خاطرات خود را با دیدن لوکیشن سریال یوسف پیامبر زنده کنید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کدام‌یک از سریال‌های پخش شده از تلویزیون جزو سریال‌های محبوب شما بوده است؟ آیا هنوز هم علاقه‌ای به دیدن سریال‌ یوسف پیامبر دارید؟ دلتان می‌خواهد با لوکیشن و محل فیلم‌برداری و ساخت این سریال آشنا شوید؟ با ما همراه باشید.
سریال یوسف پیامبر

سریال یوسف پیامبر یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ساخته‌شده توسط صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است که هنوز هم بعد از گذشت چندین سال از ساخت آن، پرطرفدار است. دلتامگ در این مقاله تصمیم دارد که سفری جذاب به محل ساخت و فیلم‌برداری این سریال محبوب داشته باشد.

سریال یوسف پیامبر

این سریال درواقع یک مجموعه تلویزیونی تاریخی بود که به کارگردانی فرج‌الله سلحشور برای شبکه یک سیما در 45 قسمت ساخته شد. پخش اولیه این فیلم حدود یک سال یعنی از تیرماه سال 1387 تا اردیبهشت سال 1388 به طول انجامید.

نکات جالب درباره سریال

  • ساخت این سریال از سال 1382 تا سال 1386 به طول انجامید.
  • این سریال از زمان پیامبری حضرت یعقوب تا زمان پیامبری حضرت یوسف را به تصویر کشیده است.
  • در آن زمان حدود 12 میلیارد تومان برای ساخت این سریال هزینه شده بود.
  • این سریال حواشی بسیاری داشت، مثلا شهاب‌الدین طاهری از فرج‌الله سلحشور به اتهام سرقت ادبی و هنری در دادگاه شکایت کرد که البته آقای سلحشور در سال 1391 در دادگاه تبرئه شدند.
  • در زمان پخش انتقادهایی نظیر تبلیغ چندهمسری در سریال و مشخص نبودن هزینه واقعی ساخت آن نیز بر این سریال صورت گرفته بود.
  • همچنین بسیاری از منتقدان از انتخاب بازیگران سریال یوسف پیامبر گله‌مند بودند!
  • این سریال به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و زیرنویس‌دار در شبکه‌های شصت کشور جهان به نمایش درآمده است!

سریال یوسف پیامبر در ایران

لوکیشن سریال یوسف پیامبر کجاست؟

کسانی که این سریال را دیده‌اند و به آن علاقه بسیاری دارند از محل فیلم‌برداری آن تعجب کرده بودند. قطعا در ایران جایی که تا این حد شبیه به خانه‌ها و قصرهای مصری باشد وجود ندارد، پس این سریال کجا ساخته‌شده بود؟

تمام قسمت‌های این سریال در خود ایران فیلم‌برداری شده است؛ اما چگونه؟ کجا؟ حقیقت این است که تمام سکانس‌های این سریال در شهرک سینمایی دفاع مقدس ساخته و فیلم‌برداری شده است.

تمامی دکورهای سریال یوسف پیامبر در ابعاد واقعی و اندازه‌های حقیقی ساخته‌شده‌اند. به‌طور مثال، کشتی‌ها و اسکله‌ای که در قسمت‌هایی از داستان مورداستفاده قرار می‌گیرند، به‌اندازه واقعی طراحی و ساخته‌شده‌اند. طوری که در داخل هر کشتی حدود یک‌صد نفر آدم جا می‌گیرد. از کشتی‌ها در دریاچه‌ای که در محل شهرک دفاع مقدس قرار دارد، فیلم‌برداری شده است.

مطلب پیشنهادی:  با این شال‌ و روسری‌ها عید امسال تیپ متفاوتی را بزنید

شهرک سینمایی دفاع مقدس کجاست؟

در فاصله 25 کیلومتری اتوبان تهران قم در شهرری، شهرکی ساخته‌شده است که بالغ‌بر 550 هکتار مساحت دارد. اینجا دقیقا همان شهرک سینمایی دفاع مقدس معروف است که بسیاری از فیلم‌‌ها و سریال‌ها در آنجا ساخته می‌شود. این شهرک یکی از جاهای دیدنی تهران است که بازدید از آن بسیار مهیج خواهد بود.

لوکیشن سریال

سریال یوسف پیامبر نیز به مدت 32 ماه در لوکیشن‌های مختلفی که در این شهرک برای آن ساخته‌شده بود، فیلم‌برداری شد. لوکیشن‌های این سریال هنوز هم در این شهرک به یادگار باقی‌مانده‌اند. جالب است بدانید که از برخی لوکیشن‌های ساخته‌شده برای این سریال در فیلم‌ها و سریال‌های دیگری نیز استفاده‌شده است.

آدرس شهرک سینمایی یوسف پیامبر

شهرک سینمایی یوزارسیف یا همان یوسف پیامبر در استان تهران، شهرستان ری، بخش فشافویه و خیابان آزادراه خلیج‌فارس واقع‌شده است؛ مثلا از کشتی تاریخی این سریال برای سریال باب‌المراد و از برخی لوکیشن‌ها برای ساخت فیلم حضرت موسی استفاده‌شده است.

بازدید از شهرک سینمایی یوسف پیامبر امکان‌پذیر است؟

بله! بازدید از این مکان‌ با‌‌‌ سبک‌ معماری‌ بسیار‌ زیبا‌ که در آن ‌احساس‌ می‌کنید‌ واقعا‌ در مصر هستید در روزهای عید امکان‌پذیر است؛ اما در سایر روزهای سال باید با مجوز وارد شوید.

کشتی سریال

سخن پایانی

سریال یوسف پیامبر بدون شک یکی از ماندگارترین سریال‌های ساخت صداوسیمای جمهوری اسلامی بوده که حتی بعد از گذشت یک دهه از زمان پخش آن، همچنان محبوب و پرطرفدار است و بارها و بارها در شبکه آی فیلم پخش آن تکرار شده است. اگر به این سریال علاقه دارید، بازدید از لوکیشن‌های ساخت این سریال می‌‎تواند بسیار جذاب و مفرح باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…