در این کلیسا ارواح اجازه مناجات را به شما نمی‌دهند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فکر می‌کنید ویژگی‌ مکان‌های متروکه دنیا چیست؟ چه چیزهایی سبب می‌شود که نام تسخیر شده را بر روی یک مکان بگذارند؟ به نظر شما ترسناک‌‎ترین مکان‌های دنیا چه شکلی هستند؟ آیا کلیساها هم می‌توانند جزو مکان‌های ترسناک محسوب شوند؟ شاید کلیسای ارواح چک را بتوان چنین مکانی دانست!
کلیسای ارواح

در کشور جمهوری چک کلیسایی وجود دارد که سرنوشت تلخش آن را در صدر لیست صومعه‌های ترسناک جهان قرار داده تا جایی که در همه گوشه و کنار این کلیسا می‌توان روح‌ها را دید. به همین دلیل این کلیسا به کلیسای ارواح شهرت یافته است. از خود می‌پرسید کلیسای ارواح دیگر چه جور جایی است؟ با دلتامگ همراه باشید تا با این کلیسای عجیب بیشتر آشنا شوید.

کلیسای ترسناک جمهوری چک

کلیساها برای مسیحیان مکان‎‌هایی مقدس و آرامش‌بخش هستند که برای دعا و مناجات به آنجا می‌روند؛ اما گاهی همین مکان معنوی و دل‌نشین ممکن است به یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های روی زمین تبدیل شود. کلیسای سنت جورج در کشور چک یکی از نمونه‌های عجیب کلیساهای ترسناک است که به کلیسای ارواح شهرت یافته است؛ اما آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟

کلیسای ارواح کجاست؟

در روستای کوچکی به نام لاکووا در جمهوری چک کلیسایی قدیمی، یادگاری از دوران معماری گوتیک وجود دارد که به آن سنت جورج می‌گویند؛ اما دست تقدیر سرنوشت بسیار تلخی برای این کلیسا رقم‌زده است تا جایی که هرکس وارد آن شود، به‌وضوح می‌تواند روح‌های سرگردان داخل کلیسا را مشاهده کند!

کلیسای پر از روح

داستان تلخ کلیسای سنت جورج

در دهه ۶۰ میلادی و در سال ۱۹۶۸، مراسم تدفینی در این کلیسا در حال انجام بود که ناگهان سقف کلیسا فروریخت و این چنین بود که یکی از بدترین اتفاقات برای مردم این روستا رخ داد و سرنوشتی تلخ برای آن‌ها رقم زد و در این حادثه انسان‌های بی‌گناه زیادی کشته شدند.

از آن به بعد مردم بومی کمتر رغبتی برای رفتن به این کلیسا و دعا و مناجات در آن نشان می‌دادند و اندک‌اندک کلیسا به فراموشی سپرده شد تا اینکه یک نفر بنام ژاکوب هادراوا با یک ایده خلاقانه کلیسای سنت جورج را از مرگ و فراموشی نجات داد.

مطلب پیشنهادی:  گنج 8 تریلیون دلاری داریوش سوم کجاست؟ + ویدیو

این شخص با قرار دادن پیکره‌های گچی شبح‌وار از انسان‌ها، آن‌ها را روی صندلی نشانده است و این‌طور به نظر می‌آید که این اشباح در حال عبادت هستند. وجود این پیکره‌ها در کلیسا باعث شده تا دعا و نیایش در آن به یک کار شجاعانه تشبیه شود!

ژاکوب که تنها قصدش از این کار را جمع‌آوری پول برای مرمت کلیسا عنوان کرده بود، سبب شد که گردشگران بسیاری از سراسر اروپا راهی روستای کوچک لاکووا شوند تا این کلیسای پر از روح را با چشمان خود مشاهده کنند. از آن پس کلیسای کوچک سنت جورج لاکوورا به کلیسای ارواح شهرت یافت و به یکی از مقاصد توریستی محبوب دنیا در میان ماجراجویان تبدیل شد.

کلیسای سنت جورج

سخن پایانی

در ساخت مجسمه‌های روح این کلیسا از گچ استفاده شده و بر روی آن‌ها پلاستیک کشیده شده و روی پلاستیک نیز پارچه‌ای نمدار کشیده شده است تا کلیسای ارواح بیشتر و بیشتر شبیه صومعه‌های تسخیرشده دنیا به نظر بیاید. اگر دلتان یک گردش هیجان‌انگیز و استثنایی یا سفر به ترسناک ترین مکان های دنیا را می‌خواهد، دیدن این کلیسا می‌تواند شما را به وجد بیاورد.

تعداد کلمات مطلب: 473

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • شفق قطبی ایران کجاست؟

    شفق قطبی ایران کجاست؟ ایران یکی از کشورهایی است که تا به حال شفق قطبی را به خود ندیده بود.…
  • جزیره آشوراده کجاست

    تنها جزیره شمال ایران کجاست؟

    جزیره آشوراده کجاست؟ قطعا نام این جزیره کمتر به گوشتان رسیده است. اما این جزیره یکی از زیب…
  • دشت هویج کجاست

    دشت هویج ایران کجاست؟

    دشت هویج کجاست؟ دشت هویج در فصل بهار شکوه و زیبایی بسیار زیادی دارد. دشت هویج که به دشت گر…
بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شفق قطبی ایران کجاست؟

شفق قطبی ایران کجاست؟ ایران یکی از کشورهایی است که تا به حال شفق قطبی را به خود ندیده بود.…