با 3 جاذبه عجیب و ناشناخته مالزی آشنا شوید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با جاذبه‌های گردشگری مالزی آشنا هستید؟ می‌دانید چرا سفر به این کشور برای ایرانیان بسیار راحت و لذت‌بخش است؟ مالزی یکی از مدرن‌ترین کشورهای اسلامی جهان است که سراسر زیبایی و شگفتی است.
مالزی

مالزی به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا به‌خصوص برای ایرانیان محسوب می‌شود. سفر به این کشور زیبا برای ایرانیان ویزا امکان‌پذیر است و همین دلیل بر محبوبیت بیشتر آن است. این کشور در کنار جاذبه‌های بسیار مشهور، دارای چند جاذبه گردشگری فوق‌العاده شگفت‌انگیز است که کمتر شناخته شده‌اند.

پارک ملی کینابالوی مالزی، مکانی زیبا و اعجاب‌انگیز

پارک ملی کینابالو یکی از عجایب طبیعی Sabah است و به عنوان میراث فرهنگی یونسکو هم ثبت شده است که هر ساله صدها و هزارها توریست و گردشگر را به خود جذب می کند. وقتی وارد این پارک ملی شوید، قله ی ۴۵۰۹ متری کینابالو اولین چیزی است که به چشم تان می آید و جالب است بدانید دسترسی به این قله ی مرتفع یکی از آسانترین ها در میان قله های مشابه است.

پارک ملی مالزی

بزرگ‌ترین غار تالار دنیا در این کشور قرار دارد

غار تالار ساراواک (Sarawak) بزگترین غار تالار دنیاست! ۷۰۰ متر طول و ۴۰۰ متر عرض و حداقل ۷۰ متر ارتفاع این غار است. کشف این غار به سال 1981 برمی‌گردد. بزرگی این غار به اندازه ای است که گفته می‌شود به راحتی می‌توان در آن ۴۰ هواپیمای بویینگ ۷۴۷ را جا داد.

Benarat Cavern یکی دیگر از غارهایی است که در این منطقه بسیار چشمگیر است. غار بادی و غار آب‌های شفاف نام‌هایی است که برای این غار به کار می‌رود. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین سیستم‌های رودخانه‌ای دنیا در این غار وجود دارد. خود مالزیایی‌ها معتقدند که این غار بزرگ‌ترین غار دنیاست. این غارها در پارک ملی Gunung Mulu قرار دارند و در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  این گیاهان تنها با یک لیوان آب رشد می‌کنند

دیدن عجیب‌ترین قبیله مالزی به‌نام ایبان

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر آشنایی با زندگی مردم بومی و قبایلی است که در یک کشور زندگی می‌کنند. یکی از عجیب‌ترین قبایل دنیا بدون شک قبیله ایبان مالزی است که بسیار در گسترش قلمرو خود کوشا بوده‌اند. هرچند این قبیله نیز در طول این سال‌ها دچار مدرنیزه شده و حالا از آب و برق و اینترنت استفاده می‌کند؛ اما در گذشته بزرگ‌ترین افتخار برای مردان این قبیله شکار سر انسان و بدست آوردن جمجمه او بوده است!

قبایل مالزی

سخن پایانی

مالزی کشوری است در چند سال گذشته بسیار مورد تو جه گردشگران قرار گرفته است. هرچند در این کشور جاهای دیدنی بسیاری از جمله برج‌های دوقلوی پتروناس یکی از بلندترین آسمان خراش های دنیا، فایرفلای پارک، پارک ماجراجویی ای تی وی و… وجود دارد؛ اما دیدن جاذبه‌هایی که کمتر شناخته شده‌اند، از جذابیت بیشتری برخوردار است. اگر دلتان می‌خواهد تجربه سفری استثنایی را داشته باشید، حتما سری به جاذبه‌های ناشناخته این کشور بزنید.

تعداد کلمات مطلب: 430

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شهرک امیر دشت

    شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

    شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…
  • جاهای دیدنی ایلام در بهار

    عروس زاگرس ایران کجاست؟

    جاهای دیدنی ایلام در بهار را می‌شناسید؟ تنگه کافرین یا تنگه کافری در استان ایلام، به دلیل …
  • شهر آناناس

    شهر آناناس ایران کجاست؟

    شهر آناناس ایران را می‌شناسید؟ آناناس یکی از میوه‌های خوش طعم تابستانی است. آناناس بیشتر د…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهرک نیویورکی ایران کجاست؟

شهرک امیر دشت یکی از زیباترین و در عین حال گران قیمت‌ترین ویلاها را در سراسر ایران دارد. و…