راحت‌ترین روش تهیه دسر شب یلدا با لبو

2
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به دنبال یک دسر خوشمزه برای شب یلدا هستید که در مدت زمان کمی آماده می‌شود، این مطلب را از دست ندهید.
دسر شب یلدا

لبو جزو خوراکی‌های پایه ثابت در شب‌های سرد سال خصوصا شب چله است؛ یکی از دلایل محبوبیت آن علاوه بر خواص بسیار زیادی که برای بدن دارد، این است که شما می‌توانید انواع دسر شب یلدا را با لبو تهیه کنید؛ دسر لبو در مدت زمان بسیار کمی آماده می‌شود و به دلیل رنگ بسیار جذاب آن، می‌تواند به دورهمی‌های شما رنگ ببخشد. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا یک دسر شب یلدا آسان را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر شب یلدا

برای تهیه این دسر خوش‌رنگ و خوشمزه به 1 پیمانه آب لبو، 100 گرم نشاسته گل، 2 پیمانه شیرف 1/2 پیمانه شکر، 1/2 پیمانه گلاب و 80 گرم کره نیاز دارید.

دسر شب یلدا
طرز تهیه دسر لبو برای شب یلدا

روش‌های مختلفی برای درست کردن دسر لبو وجود دارد اما این دستور تهیه بسیار راحت است و مزه فوق‌العاده‌ای دارد؛ بنابراین اگر به لبو علاقه‌ای ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم این دسر را حتما امتحان کنید.

مرحله اول

در ابتدا لبوها را شسته و در یک قابلمه مناسب قرار دهید و روی آن را مقداری آب بریزید تا بپزد؛ بعد از پخت لبو، آن‌ها را از قابلمه درآورده و به آب لبو شیر و نشاسته را اضافه کنید.

مرحله دوم تهیه دسر شب یلدا

با استفاده از همزن و در صورتی که همزن ندارید با قاشق، مواد را به خوبی ترکیب کنید تا گلوله‌های نشاسته از یکدیگر باز شوند؛ برای آنکه از صاف و یکدست بودن مواد مطمئن شوید، می‌توانید آن را از صافی رد کنید.

مطلب پیشنهادی:  جزئیات بازپرداخت تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن

مرحله سوم

در این مرحله از دسر لبو با نشاسته، شکر را به آن اضافه کرده و سپس قابلمه را روی حرارت بسیار کم قرار دهید؛ برای آنکه مواد ته نگیرد لازم است آن را به طور مداوم هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد؛ برای این منظور لازم است که حرارت بسیار کم باشد.

مرحله چهارم

برای این تهیه این مدل دسر شب یلدا، وقتی که مواد به غلظت فرنی رسید گلاب را به آن اضافه کرده و با مواد به خوبی ترکیب کنید؛ هنگامی که غلظطت مواد بیشتر از فرنی شد، کره را اضافه کنید و آن را هم بزنید تا ذوب شود.

دسر شب یلدا

مرحله پایانی طرز تهیه دسر شب یلدا

بعد از ذوب شدن کره، قابلمه را از روی حرارت برداشته و از دسر درون ظرف‌های سروتان بریزید؛ اجزه دهید دسر کمی از حرارت بیفتد و به اصطلاح خودش را بگیرد؛ سپس روی آن را به دلخواه با مربای لبو و دانه‌های انار تزیین کنید؛ در نهایت دسر را به مدت دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شده و بعد میل نمایید.

2 دیدگاه

  1. الی

    8 آذر 1402 در 11:01 ب.ظ

    ساده و عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    11 آذر 1402 در 7:00 ق.ظ

    خوشمزه ترین چیزی بود که خوردم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …