادی:  با این رنگ های پاییزی استایل خود را زیباتر کنید

قفس داغ، شکنجه‌ای برای سوزاندن زندانی

شکنجه‌های جنسی، کثیف‌ترین شکنجه موزه عبرت تهران

تحمل صندلی داغ، آویزان کردن از سقف، شکنجه‌های روحی و… برای زندانیان ممکن بود؛ اما شکنجه‌های جنسی چیزی نبود که بتوانند تحمل کنند. آزارهای جنسی زندانبانان نسبت به زندانیان در تمام تاریخ نکوهیده بوده است. در میان شکنجه شدگان موزه عبرت، گزارش‌های مکرری از تجاوز جنسی به زنان، آزار جنسی از طریق اجسام سخت و تحقیرهای جنسی وجود دارد.

موزه عبرت زنان

بخشی از موزه عبرت تهران به موزه عبرت زنان معروف است که زندانیان زن در آنجا نگهداری می‌شدند. در میان شکنجه‌های زنان مشت و لگد کوبیدن به شکم زنان باردار یک امر طبیعی و عادی تلقی می‌شده است!

موزه عبرت زنان

ساعت کاری موزه عبرت تهران چگونه است؟

موزه عبرت ساواک یکی از ساختمان‌های میدان مشق یا همان باغ ملی تهران است. بازدید از این موزه هرروز از ساعت 9 صبح تا 5 عصر برای عموم آزاد است. با این وجود اگر ناراحتی قلبی دارید، به‌هیچ‌وجه به بازدید از این موزه مخوف نروید.

چگونه به موزه عبرت تهران برویم؟

موزه عبرت با مترو بسیار راحت در دسترس است. در ایستگاه متروی امام خمینی پیاده شوید و ده دقیقه به سمت باغ ملی پیاده‌روی کنید. به‌راحتی به این موزه خواهید رسید.

آویزان کردن از سقف در موزه عبرت

سخن پایانی

درست است که موزه عبرت تهران یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های پایتخت و جاهای دیدنی تهران است؛ اما بازدید از آن و دیدن انواع شکنجه‌های ساواک برگ تلخی از تاریخ ایران را به روی شما باز خواهد کرد.

تعداد کلمات مطلب: 542

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو خانگی با 9 ماده خوراکی

برای بسیاری از ما پیش آماده که هنگام شانه کردن مو یا هنگامی که مشغول دوش گرفتن هستیم، مقدا…