گنج های ایران را در این 4 روستا پیدا کنید!

4
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایران سرزمینی مملو از گنج‌های باستانی و گنجینه‌های فراوان است. بزرگترین گنج ایران معروف به گنج داریوش با ارزش 8 تریلیون دلار هنوز هم پیدا نشده است!
گنج های ایران

افراد زیادی به دنبال گنج های ایران یکی از بزرگترین گنجینه‌های پنهان جهان بوده‌اند؛ اما هنوز هم دسترسی به بسیاری از گنج‌های باستانی ایران غیرممکن است. هرچند روستاهای گنج ایران بسیارند؛ اما 4 روستا را می‌توان نام برد که یافتن گنج در آن‌ها حتمی است! دلتامگ در این مقاله به معرفی چند مکان اختفای گنج‌های بزرگ ایران می‌پردازد.

بیشترین گنج های ایران کجاست؟

روستاها و شهرهای زیادی در ایران وجود دارند که در آن‌ها گنج و دفینه فراوانی یافت می‌شود.

گنج تپه خورین یکی از مناطق گنج خیز ایران

گنج های ایران باستان را در روستای لردگان پیدا کنید

روستای لردگان در استان چهارمحال و بختیاری، در بخش فلارد شهرستان لردگان یکی از محل گنج های ایران است. در این روستای کوچک که تنها هفتادوهفت خانوار در آن زندگی می‌کنند تابه‌حال گنجینه‌های بزرگ بسیاری در تپه‌های تاریخی منطقه یافت شده است؛ اما متاسفانه بسیاری از آن‌ها به تاراج رفته است. به همین دلیل کاوش در این منطقه ممنوع است!

بیشترین گنج های ایران کجاست؟

آبدانان ایلام یکی از مناطق گنج خیز ایران

یکی از شهرهایی که گنج های ایران را در دل خود حفظ کرده است، آبدانان است. ایلام برای سال‌های زیادی محل حکومت و تمدن ایلامیان باستان بوده و آثار به‌جامانده از تمدن آن‌ها را هنوز هم می‌توان در گوشه و کنار این منطقه دید. پشت قلعه آبدانان که قلعه‌ای به‌ یادگار مانده از دوران حکومت ساسانیان است و در پنج کیلومتری جنوب شهرستان آبدانان واقع شده، یکی از مناطق گنج خیز ایران محسوب می‌شود.

آبدانان ایلام یکی از مناطق گنج خیز ایران

آب‌بر زنجان یکی از باارزش ترین گنج های ایران

شهرستان آب بر با داشتن جاذبه‌های گردشگری بسیار عجیب و زیبا و کوه‌های رنگین‌کمانی، خود به تنها یک گنج بزرگ و ارزشمند برای ایران محسوب می‌شود. بااین‌حال یافتن خمره‌های باستانی پر از اشیای قیمتی نیز در زنجان یک اتفاق روتین است! مثلا همین امسال به هنگام حفاری اداره آب و فاضلاب درست در میانه شهر زنجان یک خمره سفالی ارزشمند یافت شد!

مطلب پیشنهادی:  این آرایش را هیچ آرایشگری به شما یاد نمی‌دهد

کوه های رنگین کمانی آب بر زنجان

بزرگترین گنج کشف شده در ایران در روستای حاجی آباد

روستای حاجی آباد یکی دیگر از محل گنج های ایران است که به خاطر قلعه‌های باستانی، گورستان‌های تاریخی، کاروانسراهای تاریخی و محوطه‌های باستانی بسیاری متعلق به دوره ایلخانان و تیموری در آن‌ها گنج‌های بسیاری یافت شده است. این روستا یکی از روستاهای شهرستان حاجی آباد در استان هرمزگان است که شمالی‌ترین بخش این استان محسوب می‌شود.

روستای گنج حاجی آباد

سخن پایانی

در لیست مناطق گنج خیز کشور نام‌های بسیاری دیده می‌شود که گنج های ایران را در دل خود مخفی کرده‌اند. حتی در آبسرد دماوند نیز به‌عنوان یکی از روستاهای گنج می‌توان دفینه و اشیای قیمتی پیدا کرد. بااین‌حال اکثر این مناطق چندان شناخته شده نیستند و کمتر کسی از وجود آن‌ها باخبر است.

تعداد کلمات مطلب: 424

4 دیدگاه

  1. ناشناس

    8 دی 1402 در 9:24 ق.ظ

    ممنون‌ازتلاشتون

    پاسخ

    • زینب پروانه

      9 دی 1402 در 11:38 ق.ظ

      ممنون از نگاه شما

      پاسخ

  2. عباس

    15 دی 1402 در 7:53 ق.ظ

    👌👌👌👌👌 عباس آقا

    پاسخ

    • زینب پروانه

      16 دی 1402 در 9:01 ق.ظ

      مرسی از همراهیتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…