دریاچه الیمالات، نگین زیبای مازندران

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مازندران سرزمین دریاچه‌ها و آبشارهای زلال ایران است. در این استان دریاچه‌های زیبایی وجود دارد که یکی از آن‌ها دریاچه الیمالات است. این دریاچه با طبیعت بکر و منحصربه‌فرد خود چنان شما را مبهوت خواهد که هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهید کرد.
دریاچه الیمالات

چقدر با جاهای دیدنی مازندران آشنا هستید؟ تابه‌حال نام دریاچه الیمالات را شنیده‌اید؟ این دریاچه یکی از زیباترین و خاص‌ترین دریاچه‌های ایران است. اگر دلتان تجربه‌ای وصف‌نشدنی در یکی از آرامش‌بخش‌ترین دریاچه‌های ایران می‌خواهد، با دلتامگ همراه باشید.

دریاچه الیمالات کجاست؟

شهر نور یکی از شهرهای بسیار زیبای مازندران است که دارای چندین آبشار خاص و دریاچه عجیب و استثنایی است. در مسیر شهر نور به شهر چمستان، درست در دل جنگل‌های حاشیه دریای خزر، روستایی وجود دارد به نام کاردگرکلا که فاصله چندانی با دریاچه الیمالات نور ندارد.

سوئت دریاچه الیمالات

دلتان می‌خواهد در ویلاهای روستایی اجاره‌ای اقامت داشته باشید یا سوئیت‌های لوکسی که هزینه آن‌ها زیاد است؟ فرق چندانی ندارد چراکه در جاده چمستان در هر حال می‌توانید هر اقامتگاهی که بخواهید با منظره جنگل یا دریاچه پیدا کنید که قیمت هر کدام از شبی پانصد هزار تومان شروع می‌شود.

امکانات تفریحی دریاچه

در گردشگاه این دریاچه برای رفاه و تفریح بیشتر گردشگران امکاناتی در نظر گرفته شده است که بسیار مفرح هستند. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اطراف این دریاچه بسیار امن و زیبا هستند. همچنین در این دریاچه می‌توانید به عکس‌برداری، ماهیگیری و قایق‌سواری نیز بپردازید.

قایقهای دریاچه

مسیر دریاچه الیمالات

اگر قصد دیدن این دریاچه منحصربه‌فرد و خاص را دارد باید ابتدا به شهر نور بروید. از شهر نور به سمت شهر چمستان حرکت کنید و در این جاده پس از طی 8 کیلومتر به یک دوراهی خواهید رسید. راهی که به سمت روستای کارگرکلا می‌رود را انتخاب کنید و پس از طی سه کیلومتر به سد الیمالات و دریاچه زیبای پنهان شده در پشت سد خواهید رسید.

مطلب پیشنهادی:  14 راهکار برای تقویت حس ششم

دریاچه الیمالات باز است؟ از آنجایی که این دریاچه‌ای مصنوعی است که به خاطر ساخت سد ایجاد شده است و برای دیدن آن باید به محوطه سد وارد شوید به همین دلیل از آن محافظت می‌شود. معمولا بازدید از این دریاچه برای گردشگران از 7 صبح تا 8 شب امکان‌پذیر است. در تاریکی شب کسی اجازه حضور در محوطه سد و دریاچه را ندارد.

بهترین زمان بازدید از دریاچه

گردشگران در تمام فصول سال می‌توانند به این نقطه زیبا سفر کنند و فرقی نمی‌کند که بهار، تابستان، پاییز یا حتی زمستان به الیمالات سفر کنید در هر حال الیمالات با خاطره‌انگیزترین مناظر و تصاویر همیشه منتظر شماست، اما اگر از من بپرسید در زمان فرمانروایی پادشاه فصل‌ها یعنی پاییز، هر آنچه از رنگ و زیبایی و هنر طبیعت را خواسته باشید در این نقطه پیدا می‌کنید.

پاییز در دریاچه الیمالات

سخن پایانی

دریاچه الیمالات یکی از زیباترین نقاط گردشگری مازندران و شهر نور است که متاسفانه مورد بی‌مهری مردم واقع شده و به‌شدت در اطراف آن زباله ریخته شده است. اگر قرار است به دیدن این دریاچه بروید لطفا نسبت به نریختن زباله در جنگل و حاشیه دریاچه بسیار دقت کنید.

تعداد کلمات مطلب: 448

2 دیدگاه

  1. معراج

    16 آذر 1402 در 12:44 ب.ظ

    با سلام.از اینکه سد الیمالات را معرفی کرده اید سپاسگزارم، خواستم خدمت شما عرض کنم روستائی که معرفی کرده اید کاردگرکلاست که شما اشتباه حرف《 د》را چاپ نکردید روبروی این روستا به سد الیمالات میخوره، در ضمن کی گفته که آب این سد مصنوعیه؟ آب این چشمه همش از کوههای اطراف میاد و به سد وصل میشه، میتونین از نزدیک مشاهده کنین

    پاسخ

    • زینب پروانه

      18 آذر 1402 در 9:37 ق.ظ

      ممنون از توضیحات شما
      البته منظور از مصنوعی بودن این بود که دریاچه خود به خود ایجاد نشده مثل دریاچه خزر! و به خاطر ساختن سد به وجود آمده؛ اما ممنون از توضیحات تکمیلی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شفق قطبی ایران کجاست؟

    شفق قطبی ایران کجاست؟ ایران یکی از کشورهایی است که تا به حال شفق قطبی را به خود ندیده بود.…
  • جزیره آشوراده کجاست

    تنها جزیره شمال ایران کجاست؟

    جزیره آشوراده کجاست؟ قطعا نام این جزیره کمتر به گوشتان رسیده است. اما این جزیره یکی از زیب…
  • دشت هویج کجاست

    دشت هویج ایران کجاست؟

    دشت هویج کجاست؟ دشت هویج در فصل بهار شکوه و زیبایی بسیار زیادی دارد. دشت هویج که به دشت گر…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست

سفیدی پوست با ماسک خانگی یکی از روش‌های طبیعی و آسانی است که می‌تواند شما را به خواسته‌تان…