بهترین روش مدیریت هزینه های ساختمان و برج ها

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌دانید که چگونه هزینه‌های ساختمان را مدیریت کنید، این مطلب را از دست ندهید.
مدیریت هزینه های ساختمان

مدیریت هزینه های ساختمان در چند سال اخیر ، به یکی از اصلی ترین بحران های آپارتمان نشینی در ایران تبدیل شده و بسیاری از برج ها و ساختمان هایی که واحدهای زیادی را در خود جای داده‌اند ، برای برطرف کردن این موضوع  از روش های مختلفی بهره میگیرند. با وجودی که در برخی از ساختمان ها همچنان از روش‌های سنتی برای محاسبه هزینه ها استفاده می شود ، امروزه به لطف گسترش تکنولوژی، صنعت حسابداری ساختمان نیز متحول شده و می توان با استفاده از اپلیکیشن های مدیریتی به نحو احسنت تمامی مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کرد. اپلیکیشن های مدیریت ساختمان به نحوی تنظیم شده اند که این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا هزینه های ثابت و متغیر را به خوبی محاسبه کرده و بر اساس متراژ خانه و تعداد ساکنین ، به راحتی هزینه شارژ تمامی واحدها را حساب کنند. امروز همراه با شما قصد داریم نگاهی به ویژگی های اصلی نرم افزارهای مدیریت ساختمان انداخته و شما را با یکی از بهترین و اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب در این حوزه آشنا کنیم.

استخدام حسابدار تمام وقت برای محاسبه هزینه ها

ساختمان ها و برج هایی که تعداد واحدهای آنها بیشتر از حد معمول می باشد ، برای اینکه بتوانند هزینه‌های جاری ساختمان را محاسبه کنند ، از حسابداران تمام وقتی استفاده می کنند که در بخش مدیریت مستقر شده و تمام هزینه ها را بر اساس معیارهای مختلف ، مورد محاسبه قرار میدهند. وظیفه اصلی این حسابدار ها بررسی عواملی است که می تواند هزینه های ثابت ساختمان را تحت تاثیر قرار داده و بر همین اساس هزینه شارژ را به صورت سالیانه یا حتی ماهیانه تغییر دهند. با وجودی که استفاده از حسابدارها امر بسیار معقولی به نظر می رسد ، ولی تحت تاثیر اینکه استخدام یک حسابدار ، خود هزینه مازادی را در بر داشته و برای بسیاری از ساختمان ها ممکن نیست ، می‌تواند تبعات زیادی را در بر داشته باشد.

استفاده از اپلیکیشن مدیریت ساختمان

گسترش تکنولوژی با وجود تمام معایبی که در بر دارد ، مزیت های متعددی را نیز به همراه دارد و افراد می توانند با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند، به خوبی تمام هزینه های موجود در ساختمان خود را محاسبه کنند. در بحث مدیریت ساختمان نیز نزدیک به یک دهه است که اپلیکیشن های مختلفی برای محاسبه هزینه ها روانه بازار شده اند و می‌توانید با بهره گیری از آنها در کوتاه ترین زمان ممکن ، هزینه های مختلف را مورد محاسبه قرار داده و بر اساس امکاناتی که هر نرم افزار در اختیارتان قرار می‌دهد ، از ساکنین هزینه‌ها را دریافت کنید.

ویژگی های اپلیکیشن مدیریت ساختمان مناسب

اپلیکیشن های مدیریت ساختمان بنا به احتیاج برج‌ها و ساختمان‌ها، خدماتی را در نظر می‌گیرند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرآیند مدیریت برج ها و ساختمان خود را ساده تر کرده و بتوانید تمام مشکلات جاری ساختمان و برج خود را برطرف نمایید. در این بخش قصد داریم به عمده ترین امکانات اپلیکیشن های مدیریت ساختمان و برج نگاهی انداخته و در انتها یکی از بهترین گزینه ها را برای شما معرفی کنیم؛

مطلب پیشنهادی:  قورمه سبزی تبریزی ، اصیل و فوق‌العاده

محاسبه هزینه های شارژ

اصلی ترین  امکانی که نرم افزارهای مدیریت ساختمان در اختیار کاربران خود قرار می دهند ، بحث محاسبه هزینه شارژ تمامی واحدها میباشد که بر اساس الگوهای مد نظر مدیران ، به صورت اتوماتیک محاسبه شده و به اطلاع ساکنین رسانده می شود. بر اساس همین رویه قبض های پرداختی در اختیار ساکنین بوده و می توانند با استناد به آن اعلام کنند که هزینه شارژ کدام ماه را پرداخت کرده اند.

در اختیار قراردادن صندوق شارژ

صندوق شارژ به صندوقی گفته می‌شود که ساکنین می توانند تمام هزینه های یک سال را در آن واریز کرده و در انتهای هر ماه به صورت خودکار ، نرم‌افزار هزینه ها را از آن برداشت کرده و مبلغ مد نظر را دریافت کنند. علیرغم اینکه بسیاری این کار را بیهوده در نظر می‌گیرند ، ولی وجود صندوق شارژ می تواند کمک کند تا فرایند مدیریت برای مدیران آسان شود و در صورت بروز بحران های ساختمانی، از هزینه موجود در آن صندوق برای برطرف کردن مشکل استفاده کنند.

تابلو اعلانات

تابلو اعلانات بخشی از نرم افزارهای مدیریت ساختمان است که اجازه می دهد شما به راحتی تمام مسائل مرتبط با ساختمان و برج خود را با افراد مختلف در میان گذاشته و ساکنین را از تحولات آتی برج مطلع سازید. در این بخش همانند تابلوهای واقعی ، می توانید تمام قوانین و مسائل را عنوان کرده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید.

نرم افزار هومتیک

یکی از بهترین و موفق ترین نرم افزارهای مدیریت ساختمان که در طی چند سال اخیر توانسته نظر مثبت بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کند ، نرم افزار مدیریت ساختمان هومتیک است که در طی چند سال توانسته امکانات متنوعی را از جمله محاسبه رایگان شارژ ساختمان،  امکان اجاره استخر،  امکان اجاره سالن اجتماعات و گزارش دهی آنلاین را در اختیار کاربران قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت هومتیک ، به سادگی این نرم‌افزار را بر روی سیستم عامل های مختلف نصب کرده و از خدمات آنها استفاده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 851

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

مصرف روزانه سماق، معجزه می‌کند!

خواص و فواید سماق را می‌دانید؟ سماق یکی از ادویه‌های کاربردی در آشپزخانه ما ایرانی‌ها است …