کیک فنجانی مغزدار بدون فر در 30 دقیقه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در خانه قالب مناسب و یا فر ندارید، با این روش می‌توانید به راحتی زیباترین کیک خانگی را آماده کنید.
کیک فنجانی

یکی از دغدغه افرادی که به تهیه کیک و شیرینی خانگی علاقه دارند، نداشتن فر برای پخت کیک و شیرینی است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتمگ قصد داریم طرز تهیه کیک فنجانی بدون نیاز به فر را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در مناسب‌های خود آن را درست کرده و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی ساده

این کاپ کیک‌های خوشمزه را می‌توان به روش‌های مختلفی درست کنید؛ برای مثال می‌توانید از مغزهای مختلف استفاده کرده و با طرز تهیه کیک فنجانی مغزدار بدون فر، عزیزان خود را سوپرایز کنید؛ در ادامه قصد داریم نح.ه درست کردن کیک فنجانی کاکئویی ر ا به شما آموزش دهیم؛ برای تهیه این کیک به 2 عدد تخم مرغ، نصف لیوا شکر، نصف لیوان شیر، نصف لیوان روغن مایع، 1 لیوان آرد، 1 قاشق پودر کاکائو و 1 قاشق بیکینگ پودر نیاز دارید.

کیک فنجانی

طرز تهیه کیک فنجانی برای 4 نفر

تهیه این کیک ساده و خوشمزه بسیار راحت است و شما نیاز به قالب مخصوص و یا فر ندارید؛ بنابراین می‌توانید با کمترین امکانات آن را در خانه تهیه کنید؛ تنها کافی است تمام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

در ابتدا برای آنکه یک کیک خوشمزه با پف زیاد داشته باشید، لازم است که همه مواد را بیرون از یخچال قرار داده تا به دمای محیط برسد؛ سپس در یک ظرف مناسب تخم مرغ، شکر و وانیل را با یکدیگر مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد کرمی رنگ و کشدار شود.

مرحله دوم تهیه کیک فنجانی در قابلمه

در این مرحله شیر و روغن را به تخم مرغ اضافه کرده و محدد چند دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند؛ مواد را کنار بگذارید و در یک ظرف دیگر آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه مرتبه الک کنید.

مرحله سوم

مواد خشک را در دو مرحله به مایه تخم مرغی اضافه کنید و با همزن دستی آن را ترکیب کنید؛ توجه داشته باشید در این مرحله برای آ«که پف کیک ازبین نرود، بهتر است که از همزن برقی استفاده نکنید.

مطلب پیشنهادی:  عجیب و غریب‌ترین ازدواج‌های دنیا

کیک فنجانی

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از آنکه همه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید، به تعداد نفرات فنجان آماده کنید؛ فنجان‌ها را در ابتدا با استفاده از روغن چرب کرده و بعد به خوبی آرد پاشی کرده و لیوان را برپردانید تا آرد اضافه از لیوان خارج شود.

مرحله پنجم

درون لیوان‌ها را با مایع کیک پر کنید و در وسط هر کدام یک تکه کوچک شکلات تخته‌ای قرار دهید؛ توجه داشته باشید که باید دو سوم لیوان‌ها را پر کنید تا در حین پخت، مایع کیک به بیرون از قالب نریزد؛ نکته مهم دیگری که بهتر است به آن عمل کنید، این است که برای جلوگیری از شکستن لیوان‌ها بهتر است که جنس آن‌ها چینی باشد.

کیک فنجانی

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه کیک فنجانی وانیلی در قابلمه، ابتدا یک قابلمه بزرگ را انتخاب کرده که تمام فنجان‌ها درون آن جای بگیرد؛ سپس فنجان‌ها را درون قابلمه چیدهو درون آن را به حدی آب بریزید که نصف حجم فنجان ها زیر آب باشد؛ در این مرحله به این نکته توجه داشته باشید که مقدار آب نباید بیشتر از این باشد؛ چرا که حین پخت آب به جوش آمده و درون لیوان میریزد.

مرحله پایانی تهیه کیک فنجانی بدون فر

در این مرحله یک دم کنی روی درب قابلمه قرار دهید و شعله گاز را زیاد کنید تا آب به جوش آید؛ سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید کیک به مدذت 30 الی 40 دقیقه بپزد؛ بعد از گذشت این مدت زمان با یک خلال دندان کیک را تست کرده و در صورتی که پخته بود، بعد از سرد شدن آن را از قالب خارج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…