با 2 قلم مواد ارزان، کلی پنیر پیتزا خانگی درست کن + ویدئو

1
23
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در غذاهای خود از پنیر پیتزا استفاده کنید، با این روش به راحتی می‌توانید یک پنیر پیتزا سالم و با کیفیت خانگی تهیه کنید.

پنیر پیتزا جزو آن دسته از مواد اولیه‌هایی است که در بسیاری از غذاها خصوصا فست‌فودها استفاده شده و طعم و مزه خاصی به آن می‌بخشد؛ اما با توجه به اینکه قیمت پنیر پیتزا بالا است؛ ممکن است خرید آن و استفاده در غذا برای ما به صرفه نیاشد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم به شما طرز تهیه پنیر پیتزا را آموزش دهیم تا خودتان بتوانید مقدار زیادی پنیر پیتزا در خانه داشته باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه پنیر پیتزا

لازم به ذکر است که این مقدار مواد برای تهیه نیم کیلو پنیر پیتزا کافی است؛ 4 لیتر شیر که بهتر است شیر تازه گاو باشد و 1 پیمانه سرکه سفید نیاز دارید.

مواد لازم برای طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی

طرز تهیه پنیر پیتزا کش دار

بر خلاف تصور بسیاری از ما درست کردن پنیر پیتزا خانگی بسیار مشکل است و گاهی این سوال برا ما به وجود می‌آید که پنیر پیتزا از چی درست میشه؟ برای پاسخ به این سوال و آشنایی با نحوه درست کردن پنیر پیتزا خانگی، تنها کافی است مراحل زیر را به تترتیب انجام دهید.

مرحله اول

در ابتدا برای داشتن یک پنیر پیتزا با کیفیت، لازم است که شیر را در قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرر دهید تا به دمای ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد برسد؛ توجه داشته باشید قابلمه‌ای که استفاده می‌کنید، هیچ گونه چربی نداشته باشد؛ در غیر این صورت شیر خراب شده و به اصطلاح می‌برد؛ در این مرحله برای تشخیص دمای شیر می‌توانید از دماسنج استفاده کنید.

مرحله دوم طرز تهیه پنیر پیتزا با شیرمحلی

برای تهیه پنیر پیتزا در صورتی که دماسنج ندارید می‌توانید انگشت خود را درون شیر فرو برده و گرمای آن را بسنجید؛ گرما باید به صورتی باشد که دست را نسوزاند، اما گرما را حس کنید.

مرحله سوم

بعد از اینکه دمای شیر به حد مناسب رسید، زیر قابلمه را خاموش کرده و سرکه را به آن اضافه و مواد را 5 دقیقه هم بزنید تا سرکه به خوبی با شیر ترکیب شود و دلمه نبندد؛ سپس قابلمه را به مدت ۳۰ دقیقه در گوشه‌ای قرار دهید تا به خوبی رویه ببندد.

مطلب پیشنهادی:  موهای سفید خود را بدون دکلره رنگ کنید

طرز تهیه پنیر پیتزا

مرحله پنجم

بعد از گذشت این مدت زمان با استفاده از یک صافی موادی که روی قابلمه جمع شده را جمع کرده و با دست ورز دهید تا آب اضافی آن خارج شود؛ بعد از آۀنکه پنیر هیچ آب اضافه‌ای نداشت، ۳ قاشق غذاخوری نمک به آب پنیر اضافه و به خوبی مخلوط کنید و بعد آن را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای 60 الی 65 برسد.

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه پنیرپیتزا نیز، با کمک دست می‌توانید دمای آن را تست کنید؛ به این صورت که انگشت خود را درون قابلمه فرو برده و اگر بیشتر از 2 ثانیه نتوانید آن را در قابلمه نگه دارید به معنای آماده بودن شیر است؛ حالا پنیر را سه مرتبه هر بار به مدت یک دقیقه درون آب پنیر قرار دهید.

مرحله هفتم

در نهایت پنیر را از آب خارج کرده و با دست به خوبی ورز دهید تا کش دار شود؛ سپس پنیر را درون یک کاسه پر از یخ قرار داده و آن را با دست شکل دهید تا فرم بگیرد.

مرحله پایانی طرز تهیه پنیر پیتزا

بعد از طی کردن این مراحل، اکنون پنیر پیتزا شما آماده است؛ برای نگهداری پنیر نیز می‌توانید آن را درون یک کاسه اب و نمک قرار داده و داخل یخچال بگذارید؛ با این روش پنیر برای مدت 1 هفته سالم می‌ماند و در صورتی که بخواهید برای مدت زمان بیشتری آن را نگهداری کنید، باید پنیر را درون کیسه فریزر قرار داده و داخل فریزر نگهداری کنید.

یک نظر

  1. ریحانه علیزاده

    22 اسفند 1402 در 10:34 ق.ظ

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    پنیر پیتزا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبم…