تهیه رول بادمجان و پنیر بدون نیاز به سرخ کردن + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از پخت غذاهای تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید تنوعی در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، این مطلب را از دست ندهید.

طبخ غذاهای تکراری یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانم‌ها با آن مواجه هستند؛ به همین دلیل به دنبال طرز تهیه غذایی هستند که بتوانند به برنامه غذایی خود رنگ و بو ببخشند؛ بادمجان جزو آن دسته از مواد غذایی به شمار می‌آید که می‌توان با استفاده از آن غذاهای بسیار متنوعی را آماده کرد.

اما با توجه به اینکه برای سرخ کردن بادمجان به روغن زیادی نیاز است، بسیاری از افراد بادمجان را زیاد در برنامه غذایی خود قرار نمی‌دهند؛ اما ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم نوعی دستور پخت غذا با بادمجان را به شما آموزش دهیم که برای آماده کردن بادمجان نیازی به سرخ کردن آن ندارید؛ رول بادمجان یک غذا بسیار خوشمزه است که می‌توانید از آن در مهمانی‌های خود نیز استفاده کنید

مواد لازم برای تهیه رول بادمجان

این غذا یا پیش غذا بسیار خوشمزه را می‌توانید با گوشت چرخ کرده آماده کرد؛ اما اگر دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کرده و تنها از پنیر و جعفری استفاده کنید؛ در این مدل طرز تهیه سوفله رول بادمجان به دو عدد بادمجان بزرگ، 1 عدد پیاز متوسط، 1 عدد فلفل دلمه، 350 گرم گوشت چرخ کرده، 2 حبه سیر، یک قاشق پودر سیر، پودر زنجبیل، زیره، 120 گرم پنیر پیتزا و به مقدار لازم رب گوجه نیازمندید.

رول بادمجان

طرز تهیه رول بادمجان با گوشت چرخ کرده

برای تهیه این غذای خوشمزه لازم است یک نکته را در نظر بگیرید که برای گرفتن تلخی بادمجان‌ها لازم است آن را بعد از خرد کردن به مدت 10 دقیقه آن را در آب نمک قرار دهید؛ برای تهیه این رول خوشمزه و رژیمی تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

ابتدا بادمجان‌ها را شسته و با یک چاقو تیز آن را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید؛ سپس در یک ظرف مناسب مقداری آب ولرم و نمک ریخته و بادمجان‌ها را درون آن قرار دهید؛ در این فاصله که تلخی بادمجان‌ها گرفته می‌شود به سراغ آماده کردن مواد میانی آن بروید.

مرحله دوم

برای تهیه مواد میانی ابتدا یک عدد پیاز را نگینی کرده و به همراه مقداری روغن در تابه سرخ کنید؛ بعد از آنکه پیازها سبک شدند، فلفل دلمه را به آن اضافه کرده و بعد از کمی تفت دهید.

مطلب پیشنهادی:  ۷ نکته طلایی که باید قبل از ازدواج بدانید

رول بادمجان

مرحله سوم تهیه رول بادمجان

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به محتویات ماهیتابه اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند؛ سپس دو حبه سیر را رنده زده و به همراه ادویه‌های گفته شده به مواد اضافه کنید؛ بعد از آنکه عطر ادویه‌ها آزاد شد، رب گوجه را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه دهید تا رب سرخ شود و بوی خامی آن از بین برود؛ سپس یک لیوان آب را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد به مدت 25 دقیقه با شعله کم جابیفتد؛ در ابن فاصله به سراغ آماده کردن بادمجان بروید.

مرحله چهارم

بادمجان‌ها را از آب خارج کرده و به کمک دستمال کاغذی آب اضافه آن را بگیرید؛ سپس روی سینی فر یک عدد کاغذ روغنی پهن کرده و مقداری پنیر پیتزا بریزید تادر نهایت بادمجان‌ها به یکدیگر بچسبند و ظاهر زیباتری داشته باشند.

رول بادمجان

مرحله پنجم طرز تهیه رول بادمجان با گوشت چرخ کرده

بادمجان‌ها را چسبیده به هم روی سینی قرار دهید سپس مقداری نمک را با فلفل سیاه و روغن ترکیب کرده و به بادمجان‌ها بزنید و سینی را به مدت 20 دقیقه در دمای 180 درجه درون فر قرار دهید.

مرحله پایانی

بعد از گذشت این مدت زمان بادمجان‌ها را از فر درآورده و از مایه‌ای که آماده شده روی آن بریزید و روی آن را با پنیر پیتزا پر کنید؛ سپس به کمک کاغذ روغنی مانند فیلم شروع به رول کردن بادمجان کنید؛ در نهایت روی بادمجان رول شده مقداری رب زده و پنیر پیتزا را روی آن بریزید و مجدد درون فر قرار دهید تا پنیر ذوب شود؛ اکنون رول بادمجان خوشمزه شما آماده است و می‌توانید از آن لذت ببرید؛ اگر به مطالب آشپزی علاقه دارید، می‌توانید طرز تهیه خورشت آلو اسفناج را در این مطلب دنبال کنید.

تعداد کلمات مطلب: 675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…