مرغ شکم پر بریانی بدون نیاز به فر

3
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به مرغ بریان علاقه دارید و دوست دارید در مراسمات خود از آن استفاده کنید اما در خانه فر ندارید، این مطلب را از دست ندهید.
مرغ شکم پر

مرغ شکم پر جزو آن دسته از غذاهایی است که بسیاری از ما ایرانی‌ها به آن علاقه داریم و در بسیاری از مجالس خود مانند دورهمی و تولد از آن استفاده می‌کنیم؛ برای درست کردن یک مرغ شکم پر مجلسی، حتما نیازی به داشتن یک فر یا مایکروفر نیست؛ در این متن از دلتامگ قصد داریم روشی جدید از طرز تهیه مرغ شکم پر را به شما آموزش دهیم که می‌توانید آن را در قابلمه طبخ کنید.

مواد لازم برای مزه‌دار کردن مرغ

برای تهیه این غذای اصیل و خوشمزه به یک عدد مرغ کامل، 4 قاسق آبلیمو، 2 عدد پیاز، 4 حبه سیر و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و پاپریکا نیازمندید.لازم به ذکر است برای آنکه مرغ حین پخت راحت‌تر بریانی شود، از مرغ‌های با وزن کم استفاده کنید.

مواد داخل مرغ شکم پر

برای مواد میانی این مرغ بریانی خوشمزه، به ½ پیمانه گردو، 4 قاشق زرشک، 1 قاشق رب انار، 1 عدد پیاز و به مقدار لازم نمک، فلفل و زردچوبه نیاز دارید.

برای درست کردن سس مرغ شکم پر نیز به 2 قاشق رب گوجه، 1 قاشق رب انار، 20 گرم کره و نمک و فلفل نیاز دارید.

مرغ شکم پر

طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر

روش‌های مختلفی برای طرز پخت مرغ شکم پر وجود دارد و شما می‌توانید آن را به صورت مرغ بریانی تکه‌ای یا ساده آماده کنید؛

مرحله اول

در ابتدا برای درست کردن مرغ بریان، نیاز است که مرغ را مزه‌دار کنید؛ به همین منظور مرغ را درون یک ظرف مناسب قرار داده و زعفران را به تمام قسمت‌های مرغ بمالید و دو دقیقه مرغ را ماساژ دهید تا طعم زعفران به خرد مرغ برود.

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را به صورت خلالی خرد کرده و به آن زعفران دم کرده، آبلیمو و فلفل سیاه بزنید و بعد به کاسه اضافه کنید.

مرحله سوم

در ادامه سیر را رنده و یا خرد کرده و به مرغ بزنید؛ برای طعم بهتر و از بین رفتن بوی زهم مرغ می‌توانید از مواد آماده کرده درون شکم مرغ نیز ریخته و بعد روی کاسه را سلفون بکشید.

طرز تهیه مرغ شکم پر

مرحله چهارم طرز تهیه مرغ شکم پر

ظرف مرغ را به مدت 12 الی 24 ساعت درون یخچال بگذارید و بعد از گذشت این مدت زمان به سراغ آماده کردن مواد میانی آن بروید.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز درباره پی ام اس

مرحله پنجم

برای مواد میانی مرغ شکم پر در قابلمه، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در یک تابه مناسب با مقداری روغن تفت دهید و بعد از آنکه پیازها کمی سبک شدند، مغز گردو، زرشک، رب انار و ادویه‌های گفته شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سرخ شوند.

مرحله ششم

بعد از آماده کردن مواد، مرغ را از یخچال درآورده و درون آن را با مواد میانی که آماده کرده‌اید پر کنید؛ برای آنکه حین پخت مواد بیرون نریزد، شکم مرغ را با نخ و سوزن دوخته و بال‌ها و ران‌های آن را هم با نخ به یکدیگر متصل کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله مرغ آماده شده را کنار بگذارید و در یک قابلمه مناسب سس مرغ را آماده کنید؛ برای طرز تهیه مرغ شکم پر ساده، رب گوجه فرنگی را به همراه رب انار و مقداری زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه به همراه ۲ لیوان آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می‌کنیم.

مرغ شکم پر

مرحله هشتم

در نهایت درون یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و بعد از آنکه گرم شد، دو طرف مرغ را درون آن سرخ کنید؛ سپس یک قابلمه مناسب را روی شعله گاز قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه کنید، در نهایت مرغ سرخ شده را به کرده اضافه کرده و سسی را که از قبل تهیه کردید، روی آن بریزید و به آن نصف لیوان آب جوش اضافه کرده و درب قابلمه بگذارید.

مرحله پایانی طرز تهیه مرغ شکم پر

اجازه دهید مرغ به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه درون سس بجوشد تا به خوبی پخته شده و سس غلیظ شود؛ بعد از گذشت این مدت زمان، مرغ بریانی شما آماده است آن را درون ظرف مناسب سرو کرده و نوش جان کنید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    20 آذر 1402 در 11:13 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    21 آذر 1402 در 8:56 ب.ظ

    مطالب.عالیست.وآموزنده

    پاسخ

  3. ناشناس

    23 آذر 1402 در 3:00 ب.ظ

    سلام مطالب آموزنده خوبی در دلتا هست لطفآ اگر امکان دارد ویدئوهم اضافه کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…