طرز تهیه سبزی پلو سه رنگ قالبی

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به طرز تهیه پلوهای مخلوط علاقه دارید، این روش متفاوت طرز تهیه سبزی پلو را حتما امتحان کنید.
سبزی پلو با ماهی

سبزی پلو جزو آن دسته از پلوهای مخلوط است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ این غذا را می‌توان به روش‌های مختلفی با توجه به ذائقه خود درست کنید؛ برای مثال سبزی پلو با مرغ، سبزی پلو ساده، سبزی پلو با ماهی یا تن ماهی انواع مختلف از طبخ این است؛ اما امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روشی متفاوت از پخت این غذا را به شنما آموزش دهیم تا بتوانید در مهمانی‌های خود بدرخشید.

مواد لازم برای تهیه سبزی پلو سه رنگ

توجه داشته باشید که این حجم از مواد برای دو نفر کافی است.

سبزیپلو با ماهی

سبزی پلو شامل چه سبزی هایی است؟

برای بسیاری از افرادی که مبتدی هستند، سخت‌ترین مرحله در طرز تهیه سبزی پلو، خرید سبزی است؛ چرا که نمی‌دانند از چه سبزی باید استفاده کنند یا اینکه فرق سبزی کوکو با سبزی پلو چیست؛ به همین منظور در ادامه سبزی‌هایی که برای تهیه این غذا به آن نیاز داریم را به شما معرفی خواهم کرد؛ سبزی های سبزی پلو شامل تره، جعفری، شوید و گشنیز به نسبت مساوی، یک شاخه شنبلیله و یک بوته سیر تازه است.

سبزی پلو با ماهی

ایا سبزی پلو باید سرخ شود؟

در طبخ این غذا بسیاری از مراحل اختیاری است؛ برای مثال اگر دوست دارید یک غذای اصیل با طعم و عطر زیاد داشته باشید، بهتر است که سبزی‌ها را به صورت تازه و خام به آن اضافه کنید؛ در غیر این صورت می‌توانید آن را کمی تفت داده و بعد به برنج اضافه کنید. برای عطر و طعم بهتر هم در صورتی که دوست دارید می‌توانید مقداری پیازچه یا سبزی چوچاق به آن اضافه کنید.

طرز تهیه پلوی سه رنگ با تن ماهی

به طور کلی برنج‌های قالبی برای دورهمی‌های دوستانه بسیار جذاب‌تر است و علاوه بر آن سرو راحت‌تری هم دارند؛ طرز تهیه برنج‌های قالبی بسیار راحت است و تنها کافی است تمام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

در ابتدا کنسرو ماهی را به مدت 20 دقیقه در آب بجوشانید و در این فاصله درون یک تابه مقداری روغن ریخته و به همراه پیاز خلالی سرخ کنید و بعد از آنکه پیاز سبک و شیشه‌ای شد، سیر را رنده زده و به همراه ادویه‌های گفته شده به آن اضافه کنید و همه مواد را با هم دیگر تفت دهید تا کارملی شود.

مطلب پیشنهادی:  می‌دونی داخل برج ایفل یه آپارتمان مخفی وجود داره؟!

سبزی پلو

مرحله دوم تهیه سبزی پلو

بعد از گرم شدن تن ماهی، آن را روی صافی بریزید تا روغن اضافه آن خارج شود؛ سپس تن ماهی را به تابه اضاف کنید ومواد را با هم دیگر به مدت چمد دقیقه تفت دهید؛ بعد از آماده شدن مواد، شعله گاز را خاموش کرده و به سراغ آمده شدن برنج بروید.

مرحله سوم

درون یک قابلمه مناسب مقداری آب ریخته و به آن نمک اضافه کرده و روی گاز بگذارید؛ بعد از آنکه آب به جوش آمد برنج را به آن اضافه کرده و بعد از آماده شدن، آن را آبکش و به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه سبزی پلو، به یکی از قسمت‌های برنج مقداری زعفران دم کرده بزنید و به خوبی مخلوط کنید تا رنگ بگیرد؛ قسمت دوم برنج را همان طور ساده بگذارید و به نیمه سوم سبزی پلویی بزنید.

سبزی پلو

مرحله پنجم

درون دو عدد قابلمه کوچک یا قالب مخصوص برنح، مقداری روغن ریخته و برنج زعفرانی را ته آن بریزید؛ سپس با استفاده از قاشق به خوبی برنج را به یکدیگر فشرده کنید؛ سپس برنج با مخلوط شوید را روی آن بریزید و مجدد سطح آن را صاف کنید.

مرحله پایانی طرز تهیه سبزی پلو

در این مرحله از طرز تهیه سبزی پلو ساده، مخلوط تن ماهی را دقیقا در وسط برنج ریخته و در نهایت برنج ساده را روی آن بریزید؛ درب قابلمه را با دم‌کنی بپوشانید و روی شعله گاز قرار دهید؛ بعد از گذشت 45 دقیقه پلو شما آماده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

یک نظر

  1. ناشناس

    4 اسفند 1402 در 11:40 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی بندری تند

ترشی بندری یکی از مواردی است که اگر با غذا میل کنید، اشتهایتان را زیاد می‌کند. ترشی بندری …