هوگویک، روستایی که همه در آن آلزایمر دارند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به کدام روستاهای دنیا برای شما جالب است؟ چه چیزی در یک روستا می‌تواند شما را جذب کند؟ دلتان می‌خواهد با یکی از روستاهای عجیب جهان آشنا شوید؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
روستاهای عجیب جهان

در دنیا روستاهای عجیب زیادی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. یکی از روستاهای عجیب دنیا، روستای آلزایمری‌هاست که اتفاقا یکی از زیباترین روستاهای دنیا نیز به شمار می‌رود. همراه دلتامگ با این روستا بیشتر آشنا شوید.

آلزایمر

این کلمه‌ای است که بسیاری از مردم دنیا از آن می‌ترسند، بیماری‌ای که تمام ابعاد زندگی شما حتی ارتباط برقرار کردن با عزیزانتان را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. خیلی‌ها تصور می‌کنند این بیماری تنها افراد مسن را هدف قرار می‌دهد؛ اما متاسفانه آلزایمر تایپ‌های مختلفی دارد که حتی جوانان را در سنین کم نیز هدف قرار می‌دهد!

آلزایمر یک بیماری پیش‌رونده زوال حافظه و کارکردهای مهم ذهنی دیگر است که منجر به از دست دادن مهارت‌های فکری و اجتماعی، برقراری ارتباط، گفتار، داوری و بسیاری از جنبه‌های عملکرد روزانه مغز می‌شود.

روستای آلزایمری‌ ها یکی از روستاهای عجیب جهان

هلند یکی از زیباترین کشورهای دنیاست که با داشتن جاذبه‌های منحصربه‌فرد و شهرهای فوق‌العاده زیبا، به یکی از محبوب‌ترین کشورهای توریستی جهان تبدیل‌شده است. یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های این کشور روستایی به نام هوگویک است که به روستای آلزایمری‌ها تبدیل‌شده است.

بله! حتما باید برایتان عجیب باشد؛ اما درواقع روستای هوگویک یک بیمارستان بسیار بزرگ و آزاد است که با داشتن پزشکان مجرب و پرستاران دلسوزی که حتی لباس فرم تنشان نیست، مشغول رسیدگی و مراقبت 24 ساعته از مردم این روستا هستند که همگی آلزایمر دارند!

روستای آلزایمری ها

ایده ساخت روستای آلزایمری‌ ها از کجا آمد؟

این روستا که در شهر کوچک ویسپ در حومه آمستردام قرار دارد و به یکی از روستاهای عجیب جهان تبدیل شده است، دقیقا باهدف نگهداری و ایجاد شرایط عالی برای زندگی افراد مبتلا به آلزایمر ساخته‌شده است. در این روستا که نام اصلی آن هوگویک است در سال 1993 بیمارستانی برای نگهداری از بیماران مبتلا به آلزایمر وجود داشته است.

بنیان‌گذار و ایده پرداز این روستا، «ایوان ون‌آمرونگن» خودش یکی از کارمندان بیمارستان هوگویک بود. او وقتی از مادرش تماسی مبنی بر سکته ناگهانی و مرگ پدرش دریافت کرد، تنها فکری که آرامش می‌کرد این بود که پدرش هرگز مجبور نبوده در خانه سالمندان باشد. از همان زمان تصمیم گرفت که خانه‌های سالمندان را به محلی قابل زیست تر، خوشایندتر، واقعی‌تر، با خدمات مراقبتی انسانی‌تر و به دور از حال و هوای بیمارستانی تبدیل کند.

مطلب پیشنهادی:  4 تکنیک زیرکانه برای شناخت دیگران

فرانک ون دیلن به کمک یکی از دوستان خود به نام مایکل بول شروع به طراحی یکی از روستاهای عجیب جهان کردند. فرانک با داشتن فرزندی ناشنوا و مایکل با مادربزرگی آلزایمری، از چالش‌های مراقبتی این بیماران کاملا آگاه بودند. فرانک برای پیاده‌سازی هرچه بهتر کیفیت زندگی در این شهر هفته‌ها به‌عنوان پزشک مقیم در میان این بیماران زندگی کرد تا با همه دغدغه‌ها و امکانات لازم برای زندگی بهتر این افراد آشنا شود.

روستای هوگویک

روستای هوگویک اکنون چه شکلی است؟

هوگویک اکنون یکی از روستاهای عجیب جهان درست مانند روستای نابینایان ایران است که البته برخلاف روستای ایرانی، مجهز به بهترین و به‌روزترین امکانات رفاهی و امنیتی برای حفاظت از ساکنانش است.

این روستا به‌عنوان یکی از روستاهای عجیب جهان در ابتدا با 23 خانه برای اقامت 152 سالمند در فضایی تقریبا معادل 10 زمین فوتبال در سال 2009 ساخته و در سال‌های بعد با گسترش فضا به تعداد خانه‌ها و ساکنان آن هم اضافه شد. هزینه ساخت هوگویک 19.3 میلیون یورو بود که بخش عمده آن توسط دولت هلند و بقیه آن با حمایت مالی سازمان‌های محلی تأمین شد.

سخن پایانی

روستای آلزایمری‌ها حالا یکی از روستاهای عجیب جهان است که مردم آن چیزهای زیادی را به خاطر نمی‌آورند؛ اما زندگی شاد و راحتی در محیطی آرام به دور هنجارهای عجیب شهرهای صنعتی و در طبیعتی بکر و زیبا زندگی می‌کنند.

تعداد کلمات مطلب: 592

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

معجزه ای به نام اسطوخدوس برای لاغری

تا به حال شنیده اید که اسطوخدوس برای لاغری هم مصرف مشود؟ اسطوخدوس، گیاه دارویی از خانواده …