از آلودگی هوای تهران به کجا فرار کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما هم در این روزها که آلودگی هوای تهران به اوج خود رسیده است حسابی کلافه شده‌اید؟ مدارس و محل کار شما نیز تعطیل شده و در خانه ماندن شما را عصبی و بی‌‌قرار کرده است؟ دلتان می‌خواهد از آب و هوای تهران فرار کنید و به یک مکان زیبا با آب و هوای تمیز پناه ببرید؟ این مطلب را از دست ندهید.
آلودگی هوای تهران

آلودگی هوای تهران با غبار فراوان، تعطیلی مدارس و بسیاری از مراکز دولتی این روزها خیلی‌ها را خانه‌نشین کرده است. هوای تهران و چند شهر بزرگ دیگر در این چنان در بعضی از روزها آلوده و غبارآلود می‌شود که حتی نفس کشیدن هم برای آدمی دشوار و سخت می‌شود. دلتامگ در این مقاله قرار است چند مکان با شاخص پاکیزگی هوای بسیار بالا را به شما معرفی کند.

رزجرد الموت بهترین نقطه برای فرار از الودگی هوای تهران

میزان آلودگی هوای تهران این روزها به حدی رسیده است که گاهی نفس کشیدن در آن واقعا دشوار می‌شود. خیلی از مردم با بیماری‌های مزمن تنفسی درگیر هستند. سفر به یکی از مناطق پاکیزه با آب و هوای تمیز اطراف تهران می‌تواند به سلامتی شما کمک کند. رزجرد در الموت می‌تواند یک مقصد ایده آل باشد. این روستای خوش آب و هوا با طبیعتی بکر و چشم‌نواز تنها 21 کیلومتر از قزوین فاصله دارد و به‌راحتی از تهران قابل دسترسی است. با اقامت در این روستا می‌توانید حتی به دیدن منطقه گردشگری الموت و دریاچه اوان نیز بروید.

هوای جاده چالوس

دور زدن ترافیک و آلودگی هوای تهران با سفر به جاده چالوس

جاده چالوس نامی آشنا برای تمام کسانی است که در تهران و اطراف تهران زندگی می‌کنند. این جاده یکی از زیباترین جاده‌های ایران است، با داشتن طبیعت پاییزی و منحصربه‌فرد خود همیشه در میان گردشگران محبوب بوده است؛ اما این روزها به خاطر هوای آلوده تهران مقصد کسانی است که دلشان می‌خواهد آسمان آبی را بدون آلودگی ببینند. سفر یک روزه به جاده چالوس می‌تواند باعث بهتر شدن حال و هوای شما در این روزهای دلگیر و آلوده پاییزی شود.

فرار از هوای آلوده تهران با سفر به توچال

تقریبا هرکسی که به توچال رفته آنجا را فراتر از دودهای آزاردهنده تهران یافته است. حتی اگر اهل کوهنوردی و ورزش هم نباشید، تله‌کابین‌های توچال برای چند ساعتی می‌تواند شما را به بلندترین نقطه توچال برساند و برای چند ساعتی از هوای آلوده رهایی ببخشد. قیمت بلیت تله‌کابین توچال تا ایستگاه پنج، 25 هزار تومان و تا ایستگاه هفت و ایستگاه قبل از پیست بین‌المللی توچال، 35 هزار تومان است.

مطلب پیشنهادی:  آموزش به روزترین آرایش صورت در خانه

توچال

آهار بهترین جا برای فرار از آلودگی هوای تهران امروز

در دل طبیعت بکر منطقه اوشان شهری با هوایی بسیار تمیز و پاکیزه وجود دارد که نامش آهار است. آهار یکی از مقصدهای خوش آب و هوای نزدیک تهران است که رد پای پاییز را در آن هنوز هم می‌توان به چشم دید و از مناظر بکر و دلپذیرش لذت برد. روستای آهار در شمال شرقی تهران در بخش اوشان، منطقه رودبار قصران قرار گرفته است.

روستای آهار

سخن پایانی

می‌دانیم که آلودگی هوای تهران این روزها خیلی‌ها را کلافه و عصبی کرده است. قطعا ندیدن آسمان شهر در روز، ندیدن ستاره‌ها در شب آن هم چند روز متوالی چقدر آزاردهنده است. پس در این روزهایی که با تعطیل شدن اجباری مواجهید می‌توانید با سفر به یکی از تمیزترین مکان‌های اطراف تهران، ریه‌های خودتان را پر از اکسیژن تازه کنید و با حال بهتری به پایتخت برگردید و زندگی را دوباره از نو استارت بزنید.

تعداد کلمات مطلب: 500

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!

کوکو جزو غذاهای بسیار ساده، اقتصادی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد؛ چرا که در مدت زم…